Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1325336
Deja heeft vorige week een schol helemaal opgegeten file's waren er af maar wel een hele schol verder geen probleem vandaag weer een helemaal op.
Beau krijgt normaal altijd op zijn visdag een zalmkop of makreel ook allemaal zo weg.
Ik had pas bij de visboer ook koppen van schollen gehad die had ik hem vandaag aangeboden ik ging een paar minuten later kijken hij had ze allemaal door de tuin geslingerd, hier lag er een en daar lag er een het waren er zeven ze lagen allemaal verspreid.
Nog een keer in zijn bak gedaan maar hij hapte er wel in maar spuugde ze vervolgens weer uit.
Ik stond versteld want hij heeft nog nooit wat laten staan.
Wat doen jullie dan bied je je hond dan wat anders aan of niet, ik hem hem een runderstrot gegeven ook voor het eerst met een kipkarkas erbij dat at hij achter elkaar op.
Door Borke
#1325348
Hier wordt 1x per dag gegeten door de honden en als ze iets laten staan dan krijgen ze het de dag erna weer en bied ik op de 1e dag geen alternatief aan.
Op de 2e dag ontdooi ik wel een alternatief, als ze het dan nog niet willen, dan krijgen ze iets anders.

Mijn ervaring is dat als ze er de 1e dag niet aan likken, ze het de 2e dag niet eten.
ik Barf ook voor mijn plezier, dus ik wil dat ze het enthousiast eten, doen ze dat niet dan is het voor mij geen principe kwestie dat ik net zo lang ga wachten tot ze zo'n honger hebben dat ze alles wel willen eten!
Met schol heb ik zelf overigens geen ervaring als hondenvoer.
Door deja
#1325362
Nou hij stond me aan te kijken van dit lust ik echt niet en volgens mij voelde hij zich ook schuldig zo kwam dat op mij over.
Ik heb in die vier en halve maand dat ik met ze barf nog nooit gehad dat hij iets weigerde hij eet alles op ik vind hem net een kliko maar zag echt dat hij dit niet wilde.
Vond het zielig en heb hem wat anders gegeven, ik ontdooi gelukkig 2 dagen vooruit dus wat ik er gisteren had uitgelegd voor morgen heeft hij nu opgegeten.
Door Alba
#1325370
Alba heeft vandaag écht besloten dat ze geen sardientjes lust. Ze bleef maar dralen bij d'r bakje, maar gaf duidelijk aan dat ze 't niet ging eten! Ik heb het al afgespoeld, in stukjes gesneden, uit de hand aangeboden maar nee. Nou, dan maar niet. Zalm eet ze wel, vind ze heerlijk. Helaas, dan maar niet ook sardientjes. Als dat het enige is wat ze niet lust...
Dus als Beau zegt 'getverderrie, schol' dan niet toch? Je kent je eigen hond het beste!
Gebruikersavatar
Door kira
#1325375
Hmm, kleine beer hier blieft geen konijn meer (heeft ze ooit wel gegeten), en is er zo vies van dat zelfs het ieniemienieniemienie stukkie konijn dat laatst per ongeluk in haar bak is beland eruit werd gelegd, daarna gingen alle stukken vlees eruit, werd alles afgeroken en alleen datgeen wat niet tegen het konijn aan had gezeten is opgegeten. Haasfilet eet ze ook niet. Dat konijn heb ik toen ze het niet meer wilde eerst nog wel een 2e dag aangeboden, en een 3e, maar ze ging dat echt niet opeten. Tja, ik eet ook geen witte bonen in tomatensaus en chili con carne. En rode paprika pulk ik ook uit mijn salade en saus. Dus het is voor mij simpel, mevrouw krijgt geen konijn en geen haasfilet. Ik hou ruim voldoende ander spul over.
Door deja
#1325417
Nee ik ben ook niet meer van plan om Beau schol aan te bieden, als dat inderdaad het enige is maar ik heb gisteren ook 2 hele grote kabeljauwkoppen bij de visboer weggehaald dacht dat ik zalmkoppen had maar nee, ik gooide ze in de gootsteen en ik dacht wat is dat?
Het leken wel kleine haaienkoppen ze wogen 3 pond per stuk, ik wist me geen raad, en dacht die krijg ik nooit in 2 stukken.
Ben en wel een tijd mee bezig geweest en heb ze doormidden gekregen, nou hoop ik dat ik dat niet voor niets heb gedaan nu hij dit weigert kan het natuurlijk ook best zijn dat hij geen kabeljauw lust.
En die grote harde stukken kan ik Deja niet aanbieden die is daar denk ik een beetje te oud voor.
Dus laten we hopen dat het bij die enen soort blijft de schol.
Door Lizzy
#1327275
Mijn ervaring hier is dat ze geen witvis lusten. Kabeljauw, wijting, schol: allemaal dingen die ze niet te happen vinden. Zalmkop vinden ze wel lekker, sardien (1 of 2) vinden ze ook lekker (maar geef ik een bak vol, worden er twee misselijk), kleine makreeltjes vinden ze ook lekker, grote makrelen vinden ze niet te vreten dus met vis is het een beetje zo zo.
Door dogsunlimited
#1327284
deja schreef: Ben en wel een tijd mee bezig geweest en heb ze doormidden gekregen, nou hoop ik dat ik dat niet voor niets heb gedaan nu hij dit weigert kan het natuurlijk ook best zijn dat hij geen kabeljauw lust.
Koop een wildschaar....paar Euro bij de Blokker...ideaal om alles mee door te kliefen.  ;)

