Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door NynkeO
#1324367
Hallo,

Onze twee jarige teckel Lotje loopt sinds haar geboorte al bij de DA.
9 juli vorig jaar is Lotje al naar een DA geweest omdat ze haar tepels telkens kapot had.
Dit kwam doordat Lotje zo laag is en dat ze door het rennen door het bos met haar tepels over bomen e.d zou schuren.
Dus Lotje kreeg verplicht een tshirt aan.
Niet veel later begon de jeuk en zijn we met Lotje naar een natuurgeneeskundige geweest. Die heeft Lotje getest en daar kwam uit dat Lotje allergisch is voor huisstofmijt. Dus Lotje is op pillen gezet. Lotje van het krabben haarverlies gekregen en natuurlijk krabte mevrouw haar tepels tot bloedens toe kapot.

23 maart van dit jaar was het helemaal weer mis met Lotje en Lotje kreeg allemaal uitslag.
Toen maar naar de DA. Aangezien zij een goede vriendin is an de natuurgeneeskundige weten we dat we op het goede adres zijn.
Lotje heeft voor de jeuk in een korte tijd allemaal sprays e.d. gehad die de jeuk tegen zouden moeten gaan.
Helaas bleek dit niet te werken en werd Lotje helemaal gek van de jeuk.
Omdat de jeuk zo hevig was is Lotje op prednisolon gezet, zodat de jeuk onderdrukt zou gaan worden.
Ook werd Lotje op koolvis en macaroni gezet om een voedselallergie uit te kunnen sluiten.
Lotje viel na een week heel veel af en is ze op hypoallergeen voer gezet.
Lotje bleek na de periode geen voedselallergie te hebben.

4 mei had de DA alles gedaan en wist zich ook geen raad meer met Lotje en heeft besloten Lotje toch weer te laten onderzoeken door een natuurgeneeskundige. Hier was de uitslag: allergisch voor gras.... Sindsdien zijn we met een stappenplan bezig om Lotje weer op de rit te krijgen.

Helaas is het resultaat nog niet zoals gewenst en blijft ze jeuk houden.
Ook zit ze vanaf morgen op het Kronfeld dieet. (Na googlen schijnt dit toch een dieet te zijn die vaak gebruikt wordt bij allergieen).
Ook is dit voor de stofwisseling.

We hopen dat dit meer effect zal hebben, maar we hebben weinig vertrouwen. Aangezien we al twee jaar met haar lopen te klungelen.
Hebben jullie eventueel nog tips e.d. ivm voeding?
We willen natuurlijk alles wel proberen, als het ook maar enig nut zou kunnen hebben.
De jeuk is voor Lotje ook niet leuk meer. En we hopen dan ook iets te vinden waar ze veel baat bij zou hebben zodat ze de tshirtjes ook niet meer aan hoeft tegen het krabben.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1324458
Allereerst welkom op BP!
Heel vervelend zo'n allergie voor gras. Zeker voor een teckel die gemakkelijk met de buik ook in aanraking komt met gras.
Een natuurlijk dieet is altijd een goed idee en zeker als de hond al een allergie heeft, dan is een menu dat voor zo min mogelijk andere mogelijk jeukverwekkende factoren zorgt een aanrader.
Wat ik echter nooit zo begrijp is waarom sommige dierenartsen bij het samenstellen van een menu persé een fikse koolhydraatbron willen toevoegen. Ik zie werkelijk het nut niet in van zaken als macaroni of rijst. Een hond heeft het spijsverteringssysteem van een carnivoor en hij kan dan ook niet veel met dat soort voedsel. Sterker nog: juist graanproducten, mais en rijst zijn vaak de veroorzakers van jeuk bij honden.
Ik zou dus nu kiezen voor een rauw menu zoals er hier talloze voorbeelden van te vinden zijn. Ik moet bekennen dat ik niet veel weet van dat Kronfelddieet, maar er ligt me iets van bij dat daar ook koolhydraten aan worden toegevoegd? 
Door Nynke
#1324469
Welkom Nynke  :)

Ik zou qua voeding eerst alle brokkenzooi wegdoen en rauw gaan voeren. et liefst een kvv zonder rist of andere koolhydraten of zelf samen gaan stellen.

Succes met Lotje !!

Nynke
Door NynkeO
#1325426
Sonja schreef: Ik moet bekennen dat ik niet veel weet van dat Kronfelddieet, maar er ligt me iets van bij dat daar ook koolhydraten aan worden toegevoegd? 
Klopt, aan het Kronfeld dieet zit macaroni, rijst of havermout toegevoegd.
Vandaag zouden we starten met het dieet.
Hadden de diepvries al vol met pakketjes, maar dit is toch terug gedraaid.
Aangezien de macaroni en vis ook nut had.
En het nu was dat ze een eenzijdig dieet zou krijgen.
Heb nu zelf maar het idee voorgesteld om rauw vlees te gaan voeren.

Wat voor vlees zouden jullie aanraden dan? Het enige wat ik ken is pens...
Door Nynke
#1325544
NynkeO schreef:
Wat voor vlees zouden jullie aanraden dan? Het enige wat ik ken is pens...
alle soorten vlees behalve varkensvlees  :) :) :) :)

Als ik jou was zou ik me heel goed gaan inlezen hier in de bibliotheek op deze site en dan met name de beginnersdocumentatie en daarnaast ook de menu's die mensen geplaatst hebbe, daar leer je ook veel van.

Zelf voer ik veel kip, kwartel, rundvlees en paardevlees en lamsvlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door