Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1324194
De pot visolie capsule's van de Hema is bijna leeg en zag net die
fles van Henne. Wat is beter??
Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan er niet erg veel over vinden hier.

Henne :

De essentiële vetzuren Omega-3 en Omega-6 zijn, net zoals eiwitten, koolhydraten en suikers, van vitaal belang voor ieder organisme. Zij zijn onontbeerlijk bij het versterken en verhogen van het lichaamseigen afweersysteem. Tevens hebben zij een functie bij het elastisch houden van de lichaamscellen.

Zalmolie dient toegevoegd te worden wanneer het vermoeden bestaat dat de voeding te weinig Omega-3 vetzuren bevat.

De Henne Zalmolie wordt koudgeperst uit verse zalm. Koudpersen garandeert dat zoveel mogelijk essentiële vetzuren bewaard blijven.
Omdat Henne Zalmolie hooggeconcentreerd is, is het zuinig in gebruik.

Vaak wordt voor het winnen van visolie meerdere soorten vis gebruikt, voor Henne zalmolie wordt uitsluitend verse zalm gebruikt. Visolie bevat verreweg meer verzadigde en minder onverzadigde vetzuren die bij lange na niet dezelfde gezondheidsbevorderende eigenschappen hebben vergeleken met de onverzadigde vetzuren in het Henne-product. In Henne Hondenvoeders zijn deze essentiële vetzuren voldoende aanwezig, zodat u bij voeding van Henne geen zalmolie hoeft bij te voeren.



Gebrekssymptomen Zalmolie is als natuurlijk voederadditief het ideale middel om in de dagelijkse behoefte aan de essentiële vetzuren Omega-3 en Omega-6 te voorzien.

Symptomen die kunnen optreden bij een gebrek aan essentiële vetzuren zijn :

- Verzwakking van het immuunsysteem
- Problemen met de stofwisseling
- Allergische reacties
- Droge huid, huidjeuk en eczeem
- Huidontsteking en schilfers
- Geknakte haren en slechte vachtconditie
- Onvoldoende nierfunctie en leverproblemen
- Groeistoornissen
- Met lange tanden eten
- Slechte wondgenezing
- Een algemene verzwakking van de klierfunctie, inclusief anaalklieren, hormoonklieren.


Hema :

Omega-3 vetzuren (EPA en DHA) zijn gunstig voor soepele gewrichten en houden aderen en bloedvaten schoon. Het helpt bij de verlaging van het cholesterolgehalte. Beschermt bij ouderdomsverschijnselen. Ter ondersteuning zijn vitamine E en borageolie met GLA (een omega-6 vetzuur) toegevoegd
Bevat géén suiker, conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen, gist, gluten en lactose. Samenstelling per 2 softgels: Visolie 2000 mg, waarin omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*, Borageolie 400 mg, waarin omega-6 vetzuur: GLA 22%*, Vitamine E 20 mg. (*relatieve vetzuur percentages).
rijk aan omega 3 en 6 vetzuren
voor soepele gewrichten
houdt aderen en bloedvaten schoon
met vitamine E en borageolie (omega-6)

Laatst gewijzigd door *Evie* op wo 05 aug 2009, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1324369
*Evie* schreef: Ter ondersteuning zijn vitamine E en borageolie met GLA (een omega-6 vetzuur) toegevoegd
Hierom zou ik die zalmolie niet geven. Omega 6 zit in vlees en krijgen ze voldoende binnen lijkt me. Ik geef Xindy de nml omega 3 capsules (per capsule 180 mg EPA, 120 mg DHA, Vit E).
Door *Evie*
#1324437
Maar in Hema en Henne zit beide omega 6.

Flin ik heb het doorgelezen, erg interresant.

Mij is nl heel veel wijs te maken, zoek gewoon iets goeds en het hele
verhaal van henne vind ik wel goed, maar of het goed is voor de hond...
Ik voer nu die van de Hema maar zie niet echt dat het iets doet bij hun.


Oja ze eten hier geen vis, dat lusten ze niet...
Door Lizzy
#1324443
Ik neem aan dat je visolie wilt geven omdat je geen vis voert (omdat ze het niet lusten)? In dat geval zou ik zuivere visolie geven, zonder omega 6 toevoegingen. Een tekort aan omega 3 merk je ook niet zo snel hoor. Maar als je kip en weinig wild voert en je geeft bijv. geen groenten en ook geen vis: dan heeft je hond echt wat extra omega 3 nodig. Dus of af en toe een haringkje, sardientje of af en toe een visolie capsule. Ik voer zelf 1 a 2 keer per week ieder 1 sardien, 1 keer per week een blikje vette vis (makreel of zalm of haring), groenten, rauwe noten en chlorella. En dus geen visolie capsules.
Door *Evie*
#1324453
Ze zitten hier op kvv en krijgen als barf hapjes meestal alleen kippendelen
of runderstrotten.
Blikje vis kan ik ze wel weer heeeeeeeeeel blij mee maken.
Hebben net beide nog een blikje zalm gehad.
Maar verse vis willen ze echt niet, in de blender, wat pens erdoor.. niks
ze trappen er niet in.
#1325420
Die van mij krijgen allemaal 1 a 2 x per week een zalmkop, sardientjes had ik eerder ook, maar die zijn al een tijdje op. Stippie krijgt daarnaast extra omega 3 omdat ze wat dallyrash heeft en steeds ergens wel een pukkeltje, dus die kan naar mijn idee wel wat extra gebruiken voor haar huid.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1325658
Ik kan niet vinden waar de omega-3 van de Hema vandaan komen. Zalm is doorgaans gekweekte zalm en die bevat minder omega-3 en meer zware metalen en pesticiden. Ik ben niet zo'n zalmolie fan.
Door *Evie*
#1325720
Eef+doggies schreef: Die van mij krijgen allemaal 1 a 2 x per week een zalmkop, sardientjes had ik eerder ook, maar die zijn al een tijdje op. Xindy krijgt daarnaast extra omega 3 omdat ze wat dallyrash heeft en steeds ergens wel een pukkeltje, dus die kan naar mijn idee wel wat extra gebruiken voor haar huid.
Hier hebben ze ook af en toe wat pukkeltjes. Ze eten dus geen vis en wil ze er graa wat extra bijgeven.
Heeft iemand een idee wat voor vragen ik naar Henne kan mailen voor meer duidelijkheid over het pruduct?

Of gewoon weer een pot bij de hema halen?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door