Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bulldelicious
#1324562
hoi hoi,

verleden maand kregen we telefoon van de baasjes van een reutje uit ons nest van verleden jaar, wegens tijdgebrek en meer excuses hadden ze geen tijd meer voor hem. Wij hebben het manneke met open armen ontvangen. De baasjes zeiden dat ze zijn brok hadden meegebracht want hij was nogal gevoelig aan zijn darmen en op die brok deed hij het goed. BROK?? :boo: euheum ja, ik heb de zak aangenomen en direct ver weg geplaatst, ik het het ventje van de ene op de andere dag overgezet naar barf en weet je wat? mooie harde ontlasting, en honger als een paard!  :biggrin2: hij eet meer dan een kilo per dag en weegt maar zo'n 25 kilo dus dat gaat heel goed binnen! en geniet dat hij heeft van de knabbelen!! nogmaals bewezen dus BARF IS GOED VOOR DE HOND!! :groupwave2: :thumbup: :yeah:
Door wilfred
#1324702
bulldelicious schreef: hoi hoi,

verleden maand kregen we telefoon van de baasjes van een reutje uit ons nest van verleden jaar, wegens tijdgebrek en meer excuses hadden ze geen tijd meer voor hem. Wij hebben het manneke met open armen ontvangen. De baasjes zeiden dat ze zijn brok hadden meegebracht want hij was nogal gevoelig aan zijn darmen en op die brok deed hij het goed. BROK?? :boo: euheum ja, ik heb de zak aangenomen en direct ver weg geplaatst, ik het het ventje van de ene op de andere dag overgezet naar barf en weet je wat? mooie harde ontlasting, en honger als een paard!  :biggrin2: hij eet meer dan een kilo per dag en weegt maar zo'n 25 kilo dus dat gaat heel goed binnen! en geniet dat hij heeft van de knabbelen!! nogmaals bewezen dus BARF IS GOED VOOR DE HOND!! :groupwave2: :thumbup: :yeah:
Fijn dat je hond nu ook bij de barf-familie hoort!
Brokken geven is vaak een gebrek aan kennis.
Stellen jullie ook eisen aan de nieuwe hondeneigenaren met betrekking tot rauwe voeding voor honden?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1324708
Ook fijn dat de mensen toch weer contact met jullie hebben opgenomen.
Je hoort het zo vaak anders.
Fijn ook dat hij het op BARF zo goed doet.
Succes met het vinden van een nieuwe baas.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1324711
Borke schreef: Fijn dat je hem terug hebt en triest toch dat de vorige baasjes niet gewoon eerlijk waren...  :-\
fijn dat de hond t zo goed op barf doet..
maar waarom denk/vind jij dat ze niet eerlijk waren??
geen tijd is toch wel een goed excuus..
beter zo dan dat ze de hond houden en er gewoon niks meer mee doen..
vind ik hoor..
#1324726
wilfred schreef: Fijn dat je hond nu ook bij de barf-familie hoort!
Brokken geven is vaak een gebrek aan kennis.
Stellen jullie ook eisen aan de nieuwe hondeneigenaren met betrekking tot rauwe voeding voor honden?
eisen stellen is wat veel gezegd maar ik heb een hele bundel bij elkaar gesteld waarin staat wat voor rommel brok is en wat barf is en waarom het zoveel beter is. Als ze het barfen echt niet zien zitten dan maar KVV maar brokken raden we echt af. Ik geef ook verschillende adressen mee waar ze vlees kunnen halen, een barf-menu, en vele links naar deze site.  Er is maar één pup van de 7 die toch brokken geeft omdat ze nog twee andere honden hebben die brokken krijgen, de pup krijgt wel af en toe kvv.... we doen ons uiterste best om de pups zo goed mogelijk te plaatsen en ze te laten volhouden met barf. Het is een heleboel inlezen maar eens je het onder de knie hebt is het net zo makkelijk als brokken krijgen. We hebben hen nu ook het verschil tussen een brokkenhond (Spock die we hebben terug gekregen ) en een barfhond laten zien, scheelt ettelijke kilo's die een echte bull wel kan hebben, en veel mensen zien liever de volle bullachtige bullen dan de pezigere atletischer versie dus das een goeie overtuigingskracht geweest!  ;)
we zijn blij dat we hem hebben terug genomen, staat ook in het contract, er mag absoluut geen bull van ons in  het asiel komen!! en tja,het was druk net met de pups en Spock maar moelijk kan ook!
