Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1325187
Het mogen geen gevogelte en lamsbotten zijn i.v.m allergie. Aangezien ze door levering van bepaalde merken soms enklevoudige of samengestelde maaltijd krijgen, ben ik nog steeds opzoek naar een calciumbron.

Mijn honden eten (tot mijn verbazing) wel die commerciele gerookte botten helemaal op, maar dat is naar mijn weten geen "veilige" botten, dus die geef ik niet meer. Of kunnen deze botten geen kwijt en zijn ze een goede calcium bron?

Welke zachte botten kan ik zonder zorgen geven? Het moet wel "onschuldig" bot zijn, dus geen bot voor ervaren bottenknagers.

Is bijvoorbeeld runderborstbeen geschikt?
Laatst gewijzigd door Boefies op zo 02 aug 2009, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#1325229
Konijn, haas heb je bv nog als vleesbot. konijn iets zachter dan haas.
konijn is ook vaak wel goed verkrijgbaar.
konijn is ook goed te eten voor beginnende honden!
runderborstbeen lijkt me erg hard. ik geef hier zowiezo geen botten van rund omdat die te hard zijn.
Gemalen botten kan natuurlijk wel, miss dat je daar aan kan komen, van paard of rund, dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn.
en ook visgraten bevatten natuurlijk calcium.
#1326455
[quote="Boefies"]


Mijn honden eten (tot mijn verbazing) wel die commerciele gerookte botten helemaal op, maar dat is naar mijn weten geen "veilige" botten, dus die geef ik niet meer. Of kunnen deze botten geen kwijt en zijn ze een goede calcium bron?

[/quote]

Deze botten kunnen zeer zeker kwaad en niet zo,n beetje ook!!! Niet alleen door dat chemisch goedje waarmee ze bewerkt zijn maar vooral door de loeiharde splinters die mijn vorige Duitse Herder ,n inwendige bloeding hebben bezorgt :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door