Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eveline68
#1322761
Op dit moment lopen er hier 3 katten rond, 1 van 10 jaar 1 van 6 jaar en een kitten van 8 weken, eind augustus is er nog een kitten bij, dus een totaal van 4.

kan nog geen menu [percentage tabel] maken voor ze want weet de gewichten niet, maar lees hier en daar over kippennekkjes, worden die gemalen of worden die gewoon zo gegeven.

denk dat de oudste hem zo wel opeet :biggrin2: maar die andere ??? dat betwijfel ik, de kitten die er nu al is misschien wel die vind vlees lekkerder dan brokken.

Bij het honden gedeelte had ik het al vermeld dat ik wel tips en eventueel advies wil hebben wat betreft het samen stellen van de menu's voor de kittens daar deze in de groei zijn.
Door ibbi
#1322777
kippennekjes kunnen ze zo eten, je kunt ze in 't begin even platslaan om 't wat makkelijker te maken. kipkarkas, kwartel, patrijspootjes, dat is allemaal makkelijk bot voor ze.
eendennek en parelhoen is weer wat harder.

kittens lusten eigenlijk alles! de kat die niet graag wil kan een probleem worden ... dat wordt volhouden, eventueel malen en wat blikvoer erdoor heen als hij niet wil kauwen.

de volwassen katten op ongeveer 3 % van lichaamsgewicht, en de kittens mogen rond 10 procent, maar eigenlijk vooral op 't oog voeren, en kittens hebben veel nodig om te groeien, dus een periode kan dat zelfs nog wel hoger dan 10 % liggen.

( de katten krijgen geen groenten, en pens krijgen ze ook niet. groenten laat je 't beste uit hun menu, in tegenstelling tot de hondenmenu's )
Door Eveline68
#1322783
bedankt voor de tips, zal een kijken of zij een kippennekje willen verorberen.
Ik wilde zelf wel groente er bij doen, maar zal het even aan zien eerst maar eens een menu voor ze samen stellen en kijken wat ze lekker vinden, een voordeel dat wat zij niet lusten kan door geschoven worden naar een van de honden :biggrin2:
Door Anthraciet
#1322786
Kippennekjes willen die van mij nog steeds niet eten, eentje probeert het wel, maar er blijft altijd wat bot liggen ::)
De andere 5 kijken er naar en wijzen dan bijna met hun vingertje teentje naar hun voorhoofd :biggrin2:

Stukken kipkarkas eten ze dan weer wel, de meesten althans.

Ik zit overigens rond de 4-5% wat ik ze voer en ik heb nu zelfs nog het idee dat ze aan de magere kant zijn....
Dus ook dat zal je op het oog moeten bepalen.
Door Eveline68
#1322788
Anthraciet schreef: De andere 5 kijken er naar en wijzen dan bijna met hun vingertje teentje naar hun voorhoofd :biggrin2:


Hi hi zie het al helemaal voor me :biggrin2:
Door Eveline68
#1323151
zo juist een stuk vlees uit een rol barf rund/kip aan het kitten gegen nou hij beet mijnvinger er zowat af, dus dat gaat heelmaal goed komen, mijn buitenkat smokey heeft er ook geen moeite mee maar tommy haal zijn neus er voor op. :(

maar in ieder geval 2 van de eten het. [2e kitten kom pas in augustus]
Door Eveline68
#1323711
ja vond het een beetje zielig voor dat laatste meisje, moet er wel voor naar frankrijk dan maar met 2 naar huis is het toch de moeite waard, of ben misschien een beetje gek :biggrin2:
Door Eveline68
#1323865
foto's komen er zeker :D

dus al sik het goed begrijp, kunnen de kittens gewoon mee eten met de volwassenen bv de rollenvlees van barf, bij versvlees moet ik alleen op passen met wat ik geeft ivm de botjes, hi hi als het goed is komen de kippennekjes dinsdag binnen en dan zal ik eens zien wat ze er mee gaat doen.

Ooh ja poes [kitten] heeft eindelijk een naam Minoes
Gebruikersavatar
Door koekje
#1323869
Eveline68 schreef: rollenvlees van barf
wat bedoel je daarmee?
barf is zelf samengesteld uit allerlei onderdelen (dus vleesbot, spiervlees en orgaanvlees) en kvv is door een fabriek gemaakt en meestal in een rol of bakje gestopt en meestal compleet. je maakt er zelf porties van.

ja, foto's mag.
Door Mevroi Kruim
#1325183
Eveline68 schreef: ik bedoel die kvv :-[
OK, je bloost, da's een goed teken ;D

Haaks barf neem ik aan, tja, dat voer ik niet, ik ken het niet dus ik kan er niks zinnigs over zeggen.
Door Too
#1325225
Kittens eten precies t zelfde als hele grote katten :D
ze moeten soms nog wat oefenen met t serieuze knaagwerk maar
een [platgemept] kippenekje zal geen probleem zijn net als bv een stukje kwartel
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door