Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1324254
Hallo allemaal,

Het is mij nog steeds een beetje onduidelijk hoeveel lever ik mag/moet geven per week?
Ik geef mijn hond 40 % vleesbot, 20 % groenten, 20% spiervlees en 20% orgaanvlees. Dat komt neer op 900 á 950 gram orgaanvlees per week waarvan 200 gram lever is. Is dit genoeg? Is dit te veel?
Mijn hond weegt 42 kilo en ik geef een teentje knoflook per dag (tegen vlooien etc.). Is dit te veel?

Groetjes Elizabeth
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1324267
mijn honden krijgen 1 keer in de 2 weken een orgaanmaaltijd (hart-lever-nier-hersens enz), en ik weeg de lever e.d niet precies af. Het is gewoon een onderdeel van.......
1 teentje knoflook per dag lijkt mij wat veel :-[
Hier doe ik 2 a 3 tenen knoflook door de groentemix die ik voor 2 weken tegelijk klaar maak. Komt dus neer op 1 teen per 4 honden per week
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1324512
Elizabeth Bennet schreef: Hallo allemaal,

Het is mij nog steeds een beetje onduidelijk hoeveel lever ik mag/moet geven per week?
Ik geef mijn hond 40 % vleesbot, 20 % groenten, 20% spiervlees en 20% orgaanvlees. Dat komt neer op 900 á 950 gram orgaanvlees per week waarvan 200 gram lever is. Is dit genoeg?

Het is meer dan genoeg. Meer zou ik in ieder geval niet geven. Wat minder kan nog wel.

Is dit te veel?
Mijn hond weegt 42 kilo en ik geef een teentje knoflook per dag (tegen vlooien etc.). Is dit te veel?

Dit vind ik best veel en veel knoflook valt niet onder de categorie...baat het niet dan schaadt het niet. Nu zijn er natuurlijk tenen en tenen, maar uitgaande van een gemiddelde teen vind ik die per dag te veel. Een paar teentjes verdeeld over de week is voldoende.

Groetjes Elizabeth
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door