Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#132321
Hoi,

Josephientje is loops geworden en Lothar wordt helemaal gek!!!! Hij piept, hijgt, kwijlt en klappertandt de hele dag, maar ook 's nachts nu :-\
Het is echt zielig....
Is daar nou wat aan te doen, behalve één van de twee uit logeren doen?? Druppeltjes ofzo??
Misschien een domme vraag, maar ik heb echt met hem te doen.
Door K@rin
#132324
Niets aan te doen wanneer ze in hetzelfde huis blijven ....
Het verschilt wel per reu, maar van sommigen wordt je dan echt gestoord .......
Als hij niet uit logeren kan, zit er niets anders op dan kiezen op elkaar en net doen of je niets hoort of ziet ...... ::) ::) ::)
Sterkte ermee !!!
Gelukkig heb ik altijd hele brave dekreuen gehad, die ons toch lekker rustig lieten slapen ;)
Door Truus
#132327
Nou...daar ben je mooi klaar mee. Ik ben ook bang dat er niets aan te doen is . Wel zielig voor de hond en je wordt er helemaal gestoord van he.
Wist je dit niet van te voren dan? Of had je dit niet verwacht.
Door ~anna~
#132335
Ik kijk vol verlangen uit naar de dag dat de jonge dame hier nu eindelijk een keer voor het eerst loops word maar als ik dit zo hoor :-\
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132338
Nee echt niets aan te doen.Opsluiten die kleine en reulief niet in de buurt laten komen.Een dekreu reageert de eerste week nauwelijks en is maar een dag of 3 a 4 vervelend . Een reu die niet regelmatig dekt kan 3 weken niet te genieten zijn.Heel veel succes.En ook sterkte met het ongemak.
Door Lind@
#132342
Truus schreef: Nou...daar ben je mooi klaar mee. Ik ben ook bang dat er niets aan te doen is . Wel zielig voor de hond en je wordt er helemaal gestoord van he.
Wist je dit niet van te voren dan? Of had je dit niet verwacht.
Tuurlijk wist ik wel dat reutjes gaan reageren ;)
Maar toen Sunna loops was, was het een heel stuk minder, ook wel om gek van te worden, maar ZOOO erg............nee, dat had ik niet verwacht.
Daar komt wel bij dat ik totaal niet weet op welke dag Josie nu zit, en dat is verdomde lastig. Lothar is al een week erg opgewonden als ik met allebei buiten ben, binnen ging het nog, maar al die dagen geen bloed gevonden, ook niet als ik met wc papier er langs ging bij Josie. Vandaag heb ik 1 keer een klein drupje bloed op keukenpapier gehad. En sinds 2 dagen is Lothar helemaal gek :-\
Door Truus
#132348
Sunna schreef:
Tuurlijk wist ik wel dat reutjes gaan reageren ;)
Maar toen Sunna loops was, was het een heel stuk minder, ook wel om gek van te worden, maar ZOOO erg............nee, dat had ik niet verwacht.
Daar komt wel bij dat ik totaal niet weet op welke dag Josie nu zit, en dat is verdomde lastig. Lothar is al een week erg opgewonden als ik met allebei buiten ben, binnen ging het nog, maar al die dagen geen bloed gevonden, ook niet als ik met wc papier er langs ging bij Josie. Vandaag heb ik 1 keer een klein drupje bloed op keukenpapier gehad. En sinds 2 dagen is Lothar helemaal gek :-\
Mmmmm, dat is lastig als je niet weet vanaf wanner ze loops is geworden.
In ieder geval veel sterkte want je wordt er werkelijk gestoord van.
Lothar uit logeren is een optie, ik zou het anders ook niet weten helaas.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132350
Als de vloeiing van rood bloed naar roze en glazig kleurtje gaat dan is de teef meestal in haar goede periode,dus dan zeker niet bij elkaar laten.Een ongewenste dekking is meestal zo gebeurd en als je er echt voor gaat......nou dan wil het wel eens niet lukken. ::) ::)
Door geer
#132355
Hmmmm... ik zou Lothar uit logeren sturen... Een ongewenste dekking zal volgens mij niet zo snel gebeuren, een Teckel en een Weimaraner gaat over het algemeen niet zo soepeltjes ;), maar Josie kan er wel behoorlijk gestresst van raken, zo'n grote hitsige reu om haar heen. Ted was na haar loopsheid ook een tijdje 'bang' voor grote honden en dat allemaal door die paar loslopende projectielen die dachten dat ze 'er wel even op konden' :(
Door Lind@
#132361
Unique schreef: Als de vloeiing van rood bloed naar roze en glazig kleurtje gaat dan is de teef meestal in haar goede periode,dus dan zeker niet bij elkaar laten.Een ongewenste dekking is meestal zo gebeurd en als je er echt voor gaat......nou dan wil het wel eens niet lukken. ::) ::)
Hahaha, dat zul je altijd zien.
