Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miss_Carmen
#1324358
Ik kan via wat bevriende dieren houders aan wat hele dieren komen.
Ik heb het hier over kippen, fazanten, duiven, parelhoenders, konijnen, cavia's, hamsters enz. De kleinere dieren.

Stel nu dat mijn honden en kat het helemaal geweldig vinden om een konijn met huid en haar op te eten.

Wat doe ik dan met mijn menu?

Haal ik de dagen dat ze een heel dier krijgen eraf...bijv. 2 dagen een heel dier en 5 dagen een samengesteld menu?

Hoe lang moeten die dieren in de vriezer voordat ik ze kan geven?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1324384
ik denk dat je moet kijken hoe vaak je dit wilt doen? Hier krijgen ze wel eens een compleet konijn of complete kwartel/kip maar doe ik niets met mijn menu. Maar ik spreek dan misschien over 1 keer in de maand??
Zou ik het wekelijks gaan geven zou ik misschien mijn menu aan gaan passen maar ook dan zou ik nog niet te precies kijken
Door flin
#1324403
'k zou zeggen kompleet is kompleet..., dus aftrekken van je samengestelde menu

en invriezen,  met 3 dagen op - 20 klein nulletje C, dan doodt je wel de eventuele wormen en eieren, maar die zouden 't in't maagzuur van 'n hond of kat ook niet overleven,

eventuele virussen, kun je niet doodvriezen, maar 'k neem aan dat je geen zieke dieren voert, daarnaast zal dat niet zomaar overdraagzaam zijn naar hond of kat....

  'k wil ook wel zo'n adresje,,, ::)

eten je honden in 1 dag 'n hele kip/fazant/konijn?
't 'probleem' wat zich voor zou kunnen doen: is dat 't vlees snel 'slecht' wordt als de darmen (bacteriën enzo) er nog in zitten...
Door kojak
#1324406
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#1324423
Hier krijgen  ze eenmaal in de week een compleet dier, en dat trek ik niet af van mijn menu.
Trouwens als je een hele vis voert, voer je ook compleet, en ik kan mij niet herinneren ergens te hebben gelezen, dat je dat dan ook van je menu aftrekt.
Orgaan wat erin zit is zo weinig,dat ik het verwaarloos.
Door Lizzy
#1324445
ulla schreef: Hier krijgen  ze eenmaal in de week een compleet dier, en dat trek ik niet af van mijn menu.
Trouwens als je een hele vis voert, voer je ook compleet, en ik kan mij niet herinneren ergens te hebben gelezen, dat je dat dan ook van je menu aftrekt.
Orgaan wat erin zit is zo weinig,dat ik het verwaarloos.

Maar als wat reken jij het dan mee?
Door ulla
#1324651
Als compleet,met het nabootsen van een dier,probeer je dat ook in de 2 a 3 weken om compleet te voeren.

Ik zie het voeren van een compleet dier 1 x per week hetzelfde als wanneer ik zoveel % vleesbot/spiervlees en orgaan geef.

En dan moet je het misschien van je menu aftrekken, maar m.i. voer je een ietsiepietsie orgaan meer,dat het voor mij de moeite niet waard is om ervan af te trekken.

Spiervlees en bot is bij een compleet dier al in prima verhouding, en vindt je ook niet dat orgaan dan eigenlijk te verwaarlozen is?

Wat zal een konijnenlever wegen? En nier en hart, dat zijn echt grammen.
Door Lizzy
#1324680
ulla schreef: Als compleet,met het nabootsen van een dier,probeer je dat ook in de 2 a 3 weken om compleet te voeren.

Ik zie het voeren van een compleet dier 1 x per week hetzelfde als wanneer ik zoveel % vleesbot/spiervlees en orgaan geef.

En dan moet je het misschien van je menu aftrekken, maar m.i. voer je een ietsiepietsie orgaan meer,dat het voor mij de moeite niet waard is om ervan af te trekken.

Spiervlees en bot is bij een compleet dier al in prima verhouding, en vindt je ook niet dat orgaan dan eigenlijk te verwaarlozen is?

Wat zal een konijnenlever wegen? En nier en hart, dat zijn echt grammen.

Maar wat is dan het verschil tussen het als compleet beschouwen of gewoon niet meetellen in je berekening van je menu?
Door Miss_Carmen
#1324729
Dus als ik 2 keer per week een heel dier geef, dan moet ik voor 5 dagen een menu maken?

De adresjes zijn niet moeilijk, als je maar brutaal genoeg bent.
ik heb wat dierenfokkers en kinder boerderijen gemaild.
Als ze  overleden, niet zieke dieren hebben, dan wordt ik gebeld.
Mits mijn honden het eten, dat moet ik eerst nog testen
Door bulldelicious
#1324751
het zou idd fijn zijn als ze het zo kunnen eten want anders gaat het nutteloos verloren, hier zouden ze er hun neus voor optrekken vanaf dat er haren op staan... ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1325224
Miss_Carmen schreef: Dus als ik 2 keer per week een heel dier geef, dan moet ik voor 5 dagen een menu maken?

De adresjes zijn niet moeilijk, als je maar brutaal genoeg bent.
ik heb wat dierenfokkers en kinder boerderijen gemaild.
Als ze  overleden, niet zieke dieren hebben, dan wordt ik gebeld.
Mits mijn honden het eten, dat moet ik eerst nog testen
yep zo ik het ook doen. 1 dag compleet is die ene dag niet rekenen. en de overige 6 een menu.
ben benieuwd wat ze ervan vinden, heb dat hier nog niet uitgeprobeert.
Door ulla
#1325312
Lizzy schreef: Maar wat is dan het verschil tussen het als compleet beschouwen of gewoon niet meetellen in je berekening van je menu?
Er is geen verschil, omdat je al compleet voert, door je menu compleet te maken.
Door Greece
#1325403
quote author=Miss_Carmen link=topic=58958.msg1324729#msg1324729 date=12
Als ze  overleden, niet zieke dieren hebben, dan wordt ik gebeld.
[/quote]
Waar zijn ze dan aan overleden als ze niet ziek zijn geweest?  :-\
Door Miss_Carmen
#1325625
Of dieren die met elkaar aan het knokken zijn geweest.  Verzwakte dieren na een bevalling, of jonkies die het niet lang hebben volgehouden
Ik moet nog gaan praten met de beheerders van de kinderboerderijen, dus dat zijn wel dingen die ik ze dan duidelijk moet maken

En ik neem aan dat ouderdom voor de kleinere dieren geen probleem is toch? Of wel?
Je mag toch geen botten enz van oudere, grote dieren voeren zoals rund, geit, schaap. Of heb ik weer iets gemist?
Laatst gewijzigd door Miss_Carmen op zo 02 aug 2009, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door