Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door vilja
#13241
Mijn Cocker geef ik 2x per Hepar Sulfuris tegen anaalklierontsteking. Ze heeft er haast geen last meer van. Nu ga ik tegen de schijnzwangerschap Pulsatilla D30 geven. Is het verstandig om die periode met de Hepar te stoppen. Ik denk dat ik anders de hele dag bezig ben met pillen in haar bekje te stoppen. Wie weet hier een antwoord op? Groetjes Coby.
#13242
Hoi Coby, ik heb de literatuur er even op na geslagen en Hepar en Pulsatilla bijten elkaar niet en kunnen, in principe, tegelijk gegeven worden. Ik zou wel 1 uur laten zitten tussen het geven van het ene middel en het andere middel.

Groetjes, Lizzy
#13243
Hoi Lizzy bedankt voor de info. Iemand van de andere H.side had me dit ook aangeraden en me verwezen naar deze side voor evt. meerdere info. Maar ik denk dat dit voldoende is. Ik geef het altijd in een klein stukje brood. Groetjes Coby.
Door sylvia
#13244
Hoi Coby,
Homeopatische medicijnen mag je beslist niet in brood of ander voer verpakken,de korrels moeten in een schone bek gegeven worden (20 min voor en 20 min.na de korrels mogen ze niet eten en het liefst zelfs niet drinken)dit omdat de middelen door het mondslijmvlies opgenomen moeten worden,als je er brood ofzo omdoet berijkt de korrel intact de maag,en verstoor je de effectifiteit van de medicijnen.
Groetjes Sylvia
ps,heb dit bericht ook voor je op de andere site achtergelaten
#13245
Hoi Sylvia ik ga nu voor de derde keer proberen of ik je hier kan berichten. Ik heb op het andere forum gereageerd maar wil nu kijken ofdat ik het hier ooit onder de knie krijg. Groetjes Coby.
#13247
Hoi Sylvia en anderen, heb een tijd niet op deze gezellige site kunnen zitten. maar hier het vervolg van Vilja en de pulsatilla. In de derde week van haar loopsheid ben ik met de P. begonnen, in het begin had ze moeite met de granulles die ik in haar bekje deed. maar na een korte tijd ging ze er voor zitten en ging het prima ( met de Hepar sulfurus was dat anders hoor, die tufte ze eruit)  Normaal wordt ze na ong. 6 weken sch. zw. maar nu duurde dat langer. Ik hoopte dat het niet kwam, maar helaas. Ik ben een paar weken doorgegaan en nu na bijna 200 pillen ben ik gestopt. Ik heb haar gedrag de tijd voor de sch. zw. bekeken en die was wel anders als de vorige keer. Ze is er nu een heel eind overheen. Is weer tierig en opgewekt. Groetjes Coby.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door