Mijn honden lusten over het algemeen alles. Vooral ook nieuwe vleessoorten van wild. Whooper gruwelt van eendagskuikens en ik merk de laatste tijd dat hij loopt te mutsen met kwartels, waar hij eerst zo gek op was. Extra laten vasten en opnieuw aanbieden, doe ik niet. Als hij echt iets niet lekker vindt, dan heeft 'ie echt een hele stijve kop.
Er blijft nog meer dan genoeg over.
Door deja
#1328840
Ik heb een wildschaar maar dat ging ook niet hoor ze hadden wel een hele harde kop ik heb het met een soort figuurzaag of ijzerzaag uiteindelijk door midden gekregen.
Door Truus
#1328844
deja schreef: Ik heb een wildschaar maar dat ging ook niet hoor ze hadden wel een hele harde kop ik heb het met een soort figuurzaag of ijzerzaag uiteindelijk door midden gekregen.
Dat was dan wel héél hard. Ik denk niet dat ik het dan had gegeven :-\
Door deja
#1329685
Ik heb ze ook nog niet gegeven en zal er eerst wel een paar klappen met de hamer op geven en er bij blijven, ze zitten nu nog in de vriezer moet toch zeker een dag of 10.
Ga nu morgen op vakantie voor een week volgende week maar eens proberen, ik weet niet eens of hij het lust, want met schol deed hij ook zo raar.
Alle koppen lagen door de tuin verspreid.
Door Tanna
#1329767
Lizzy schreef: Mijn ervaring hier is dat ze geen witvis lusten. Kabeljauw, wijting, schol: allemaal dingen die ze niet te happen vinden. Zalmkop vinden ze wel lekker, sardien (1 of 2) vinden ze ook lekker (maar geef ik een bak vol, worden er twee misselijk), kleine makreeltjes vinden ze ook lekker, grote makrelen vinden ze niet te vreten dus met vis is het een beetje zo zo.
Da's nou wel weer grappig.........de enige vis die onze hond rauw wil eten is wijting! Zalm en roodbaars vindt ze heerlijk, maar dan wèl even gaargestoomd in de magnetron!
Door tieneke
#1329851
Tanna schreef: Da's nou wel weer grappig.........de enige vis die onze hond rauw wil eten is wijting! Zalm en roodbaars vindt ze heerlijk, maar dan wèl even gaargestoomd in de magnetron!
Weet je zeker dat echt alles doodgekookt is  :-\

Mijn spiksplinternieuwe magnetron is ver voor de kerst al met succes uit huis geplaatst  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door