Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132391
Hoi allen
sinds ong.3 maanden eten mijn honden AHV.2 van de 6 hebben meer jeuk dan mij lief is.Zou dit dan toch door AHV komen.De Sheltie krijgt nu Duck en Rody en ze krabt aanzienlijk minder.Toch maar een ander KVV proberen ??
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132401
Of iets anders bijvoeren ??? Wie helpt mijn honden???
Vlooien hebben ze niet dus het moet iets anders zijn.
Door Truus
#132406
Ik zou eens een ander merk proberen en dan kijken hoe het gaat.
Het zou kunnen dat er iets in A.H.V. zit, waar ze niet tegen kunnen toch?
Het is het proberen waard.

De anaalklieren zijn het niet he?
Daar krijgen ze ook hevige jeuk van, maar dat zou wel toevallig zijn, omdat beiden het hebben.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132410
[quote="Paul_Barte"]
Indien ze voor die tijd brokken gegeten hebben denk ik dat het ontgiften is!!

Zo niet....ander voer proberen.
[/quote]



Zou dat ontgiften dan zo lang duren, Paul.De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel. De kleine sheltie krabt al veel minder,de DH heeft al 2 hotspots en verder krabt hij nooit.
En als dekreu moet je toch wel goed in je jas zitten.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 25 jul 2004, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#132414
zou het niet toch door het broeirig weer kunnen komen?
of toch een piep kleine vlootje?
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 26 jul 2004, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#132417
[quote="Unique"]
[quote="Paul_Barte"]
Indien ze voor die tijd brokken gegeten hebben denk ik dat het ontgiften is!!

Zo niet....ander voer proberen.
[/quote]




Zou dat ontgiften dan zo lang duren, Paul.De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel. De kleine sheltie krabt al veel minder,de DH heeft al 2 hotspots en verder krabt hij nooit.
En als dekreu moet je toch wel goed in je jas zitten.
[/quote]
Ontgiften kan heel lang duren Lia! Echter.......als het voor die tijd wel goed ging denk ik toch dat dit niet de oorzaak is.
Geen schilvertjes???
Het kan natuurlijk ook 'iets' in het voer zijn wat de jeuk veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 26 jul 2004, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132420
[quote="Lupa"]
zou het niet toch door het broeirig weer kunnen komen?
of toch een piep kleine vlootje?
[/quote]


Nee zelfs een piepklein vlooitje is uitgesloten.Ik steek het toch op AHV.De Sheltie krijgt sinds 1 week geen AHV meer, nu Rody en DUck,en het krabben wordt veel minder.Verd.... ik heb 90 kilo ingekocht.Dus die vrieskist is alles behalve leeg.IK zal wat anders gaan proberen. ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132421
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Unique"]
[quote="Paul_Barte"]
Indien ze voor die tijd brokken gegeten hebben denk ik dat het ontgiften is!!

Zo niet....ander voer proberen.
[/quote]




Zou dat ontgiften dan zo lang duren, Paul.De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel. De kleine sheltie krabt al veel minder,de DH heeft al 2 hotspots en verder krabt hij nooit.
En als dekreu moet je toch wel goed in je jas zitten.
[/quote]
Ontgiften kan heel lang duren Lia! Echter.......als het voor die tijd wel goed ging denk ik toch dat dit niet de oorzaak is.
Geen schilvertjes???
Het kan natuurlijk ook 'iets' in het voer zijn wat de jeuk veroorzaakt.

[/quote]



Paul , ik kan je nu effe niet volgen:
als het voor die tijd wel goed ging denk ik toch dat dit niet de oorzaak is. Voor de KVV tijd ??
Door tieneke
#132424
Kobus stond al maanden op kvv en kreeg toch weer last van zijn oude huidproblemen.
Stukken minder, maar toch nog teveel.
Bij elkaar heeft het minstens een half jaar geduurd ;)
Ik heb wat afgekloot met middeltjes voor zijn weerstand en huidklachten.
Tot op een dag alle misere was verdwenen,zijn haar ging weer groeien,de vele kale plekken gingen hierna ook langzaam weg!
Opeens werd hij weer een jonge god!
Door Paul_Barte
#132425
Nee nee...

>>De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel.<<

Neem dus aan dat ze al een hele tijd oftewel kvv-tijd op AHV staan.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132429
[quote="Paul_Barte"]
Nee nee...

>>De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel.<<

Neem dus aan dat ze al een hele tijd oftewel kvv-tijd op AHV staan.
[/quote]


Dat klopt ,Paul. Ze krijgen AHV Vers runderhart (2 x per week) pens lappen 2 x per week.Het runderhart is een zakje van 500 gram ong. verdeeld over 6 honden.Dus dat is niet de moeite de rest is AHV.
Door Paul_Barte
#132436
[quote="Unique"]
[quote="Paul_Barte"]
Nee nee...

>>De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel.<<

Neem dus aan dat ze al een hele tijd oftewel kvv-tijd op AHV staan.
[/quote]


Dat klopt ,Paul. Ze krijgen AHV Vers runderhart (2 x per week) pens lappen 2 x per week.Het runderhart is een zakje van 500 gram ong. verdeeld over 6 honden.Dus dat is niet de moeite de rest is AHV.
[/quote]

En voor de rest van de week??
Zowel runderhart als pens is natuurlijk GEEN compleet voer!!
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 26 jul 2004, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132552
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Unique"]
[quote="Paul_Barte"]
Nee nee...

>>De eerste tijd ging het perfekt en nu de laatste weken krabben die twee te veel.<<

Neem dus aan dat ze al een hele tijd oftewel kvv-tijd op AHV staan.
[/quote]


Dat klopt ,Paul. Ze krijgen AHV Vers runderhart (2 x per week) pens lappen 2 x per week.Het runderhart is een zakje van 500 gram ong. verdeeld over 6 honden.Dus dat is niet de moeite de rest is AHV.
[/quote]

En voor de rest van de week??
Zowel runderhart als pens is natuurlijk GEEN compleet voer!!
[/quote]


Die stukjes hart doe ik bij de AHV (zomaar een paar stukjes,hoor) Dus 5 dagen AHV en 2 dagen pens.Ook wel Duck en Rody tussendoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door