Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Love Bird
#1324098
Gisteren heb ik bij de visboer een zalmkop gevraagd, kreeg een kop met ruggegraat en staart. Kan ik dit in zijn geheel voeren of moet ik de staart en de kop eraf halen en de ruggegraat niet geven  :-\ ? Ik ben bang dat er een graat in de keel komt.
Door Love Bird
#1324168
Ben benieuwd, toen ik binnenkwam met de zak zalm waren ze er 'als de kippen' bij. Ze zullen dan toch een paar dagen moeten wachten.
Weet iemand of het verschil maakt welk deel je voert? Ik heb een kleine hond (sheltie) die wil ik het staartgedeelte geven en de Oud Duitse Herder de rest kop en ruggegraat. Zit er in het staartgedeelte voldoende voedingsstoffen?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1324195
ik vries verse zalm altijd eerst 2 weken in voor de zekerheid. maar heb ook weleens 10dagen gehoord.
geen idee met de voedingsstoffen in de staart, maar bij mij vonden ze die niet erg lekker en lieten er vaker stukken van liggen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1324200
Zo'n zalm, dus kop graat staart, maal ik altijd. Ik ben ook niet zo'n graten held  ;) Mijn Sheltie's lusten het graag
Door Eveline68
#1324250
wat is het doel dat vis eerst ingevroren wordt, staat dat nog ergens beschreven, zal ook even in de bibliotheek neuzen.
Door Alba
#1324365
Het invriezen heeft te maken met het doden van eventueel aanwezige 'enge' beestjes zoals wormeieren.
Wat betreft welk deel te geven: afhankelijk van hoe goed de Sheltie kauwt en hoe graag hij knaagt kan hij in principe elk deel krijgen. Onze pup is nu ongeveer 14 kilo, is dat vergelijkbaar met een Sheltie?, en die eet al vanaf dat ze 11 of 12 weken was koppen en graten. Zelfs nu ze aan het wisselen is, krijgt ze de zalm nog redelijk makkelijk weg vind ik.

Als je de Herder het groffere werk geeft, wat me voor kan stellen, zou ik wel even kijken dat er ook nog wel wat vlees aan het stukje zit voor de Sheltie, meestal zit er toch meer aan de voorkant en een kaal stukje graat is wel een beetje zielig ;).
Door Love Bird
#1324917
Mijn sheltie weegt zo'n 8,5 kg. Dus wat minder dan jouw pup! Natuurlijk zal ik wel kijken dat hij een stukje vissevlees erbij krijgt. Hij schrokt het eten naar binnen dus ik moet er wel even bijblijven  :-\
Door Alba
#1325219
Als 'ie schrokt zou ik 'm juist dan een flink stuk geven wat niet zomaar naar binnen kan verdwijnen!
Alba at dus al koppen (meestal halve of bij flinke jongens een kwart) en graten (ook de stevigere delen) toen ze ongeveer 8 kilo was dus dat kan best hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door