Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1325950
Heeft iemand al ervaring met Carnivoer voor zijn kat? Vinden ze het een beetje te pruimen?  ;)
Door Fido
#1325956
Loeka schreef: Heeft iemand al ervaring met Carnivoer voor zijn kat? Vinden ze het een beetje te pruimen? ;)
Uittesten, de één vreet het als een dijker, andere moeten even wennen en er zijn katten die het niet willen eten. Mijn ervaring is dat de kip-mix het makkelijkste wordt geaccepteerd.
Een mix met konijn wordt nu ontwikkeld.

O ja en de laatste tijd zeggen veel klanten dat de paard-mix erin vliegt (moet ik altijd een beetje lachen omdat ik dat niet verwacht had :D)
Door Loeka
#1325969
Fido schreef: Mijn ervaring is dat de kip-mix het makkelijkste wordt geaccepteerd.
Een mix met konijn wordt nu ontwikkeld.
O ja en de laatste tijd zeggen veel klanten dat de paard-mix erin vliegt (moet ik altijd een beetje lachen omdat ik dat niet verwacht had :D)
Helaas zag ik dat de kip-mix rundvlees bevat. Rundvlees of toegevoegde granen heeft 1 van mijn katten een intolerantie voor. Vandaar dat zij Carnibest diabetes kreeg en ook een zelfgemaakte voer. Die laatste is het meest populair, het is lekker grof gemalen zodat ze moeten kauwen.

De konijn-mix zag ik bij Lupa en Tinlo al op de site staan. ???

Is dit voer grof gemalen, of meer zo'n kleffe hap als de Carnibest? (vinden ze bij mij niet zo)
Door Hilde__
#1326027
Ik ga het waarschijnlijk ook een keer proberen, dus zal hier laten weten wat ze er van vinden...
Door Fido
#1326090
Loeka schreef: Helaas zag ik dat de kip-mix rundvlees bevat. Rundvlees of toegevoegde granen heeft 1 van mijn katten een intolerantie voor. Vandaar dat zij Carnibest diabetes kreeg en ook een zelfgemaakte voer. Die laatste is het meest populair, het is lekker grof gemalen zodat ze moeten kauwen.

De konijn-mix zag ik bij Lupa en Tinlo al op de site staan. ???

Is dit voer grof gemalen, of meer zo'n kleffe hap als de Carnibest? (vinden ze bij mij niet zo)
de basis kip bevat alleen kippenbotten en kippenvlees en geen andere toevoegingen. Is dus geen volledig voer maar kan je wel gebruiken o.a. als overgangsvoer, eliminatie of gewoon als basis en zelf wat orgaan en eventueel groente toevoegen.

Het is grover gemalen maar heel grof lukt ook niet omdat de kans op een groter stuk bot dan aanwezig is.
Door ibbi
#1326107
ik vind de bibi veel grover, dit lijkt wat meer op carnibest.

ik had een proefdoosje carnivoer voor de hond, dat smaakte de pup bijzonder goed  :)

voor de katten heb ik 't nog niet geprobeert.
Door Loeka
#1327173
Loeka schreef:
De konijn-mix zag ik bij Lupa en Tinlo al op de site staan. ???
Sorry, ik zie het toch niet staan. Blijkbaar niet goed gelezen. :-X
Door ibbi
#1338679
we hebben 't geprobeerd, ik vind het er ongeveer uit zien als smuldier.
3 smaken gekocht - kip/rund/lam
8 katten geprobeert, vrijdag kip, zaterdag nogmaals kip geprobeerd en rund, zondag rund en lam , maar geen van allen lust het, zelfs Angel en Joon, die normaal alles wegwerken, en Borre, die op 't moment moeilijk eet maar voor een nieuw smaakje wel te porren is soms, moesten het niet.
de pup heeft een heerlijk weekend gehad want die is er dol op  :D ;D

en tegenvaller dus helaas.  de pakjes zijn superhandig in de vriezer qua opstapelen. 
ik ga ook een paar pakjes aan een vriendin geven kijken of we haar katten een plezier kunnen doen  :)
die hebben vanwege een verhuizing tijdelijk ergens anders gezeten en daar br*k gekregen en moeten nu rap weer over op de kvv en barfhapjes.  de kleine verpakkingen lijken haar zeer handig omdat ze maar 2 katten heeft.

mijn katten eten van kvv het liefst bibi en anders carnibest.  bandit lusten ze ook niet. andere merken niet geprobeert.
Door Hilde__
#1338680
Ik heb hier de paard versie geprobeerd. Twee van de drie begonnen er wel aan, maar liepen halverwege weg. Nr 3 (Thomas weer  ::)) rook eraan en liep beledigd weg.

's Avonds had ik het gemengd met Bibi en toen aten Femke en Oscar het wel zonder zeuren op  ;) Ik zal zo de foto plaatsen die ik ervan heb gemaakt. Qua grofheid zit het tussen Bibi en CB in.
Door ibbi
#1338843
vind dat er goed uitzien. ik vond de rund erg licht van kleur.


morgen krijgen de 2 katten van vriendin het - ik hou jullie op de hoogte  :)
Door ibbi
#1342804
m'n vriendin heeft 't vanmorgen aan haar katten gevoerd, de lamsmix viel daar geweldig in de smaak!  :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1359117
ik heb de paardenvariant voor mijn katten gekocht, volgens de verkoopster een aanrader voor de kieskeurige kat....

Nou, de mijne zullen dan wel allesweigeraars zijn...van de 3 katten 0 over kunnen halen... >:( :-\
Yuki vindt het wel leuk zo  >:(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door