Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1324928
Ik gruwel echt van die grote koppen vis en ik kan het gewoon echt niet geven. Nu heb ik bij Herby "botmix zalm" besteld wat volgens hen bestaat uit "Gemalen zalmkarkas met vlees". Zou dit een vervanger kunnen zijn?
 
Ik hoorde dat het ook goed is om zo nu en dan eierschaal te geven maar meende me te herinneren dat eierschaal van gekookte ei te scherp zou zijn. Klopt dit?
Door *Nicole*
#1324934
ik geef ook botmix zalm mede omdat ik vies ontzettend vies vind en het echt niet in stukken ga snijden/hakken. En mijn hond eet geen hele vissen ik doe dus lekker de mix als vis
Door Too
#1324939
Je hoeft ook helemaal geen grote koppen te voeren.. ;)
Het gaat er om dat vette vis een goed onderdeel van je menu is, haring, sardien, [hors]makreel allemaal goede vissen die je in t geheel kunt geven
Maar de mix kan natuurlijk ook.

En de eierschaal geef je rauw, heel eitje in de bak en aanvallen maar
Wanneer eischaal als [tijdelijke] vervanging voor bot wordt gebruikt laat je de rauwe schillen goed drogen en vermaalt ze dan tot poeder
Laatst gewijzigd door Too op zo 02 aug 2009, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1325234
Vervangen door zalmmix kan, mij is alleen niet bekend hoeveel zalm daarin zit.
Wat je ook zou kunnen doen is zalmkarkassen zonder kop geven.
Of idd zoals too al zei hele vis.

Eierschaal hoef je niet persé te geven, zit voornamelijk veel calcium in. en dat krijgen ze al genoeg.
Maar als je ei geeft mogen de schaal erbij natuulijk wel opeten.
Door Tanna
#1326482
Bedoel je daarmee gerookte zalm? Die is veel te zout voor een hond (trouwens, voor een mens eigenlijk ook).
Door Nynke
#1326647
Ivytje schreef: Ik heb zelf vanavond zalmplakken op, en had hier wat van over. Dit mogen ze toch ook gewoon hebben?
rauw is goed,  of eventueel gekookt zal ook niet zo'n probleem zijn, maar gerookt inderdaad is hardstikke zout  :-\ :-\ dat zou ik zelf niet geven  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door