Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ibbi
#1324277
ik zie allemaal dingen die ik voor de katten nooit gehad heb,
en ik gruwel er eigenlijk van  :-[    zijn konijnenkoppen echt nodig? hoe zien ze eruit, met 't vachtje er nog aan?
wij hebben altijd zelf konijntjes gehad en ik kan 't nog steeds niet over m'n hart verkrijgen hele konijnen te voeren  :-[
hou 't nog steeds bij konijnvoorbenen...

hoe ziet een hertennek eruit  ( van herby )

wat is runderknars?

ik lees ook over tong - heeft 'ie dat ook nodig ? vind ik ook al zo vies  ;D :D


is wel weer even wennen hoor dat barfen voor de pup  :D
#1324319
Konijnenkoppen zijn niet echt nodig ;D en ik vond het ook eng de eerste keer
er zit geen huid meer aan dus ook geen oortjes maar wel tandjes en oogjes :o
tong heb ik ook nog nooit gegeven
volgens mij is hertennek vrij hard en runderknars is volgens mij van een poot dus niet geven.
als je het aan kunt wil ik wel een foto plaatsen van een konijnenkop
#1324390
Konijnenkoppen zijn niet perse nodig hoor, voorbenen zijn ook prima en helemaal geen konijn ook als je dat liever niet doet, er zijn genoeg andere diersoorten. Ik vind die konijnenkoppen er ook naar uitzien met die oogjes en tandjes.

Hertennek en tong hebben ze hier nog nooit gehad, hoeft ook niet.

Wat mij betreft hebben ze niet perse bepaalde diersoorten nodig, maar wel een bepaald aantal, ik probeer 6 diersoorten aan te houden. Welke je dan kiest maakt volgens mij niet veel uit (wel rekeninghouden met te harde botten van bijv rund natuurlijk), als er ook maar iets van vis tussen zit.

Runderknars is idd borsbeen en is kraakbeen.

Succes verder  :D
Door ibbi
#1324433
dank jullie wel voor de antwoorden.
laat de foto maar zitten  :D  ik kan 't me wel voorstellen ... ik ga ze maar niet kopen.
ik heb wel genoeg diersoorten in m'n menu ( 9 á 10 + vis ) - maar weinig met kop... eigenlijk alleen af en toe een kwarteltje. en da's maar een heel klein koppie  ;D
dus vroeg me af of ik hem te kort doe - of hij tong en hersenen e.d. nodig heeft ....  8)

de konijnvoorbenen vind ik niet erg, die krijgen de katten ook al een hele tijd. Koda vond ze ook erg lekker.
de haasbout was blijkbaar een stuk harder want daar liet hij een stuk bot van liggen, at alleen 't vlees ervan af.

dat runderknars is dus niet nodig, hij krijgt al genoeg bot.
Door deja
#1324725
Runderknars heb ik ook een keer gehad, Beau schrokte er zo mee dat alles eruit kwam hij is er de hele avond niet lekker van geweest het is ook puur bot er zit helemaal niets van vlees aan ik moet het ook niet meer.
Door ibbi
#1324821
deja schreef: Runderknars heb ik ook een keer gehad, Beau schrokte er zo mee dat alles eruit kwam hij is er de hele avond niet lekker van geweest het is ook puur bot er zit helemaal niets van vlees aan ik moet het ook niet meer.
:-\  hè bah, da's niks, ik weet genoeg, ik hoef 't niet.
Door ibbi
#1324856
ik heb hem vanalles laten proeven deze week, en tot nu toe lust hij alles ( eend/paard/hert/haas/konijn/kip/rund/parelhoen/kwartel/vis/kalkoenvlees )
ook hart ging erin en pens natuurlijk, en kippenmaagjes waren ook yummy, behalve lever en nier  :P
we moeten dat zo zien te verstoppen dat hij dat ook eet  - en anders een orgaanprutje draaien en door de pens doen... of smorgens vroeg aanbieden als hij 't meest honger heeft ... want daar is hij niet gek op. vanavond gekeken of hij het nam als hij het kon 'pikken' van de katten, maar zelfs daar trapte hij niet in  :biggrin2:


( hij is 1 kilo gegroeit in z'n eerste week hier  :D )

:idea:  ik heb nog fazant liggen dat heeft hij nog niet geproeft
#1325113
Ik moest de eerste keren ook even slikken toen ik konijnenkoppen gaf aan de honden, maar voor hun is het een grote delicatesse.
Het konijn is toch al dood en als we de koppen niet aan de honden geven, dan is dat feitelijk toch ook zonde.
Het mooiste is het immers om als het dier toch al gestorven is het volledig te gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door