Met wat geluk vind hij vanaf 17/08 een goede thuis, dan komt een koppel dat daarstraks is langs geweest en al helemaal verliefd op hem zijn hem ophalen, ze hebben dan twee weken vakantie en willen spock de kans geven om een nieuwe thuis te krijgen daar, thumbs up dat alles goed verloopt!  :)
#1324731
spreeuwtje schreef: fijn dat de hond t zo goed op barf doet..
maar waarom denk/vind jij dat ze niet eerlijk waren??
geen tijd is toch wel een goed excuus..
beter zo dan dat ze de hond houden en er gewoon niks meer mee doen..
vind ik hoor..
ze zijn heel eerlijk geweest hoor, ze zijn kort na aankoop van de pup verleden jaar van werk veranderd, allebei en nu zat hij van 8 tot 20 uur in een kenneltje, ze zijn er niet mee naar de hondenschool kunnen gaan wegens tijdgebrek en jammer genoeg was enkel de man baas over hem, voor de vrouw had hij geen respect....
we hebben aangeraden om te barfen nadat ze een mail stuurde dat hij veel te druk was en gevoelige darmen had, maar die stap zetten is niet zo evident, het is zoals Wilfred zegt, vaak een gebrek aan kennis....
nu doet hij het echt goed, merk wel dat hij wat meer bot nodig heeft dan de anderen en op pens gevoeliger is maar zo lukt het perfect, gelukkig maar! zoals je zegt, liever dat zée hem terug brengen dan dat het ventje er jaren ongelukkig zit te wezen in een kenneltje  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1324748
bulldelicious schreef: eisen stellen is wat veel gezegd maar ik heb een hele bundel bij elkaar gesteld waarin staat wat voor rommel brok is en wat barf is en waarom het zoveel beter is. Als ze het barfen echt niet zien zitten dan maar KVV maar brokken raden we echt af. Ik geef ook verschillende adressen mee waar ze vlees kunnen halen, een barf-menu, en vele links naar deze site.  Er is maar één pup van de 7 die toch brokken geeft omdat ze nog twee andere honden hebben die brokken krijgen, de pup krijgt wel af en toe kvv.... we doen ons uiterste best om de pups zo goed mogelijk te plaatsen en ze te laten volhouden met barf. Het is een heleboel inlezen maar eens je het onder de knie hebt is het net zo makkelijk als brokken krijgen. We hebben hen nu ook het verschil tussen een brokkenhond (Spock die we hebben terug gekregen ) en een barfhond laten zien, scheelt ettelijke kilo's die een echte bull wel kan hebben, en veel mensen zien liever de volle bullachtige bullen dan de pezigere atletischer versie dus das een goeie overtuigingskracht geweest!  ;)
we zijn blij dat we hem hebben terug genomen, staat ook in het contract, er mag absoluut geen bull van ons in  het asiel komen!! en tja,het was druk net met de pups en Spock maar moelijk kan ook!
Met wat geluk vind hij vanaf 17/08 een goede thuis, dan komt een koppel dat daarstraks is langs geweest en al helemaal verliefd op hem zijn hem ophalen, ze hebben dan twee weken vakantie en willen spock de kans geven om een nieuwe thuis te krijgen daar, thumbs up dat alles goed verloopt!  :)

Nest van vorig jaar toch........ toen je volgens eigen zeggen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 00361  je pups nog met kvv EN brok opfokte.  Je barft zelf pas drie maanden :-\
#1324757
Angelique schreef:
Nest van vorig jaar toch........ toen je volgens eigen zeggen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 00361   je pups nog met kvv EN brok opfokte.  Je barft zelf pas drie maanden :-\
ja ik barf idd nog niet zo lang, denk een half jaartje, daarvoor was het brok en vlees, we houden regelmatig contact met de nieuwe baasjes, en op hun mail dat ie gevoelige darmen had heb ik hen ook het barfen proberen te introduceren, maar jammer genoeg is het niet voor iedereen weggelegd. Sinds wij barfen en de eetbakken altijd netjes leeg gaan probeer ik ze allemaal te overtuigen van het barfprincipe, we blijven volhouden maar als ze het goed doen op brok en vlees is het moeilijk te overtuigen....en ook als ze het niet zo goed doen blijft het een grote stap...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door