Maar wat ik zo vreemd vind, is dat Lothar al een tijdje heel opgewonden doet, maar dat ik nog geen druppel bloed gevonden heb, ja behalve vandaag dan 1 van de 6 keer dat ik met een keukenpapiertje heb geveegd langs haar gevalletje. Echt donker was het bloed ook niet; dus OF ze was al loops en ik heb gewoon niks gevonden en nu is ze vruchtbaar, OF ze rook gewoon al lekker en vandaag is de eerste dag van haar loopsheid............het is me een raadsel.
En ik laat ze sowieso niet zonder toezicht bij elkaar!!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132371
Donkerrode druppels duiden meestal op de net beginnende loopsheid.Na een dag of 9 a 10 verandert de kleur in roze,nog1 a 2 dagen later wordt het een glazig kleurtje,en dan is het vaak BINGO, dus dan zeker gescheiden houden.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#132379
Een reu die nog nooit of een enkele keer heeft gedekt reageert anders dan een reu die er al regelmatig van heeft geproeft. Mijn Duitse Herder dekt regelmatig een teef.Ik gebruik hem nu als schouwhengstje voor mijn shelties.Schouwhengstje wil zeggen: Je wil een groot paard laten dekken en je hebt zelf of de buren een kleine shetlanderhengst.Die kan natuurlijk nooit bij een groot paard komen.Die kleine hengstjes worden dan schouwhengstje genoemd om te bepalen wanneer de merrie gedekt moet worden. ::)
Door Lind@
#132387
Unique schreef: Een reu die nog nooit of een enkele keer heeft gedekt reageert anders dan een reu die er al regelmatig van heeft geproeft. Mijn Duitse Herder dekt regelmatig een teef.Ik gebruik hem nu als schouwhengstje voor mijn shelties.Schouwhengstje wil zeggen: Je wil een groot paard laten dekken en je hebt zelf of de buren een kleine shetlanderhengst.Die kan natuurlijk nooit bij een groot paard komen.Die kleine hengstjes worden dan schouwhengstje genoemd om te bepalen wanneer de merrie gedekt moet worden. ::)
Ahaa ;)
Ik weet mede door mijn andere teef hoe een loopsheid verloopt; maar in dit geval van Josie volg ik het niet helemaal :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#132395
Niet veel aan te doen vrees ik. ::)
Hier zal het één van de volgende dagen of weken ook zover zijn. Binno loops en Shiba gek, en ik nog gekker na enkele dagen. ;D ;D ;D
Bij haar is het soms ook moeilijk te zien qua bloed wanneer ze nu juist loops geworden is.
De eerste week heb ik meestal weinig problemen met onze reu, maar daarna wordt het stressen ;D ::)
En als de reu haar dan eens met rust laat, gaat zij wat zitten onnozel doen tegen hem! ::)
Als ik ze niet in de gaten kan houden zet ik ze gewoon apart en dat lukt tot dusver prima. Aan het opzij draaien van haar staart kan ik het ook wel ongeveer zien, maar toch,
daar vertrouw ik niet teveel op, liefst geen risico's.
Gescheiden houden en ja, eventueel op logies als het echt niet anders kan. :-\
Sukses en veel moed hahaha... :D :D :-*
Door Lind@
#132402
Binno schreef: Niet veel aan te doen vrees ik. ::)
Hier zal het één van de volgende dagen of weken ook zover zijn. Binno loops en Shiba gek, en ik nog gekker na enkele dagen. ;D ;D ;D
Bij haar is het soms ook moeilijk te zien qua bloed wanneer ze nu juist loops geworden is.
De eerste week heb ik meestal weinig problemen met onze reu, maar daarna wordt het stressen ;D ::)
En als de reu haar dan eens met rust laat, gaat zij wat zitten onnozel doen tegen hem! ::)
Als ik ze niet in de gaten kan houden zet ik ze gewoon apart en dat lukt tot dusver prima. Aan het opzij draaien van haar staart kan ik het ook wel ongeveer zien, maar toch,
daar vertrouw ik niet teveel op, liefst geen risico's.
Gescheiden houden en ja, eventueel op logies als het echt niet anders kan. :-\
Sukses en veel moed hahaha... :D :D :-*
Dank je ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door