Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bouschka
#1325254
Hallo ! ;D

Geven jullie je hond ook fruit; appel e.d. of valt dit niet onder de % in groenten ?
Bouschka
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1325266
Ik heef mijn honden regelmatig wat fruit, ze vinden het heerlijk!
Zelf zie ik het gewoon als een extra'tje, dus ik reken het niet mee in hun menu.
Door deja
#1325340
Ik geef ook regelmatig fruit als ik zelf fruit eet krijgen ze altijd wat of meloen of appel, wat ik al zo heb ook wel kiwi  druiven mogen ze niet.
Door pallas
#1326224
hier ook fruit als snackje: banaan, appel, meloen, kiwi, mandarijn enz.
Door Antonia
#1326517
Ook hier krijgen de honden fruit, zoals appels, peren en bananen, als extraatje. Daarnaast plukken ze ook geregeld zelf het nodige van de struiken, als ik niet snel genoeg ben is er voor mij geen aardbei of braam meer te bekennen. Ook de laaghangende pruimen worden door Enya van de takken "geroofd" en opgegeten.
Dory, weet jij of het kwaad kan dat ze de pruimen met pit en al opeet?
Door 202Spots
#1326529
Antonia schreef: Ook hier krijgen de honden fruit, zoals appels, peren en bananen, als extraatje. Daarnaast plukken ze ook geregeld zelf het nodige van de struiken, als ik niet snel genoeg ben is er voor mij geen aardbei of braam meer te bekennen. Ook de laaghangende pruimen worden door Enya van de takken "geroofd" en opgegeten.
Dory, weet jij of het kwaad kan dat ze de pruimen met pit en al opeet?
Ligt aan de hond... ;)
Wanneer je de hele pruimen pitten terug vind in de poep, dan mogen ze van mij pruimen eten.
Tenzij je 'n hond hebt die de pitten netjes uitspuugd moet je dus wel op poopcontrol om te kijken of je wat in de onlasting terug vind.
Wanneer je de hond op de pitten ziet kauwen en fijn malen...dan is het dus beter om ze af te pakken
Bijna alle fruit pitten bevatten cyanide ,maar dat komt alleen los wanneer de pit gekraakt word,
Appel, peer of kersen pitten worden meestal in z'n geheel doorgeslikt, abrikoos en pruim zijn ietsie goter maar kunnen door grotere maat hond ook zonder kauwen doorgeslikt worden, maar perzikken zijn denk ik te groot om in 1 hap door te slikken...
Door Antonia
#1326556
202Spots schreef: Ligt aan de hond... ;)
Wanneer je de hele pruimen pitten terug vind in de poep, dan mogen ze van mij pruimen eten.
Tenzij je 'n hond hebt die de pitten netjes uitspuugd moet je dus wel op poopcontrol om te kijken of je wat in de onlasting terug vind.
Wanneer je de hond op de pitten ziet kauwen en fijn malen...dan is het dus beter om ze af te pakken
Bijna alle fruit pitten bevatten cyanide ,maar dat komt alleen los wanneer de pit gekraakt word,
Appel, peer of kersen pitten worden meestal in z'n geheel doorgeslikt, abrikoos en pruim zijn ietsie goter maar kunnen door grotere maat hond ook zonder kauwen doorgeslikt worden, maar perzikken zijn denk ik te groot om in 1 hap door te slikken...
Dank je. Het zijn vrij kleine pruimpjes: voor Enya is het hap-slik-weg. Ik zal haar ontlasting in de gaten houden. Ik heb wel gemerkt dat ze wat winderig van de pruimpjes wordt.
Gebruikersavatar
Door nova
#1326588
Ben Dory niet, maar ik heb pas nog een eigenaar gehoord wiens hond geopereerd werd aan een verstopping. De  DA vond 17 pruimenpitten in de darmen. :o
Door Benjy en Misty
#1326714
Hier krijgen ze dagelijks fruit. Er gaat zelden een dag voorbij zonder stukje fruit. Soms is het een enkel hapje banaan maar soms ook een kwart appel of sinaasappel.
Door ibbi
#1326829
pup vind fruit wel lekker. maar heb wel moeite het te geven dus hij krijgt t bijna niet ... ik heb al moeite om groenten te geven ...
kan dat nog niet helemaal plaatsen terwijl de katten geen groenten krijgen.
( groenten krijgt pup dus ook minimaal )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door