Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MoniqueN
#1325627
Onze boxerpup van 11 maanden heeft 2 keer oorontsteking gehad. Natuurlijk kwam toen de vraag wat ze te eten kreeg.

Toen we vertelden dat ze KVV (Smuldier en Energique) kreeg, werd ons verteld dat er teveel eiwit in zit en ze dat misschien niet goed kon afbreken en dat ze daardoor misschien allergisch kon zijn, vandaar die tweede keer oorontsteking.

We kregen echt het gevoel dat we in de richting van dieetvoer werden geleid, maar dat willen we absoluut niet. Het voelde echt als een flauwekul verhaal.

Wat is jullie idee hierover? :)
#1325776
Het spijsverteringsgestel van de hond is ingesteld om veel eiwitten te kunnen verteren.
Dus wel grappig als da zegt dat een hond eiwitten niet goed zou kunnen afbreken....dan zou het geen vleeseter zijn???
Ooronsteking heb ik hier nog nooit gehad, dus ook geen verstand van hoe dat ontstaat  ;)
#1325778
Aan ooronsteking kan een voedselallergie ten grondslag liggen. Mocht je dat vermoeden dan is een eliminatiedieet een goed idee. Veel honden zijn eerder allergisch voor granen dan voor eiwitten en om die reden zou ik eerst gaan voor een graanvrije kvv en dan verder kijken.
Het "teveel eiwit" verhaal lijkt zo onderhand wel bij elk kwaaltje ingezet te worden met als standaard "oplossing" een zak koolhydraten  :-X)
#1326340
[quote="bloemetje"]
Dat verhaaltje heb ik ook al eens gehoord ja. Vervolgens zet mevr de dokter de hond op een eliminatiedieet van alleen vlees  :biggrin2:


[/quote]

:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


Ik lees trouwens niet in het eerste bericht dat de da gezegd zou hebben dat de oorontsteking van het eiwit kwam. Er staat nergens wie dat gezegd heeft.
#1326571
Wat is een goede graanvrije KVV? Mocht blijken dat het nodig is, kan ik zo overstappen. Zelf denken we niet dat dat het is hoor, eerder dat de eerste keer oorontsteking niet goed over is geweest en het dus weer terugkwam.

[quote="Angelique"]
Aan ooronsteking kan een voedselallergie ten grondslag liggen. Mocht je dat vermoeden dan is een eliminatiedieet een goed idee. Veel honden zijn eerder allergisch voor granen dan voor eiwitten en om die reden zou ik eerst gaan voor een graanvrije kvv en dan verder kijken.
Het "teveel eiwit" verhaal lijkt zo onderhand wel bij elk kwaaltje ingezet te worden met als standaard "oplossing" een zak koolhydraten  :-X)
[/quote]
#1326572
[quote="Mevroi Kruim"]



Ik lees trouwens niet in het eerste bericht dat de da gezegd zou hebben dat de oorontsteking van het eiwit kwam. Er staat nergens wie dat gezegd heeft.

[/quote]

De DA kwam met het eiwit/allergie verhaal. :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1326573
[quote="MoniqueN"]
Wat is een goede graanvrije KVV? Mocht blijken dat het nodig is, kan ik zo overstappen. Zelf denken we niet dat dat het is hoor, eerder dat de eerste keer oorontsteking niet goed over is geweest en het dus weer terugkwam.

[/quote]

haakse barf en naturis zijn in elk geval graanvrij en gebruiken gemalen bot voor de calcium
#1326583
Daar zit geen graan in? Want dat krijgt ze al.

Ze krijgt de puppen energique, zit daar dan graan in? (Heb het pak niet meer, alles heb ik apart verpakt in de vriezer,anders had ik wel even zelf gekeken)
[quote="petra-amsterdam"]
Smuldier glutenvrij vlees-compleet en pens-compleet ook ;)
[/quote]
#1326731
[quote="MoniqueN"]
Wat is een goede graanvrije KVV? Mocht blijken dat het nodig is, kan ik zo overstappen. Zelf denken we niet dat dat het is hoor, eerder dat de eerste keer oorontsteking niet goed over is geweest en het dus weer terugkwam.

[/quote]

Ik geloof ook niet direkt in een allergie, maar het was enkel om aan te geven dat een allergie wel mogelijk is. Meestal zie je dan ook echt chronische oor-ontstekingen die amper tot niet te bestrijden zijn.
#1326736
[quote="MoniqueN"]
Daar zit geen graan in? Want dat krijgt ze al.

Ze krijgt de puppen energique, zit daar dan graan in? (Heb het pak niet meer, alles heb ik apart verpakt in de vriezer,anders had ik wel even zelf gekeken)
[/quote]

Glutenvrij is niet per definitie graanvrij, dus dat zou ik nog even navragen bij de fabrikant.
#1326741
Maar, meestal komen oorontstekingen inderdaad weer terug omdat het de eerste keer niet goed behandeld is/helemaal over was. Of omdat er een bacterie/gist/schimmel in zat waar het middel niet goed tegen werkt (kweekje kan heel leerzaam zijn!). Of door het zwemmen. Of door dit broeierige weer.

Bij het minste geringste vermoeden dat het weer terug komt, zou ik direct beginnen met Puur Oor van Puur Natuur.
#1326743
En oh. Verse voeding bevat niet teveel eiwit. Ik word zo moe van dierenartsen die maar roepen dat vlees teveel eiwit bevat. Duidelijk een gevalletje van zich er niet in verdiept hebben. Vlees bevat gemiddeld genomen zo'n 20% eiwit..... En vlees bevat dus niet teveel eiwit. Dat zou lekker worden, dan zou iedere carnivoor dood gaan aan teveel eiwit!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door