Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324129
Even graag  een mening van iemand die dit herkent.
Zou dit huidmijt kunnen zijn?

*****
*****


Dit hondje is vandaag bij ons gekomen voor twee weken vakantie.
Volgens de eigenaren zou het komen dat ze gesterilliseerd is.Dat is wat hun dierenarts  ze verteld zou hebben.
Ik heb sterk mijn twijffels :-\
Aangezien ikzelf 7 honden heb, zou ik het dus echt een ramp vinden mocht dit mijt zijn.
Ze bijt en likt het zelf kaal vertellen ze me en de anaalklieren zouden niet vol zitten.Er is  geen huidafschrapsel gemaakt .Ze is in Maart bij de dierenarts geweest voor haar enting en had dit toen al.
Morgen vertrekken deze mensen naar Schotland , ik kan ze vandaag dus nog bereiken.
Wie herkent dit???
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op ma 17 aug 2009, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1324146
Ik herken het niet direkt, maar zou het ook niet meteen herkennen als huidmijt. Ze verreken dan meestal ook al over van de jeuk en uit je verhaal maak ik dat niet op. Krijg zo het idee dat deze hond al heel lang op die plek zit te liggen waardoor de huid wat verhoornd lijkt.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324151
Ze laat het bijna niet toe dat je eraan komt , of de staart opligt.
Ze heeft er duidelijk last van.
Ze is 5 jaar en al vanaf haar anderhalf gesterilliseerd.
Door karin2
#1324152
ik denk ook niet direct aan mijt (is het dan niet meer verspreid over het lichaam ? )
een second opinion ?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1324153
Allemachtig, ik schrik van die foto's... :-X
In eerste instantie zou ik toch denken aan volle anaalklieren, waardoor ze zo gaat likken en krabbelen. Het ziet er pijnlijk en jeukend uit.
Mijten nestelen zich toch niet zo lokaal op één plek, dacht ik? Of heeft de hond verder nog plekken die er zo uitzien?
Arm ding.... :(
Gebruikersavatar
Door Dian
#1324154
ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of er al een DA naar gekeken heeft??? Zou ik anders toch even laten doen.......... dit lijkt me niet prettig voor de hond :-\
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324160
Ze hadden wme dus al gemaild dat ze haar staart kaal aan het vreten was .
Ik dacht aan een allergie of idd volle anaalklieren ,maar toen ze haar vanmorgen brachten schrok ik dus ook  van de huid.
Ze had bij de laatste enting ook verstopte oren, die zijn doorgespeold maar daar zat geen mijt  in .
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324163
Dian schreef: ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of er al een DA naar gekeken heeft??? Zou ik anders toch even laten doen.......... dit lijkt me niet prettig voor de hond :-\
Ze is dus in maart voor de laatste keer bij de Da geweest, die vertelde dat dit zou komen doordat ze gesterilliseerd is.
en verder is daar niks mee gedaan.
Ik vind het gewoon een beetje eng eruit  :-[
Gebruikersavatar
Door Dian
#1324165
Sweet Dutchess schreef: Ze is dus in maart voor de laatste keer bij de Da geweest, die vertelde dat dit zou komen doordat ze gesterilliseerd is.
en verder is daar niks mee gedaan.
Ik vind het gewoon een beetje eng eruit  :-[
toch maar een second opinion dan??
Door nelb
#1324182
Ik zou ook voor een 2de mening gaan. Al is het alleen maar om echt zeker te weten dat het niet iets besmettelijks is.
Nel
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1324186
ga een beetje met angelique mee..
voor je eigen gemoedsrust zou ik het wel effies laten nakijken, vreemd dat de eigenaren dat niet hebben laten doen, in maart had de hond het al en er dan verders niks mee doen, ben je lekker mee!
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1324191
Ik heb inmiddels even contact opgenomen met de eigenaren.
Nu hebben ze een keer lightbrokken gekocht voor haar ( per vergissing) en ze zou daar dan ook allergisch op gereageerd kunnen hebben volgens de dierenwinkel  :-\
Ja helaas is ze een broketer. :-X
We hebben wel toestemming gekregen van hun om  een dierenarts te bezoeken.
Verder heeft ze wat geirriteerde huid  op haar buikje zag ik.Niet haar hele buik maar dat stukje tussen de achterpoten tot de vagina  en verder is het te zien op de foto's.
Op dat stukje buik is het wat  kaal en kleine rode plekjes, enkele maar.
Ik ben al heel blij met jullie reactie's, alvast zover bedankt  :)
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op za 01 aug 2009, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#1324207
als ik dit zie denk ik ook: anaalklieren.....maar aangezien je schrijft dat er ook rode plekjes op de buik zijn zouden het ook wel eens vlooien kunnen zijn.
Door Ons Elftal
#1324224
Eén van mijn honden - zij is nu overleden - had ook deze plekken maar dan midden op haar rug. Bij haar kwam het van een vlooienallergie.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1324226
Ik geloof nooit dat dat van een sterilisatie komt, en zeker niet als dat al 3 1/2 jaar geleden is. Zie ik, waar het haar er nog zit iets tussen de haren ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door