Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1320946
Gister ontdekte ik bij mijn reu een vlo en niet zo'n kleintje ook.
Dacht ik eindelijk zn gekrab en gebijt onder controle te hebben sinds 2 weken dmv een eliminatiedieet, begon hij gister dus extreem weer te krabben.
Hup, de kam erbij en helaas een vlo, later nog 1 afgevangen.
Gelijk de honden behandeld, maar wil de omgeving ook even goed aanpakken, maar heb totaal geen ervaring met omgevingssprays!

Dus wie oh wie kan me wat aanraden?? Het is nog geen invasie, maar omdat ik zowel een hele grote als een kleintje van hem heb afgehaald, moet er ergens wel een broedplaats zitten.
Door bloemetje
#1320978
Ik kan je niet echt helpen Choopy.. Ik heb er 1 geprobeerd van de dierenwinkel en 1 van de da. Maar ze hebben hier ook nog steeds vlooien. Aangezien ik boven ook nog eens tapijt heb liggen...

De rentokil komt bij mij volgende week spuiten. Dat MOET wel helpen.
Door Nyncke
#1321121
Beaphar.

Als je echt veel vlooien hebt moet je het na 2 weken weer herhalen.
Maar een goede omgevingsspray staat of valt met goed stofzuigen ( en ook de zak behandelen, door stuk vlooienband erin te gooien anders wandelen ze er zo weer uit. )
Door Lil
#1321509
Ik weet niet meer welk merk, ik heb toen doelbewust bij de dierenarts iets gehaald. dus echt gif, gif, want de dieren moesten gedurende een uur de woning verlaten volgens de verpakking (je moet die zooi niet inademen), heb daarna nooit meer vlooien gehad.  ;)
Door Silvia V.
#1323185
lizzet schreef: Ik weet niet hoe je het schrijft, maar indorex of indoorx bij de da vandaan werkt heel goed. Heb dat ook gebruikt en de vlooien waren heel snel verdwenen.
Is inderdaad Indoor-X van de firma Virbac
Door Frenk
#1347409
Mijn dierenwinkel adviseerde mij om de de 404-vogelspray van Beaphar regelmatig te gebruiken. Die gebruikt zij zelf al haar hele leven. De vogels mogen gewoon in de kooi blijven terwijl je hem gebruikt, dus hij is minder giftig dan de gif-sprayen, maar hij werkt wel als je hem regelmatig gebruikt. En verder een natuurlijke vlooienband om in stukken te knippen en in de stofzuigerzak en onder de bank/stoelen te doen. Volgens haar net zo goed als een gifband. Dat heb ik nu dus allemaal gedaan en ik ben van plan om het goed bij te gaan houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door