Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Liezeke
#1326195
Hallo Ik ben Liesbeth, had tot vorige week een hele lieve boxer, Beau....ik had haar nog niet lang op KVV gezet nog waar zo'n 2 weken en toen kreeg ze een maag torsie.... ze is direct s'nachts geopereerd maar toen de narcose uit begon te werken was haar hart helemaal van slag en ze konden haar ook niet meer reanimeren als een kaarsje is haar hart toen gedoofd ik heb natuurlijk nog steeds veel verdriet en voor het eerst sinds jaren hebben we geen hond meer, we hadden er nl altijd twee en als er dan eentje stierf hadden we er nog altijd eentje later kwam er dan weer eens eentje bij en hadden we er weer twee, maar dit hadden we niet meer gedaan toen ons oudste hondje was gestorven vandaar nu dus ons gemis...
Ik ben nu wel gaan zoeken en heb een heel lief pupje gevonden wat eind augustus bij ons komt wonen het ras is een boston terrier, maar omdat ik nog maar zo kort bezig was met KVV vind ik het wel een beetje eng om dit beestje direct op KVV te zetten, hebben jullie nog tips voor mij?
Ik gaf Beau Duck lam/rijst, maar de laatste 2 dagen kreeg ze Duck kompleet, zou ik dit nu direct aan de kleine kunnen geven?
Nu krijgt ze eukanuba, maar dat heeft zowieso al niet mijn voorkeur.

alvast bedankt voor jullie tips
Door bloemetje
#1326204
Welkom Liesbeth en nog gecondoleerd met je verlies  :(

Leuk dat je weer een pup krijgt! Duck is prima hoor. Al zit daar geloof ik geen gemalen bot in. Een kvv met gemalen bot heeft hier toch de voorkeur!

Mijn Guus is groot geworden op Energique.
Door tessa
#1326207
Hallo Liezeke,
Welkom op barfplaats.
Wat erg dat je boxer is overleden, ik heb er zelf ook een, echte lieverds zijn het!!
Wat de nieuwe pup betreft:
ik zou hem/haar gelijk overzetten.
Meestal zijn de darmen bij overgang naar het nieuwe huisje toch al een beetje van slag dus dan kun je net zo goed overstappen, dan heb je maar een keer eventueel een paar dagen wat mindere ontlasting.
Verder blijkt dat de pups kvv veel lekkerder vinden dus ook beter eten.
Kik het gewoon even aan hoe ie reageert maar ik heb Tanja, mijn boxer ook gelijk over gezet en ze heeft er totaal geen problemen mee gehad!
Door Love Bird
#1326245
Hoi Liezeke,
Welkomop barfplaats. Wat erg voor je dat jouw hond op zo'n manier overleden is. Sterkte!
Mijn hond werd van pup af aan bij de fokker grootgebracht met Smuldier pens/vlees compleet. Daar ben ik mee verder gegaan en heb het uigebreid met AHV en barf. Dit gaat geweldig goed.
Door Peter79
#1326584
Welkom.
Wij hebben onze pup direct overgezet van brok op kvv, in eerste instantie Energique.
Iets daarna zoveel mogelijk soorten kvv afgewisseld, nu barft ze alweer een hele tijd.
Ze is 10 maanden oud.
Door Liezeke
#1326776
Ik zie dat jullie eigelijk allemaal direct overstappen op KVV jullie hebben het steeds over energique, helaas is dat bij ons in de buurt niet te verkrijgen en onze dierenwinkel heeft alleen maar Duck in de supermarkten hebben ze wel Rodi, maar ik denk dat ik toch maar verder ga met de Duck compleet daar zit dan ook alles in wat ze nodig heeft, dan kan ik later altijd nog kijken waar ze nog goed op reageerd, eerst maar even laten wennen... :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1327014
welkom,
zelf zou ik de pup ook meteen overzetten op kvv , en duck is ook goed hoor ;D
dan kun je om je heen kijken voor meer variatie .
misschien een kippennekje als lekker knabbel tussendoortje?
#1334491
Wij hebben onze oudste de eerste 5 maanden Duck gegeven, want die luste geen Energique.
De jongste kreeg deels brok, deels Energique bij de fokker en hebben we bij thuiskomst gelijk overgezet op Carnibest. Geen problemen gehad eigenlijk.

Ik ken het gevoel van een leeg huis  :'(
Fijn dat je al zo snel weer een pupje krijgt. Heel veel geluk ermee!
Door Nynke
#1335806
Welkom Liesbeth  :) :)  en ik wens je veel sterkte met het verlies van Beau  :'( :'( :'(

Ik zou zelf je pup ook meteen overzetten op kvv; Duck of een ander merk. Zorg er wel voor dat je het op kamertemperatuu voert  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door