Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chantal oudt
#13248
Hallo,

Ik heb een Hollandse Herder met P.L.E syndroom waarvan de "normale" dierenartsen de oorzaak niet kunnen vinden.
Omdat ik mijn hond dreigte te verliezen ben ik naar een Holistische dierenarts geweest die ook accupunctuur doet.
Ik dacht dat dat d.m.v naalden werd gedaan, maar bij mijn hond werd alleen accupunctuur creme aangebracht.
Heeft dat dezelfde werking?

Wie heeft hier ervaringen mee?

Groetjes Chantal.
Door Paul_Barte
#13249
Hoi Chantal,

Acupunctuur is inderdaad meestal met naalden al kan het met pressuur of stroomstootjes ook op de speciale punten.....een creme lijkt me heel erg stug  ???

Ik neem aan dat je met PLE eiwitverlies via de darmen bedoeld.
Heb je al wel eens een dieet geprobeerd van kokosolie, wit van eieren en alleen kippenborst (filet)?? (eventueel in combinatie met prednison).

Wat heb je tot nu geprobeerd m.b.t. de voeding??
Door Angelique
#13250
Acupunctuurcreme
Crème in plaats van acupunctuurnaalden,
ter stimulering van de energiestroom in de meridianen

--------------------------------------------------------------------------------

Samenstelling o.a.:
Berberis, Solidago virga aurea, Equisaetum arvensis, Scrophularia, Carduus marianus, Lycopodium, Sulphur, Dulcamara, Viburnum lantana, Gnaphalium polycephalum, co-enzym complex. (op een basis van Aqua, Cera lanette, Glycerolum, Acidum sorbicum).
Indicaties
Bij blokkades in de energiestroom of onvoldoende doorstroming van energie in de meridianen.

Eigenschappen
Deze crème werkt als de naalden van de acupuncturist, het stimuleert de energiestroom in de meridianen.
 
Opmerkingen
Ter aanvulling op de behandeling door de arts of therapeut kan, in overleg, deze crème worden gebruikt om het dier zelf te behandelen. Tevens kan de acupunctuurcrème goed ingezet worden bij energieblokkades veroorzaakt door littekens. Het is mogelijk dat er reacties in de vorm van milde huidirritatie of uitslag ontstaan bij het gebruik op de behandelde plekken. Deze reactie is op zich een positief teken. De irritatie zelf is (de) reden om de behandeling tijdelijk te onderbreken. Na enkele dagen kan men de behandeling weer hervatten. De crème is voor uitwendig gebruik en (deze) is dopingvrij.
Behandeling
Een kleine hoeveelheid van de crème aanbrengen en met totaal 7 draaibewegingen naar rechts eerst onder toenemende druk inmasseren en vervolgens de druk langzaam laten afnemen (in draaibewegingen naar rechts). Dus op- en afbouwen in totaal 7 draaibewegingen.  
Deze behandeling om de 3 a 7 dagen toepassen, uitsluitend in overleg met arts of therapeut.

Verpakking
Door Angelique
#13252
Ik ken het produkt niet uit eigen ervaring, heb alleen de omschrijving even ingekopiërd voor diegene die er nog nooit van gehoord hebben.
Volgens mij doe je acupunctuur met naalden en middels drukpunten wordt het acupressuur en dan zijn er ook nog apparaatjes zonder naald voor dit doel ontwikkeld die kleine stroomstootjes afgeven.
Maar cremé? misschien als je het er heel hard opsmeert ;)


Angelique...ik had dit ook gelezen echter ik geloof er geen ene f**k van :-/ :'(
Door Chantal Oudt
#13253
???

Ik heb Cees dieetvoeder van de Interne geneeskundige dierenarts gegeven; Hypoallergeen programme, L/D,Hills en nu krijgt hij vegetarische brokken voor de hond van de holistische dierenarts.

En.....ja,eiwitverlies door de darmwand.
De 'gewone' DA's staan voor een raadsel waar dit vandaan komt.

Jullie hebben dus ook de twijfels of zo'n accupunctuur creme helpt.

Pffff, lastig.
Door Ink
#13254
Een holistisch DA met acucreme en vegetarische brokken???
Weet je zeker dat het de schoonmaakster niet was?
Laatst gewijzigd door Ink op wo 02 jul 2003, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#13255
Een holistisch DA met acucreme en vegetarische brokken???
Weet je zeker dat het de schoonmaakster niet was?
;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door