Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Basserd
#1322792
Hallo,

mijn hond krijgt nu nog brokken, maar daar wil ik liefst vanaf!
Zou het oké zijn om over te schakelen naar bijvoorbeeld 's ochtends kvv (verschillende soorten) en dan 's avonds gewoon tafelrestjes?
Ik ben nog niet echt een professional in al die dingen, dus ik weet er nog niet zo veel van   :-\

:help:
Laatst gewijzigd door Basserd op wo 12 aug 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1322794
Watvoor tafelresten had je in gedachten dan...

Ik zou zeggen nee. Over het algemeen is wat wij eten niet geschikt voor dieren (denk aan kruiden, zout, aardappels). Bovendien vinden wij gekookte voedinsmiddelen niet het summum.
Daarbij komt, als jij de helft van het eten 'niet compleet' voert. Dan kun je op een gegeven moment toch tekorten krijgen.

Ik zou dus lekker 100% kvv gaan voeren en dan kun je je rustig inlezen om eventueel later te gaan Barfen  ;)
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 30 jul 2009, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Basserd
#1322800
Oke, ik begrijp het wel!
En elke dag kvv dan? Want liefst van al wil ik van die brokken af  :-\
Mijn hond is een Golden Retrieverreu van nu 2 jaar. Hij eet nu 's ochtends al kvv maar aangezien we laatst nog een nieuwe zak brokken hebben gekocht moet hij die nu eerst opeten. Er is wel meer dan 8 uur tussen de 2 maaltijden.
Nu krijgt hij Rodiworst (niet echte kvv zeker?  :-\), maar ik dacht om dan later over te schakelen naar Duck?
En dan de verschillende soorten Duck te geven, dan eet hij wel compleet, of niet?
Door bloemetje
#1322804
Elke dag KVV is prima de luxe  :biggrin2:

Rodiworst is blik  idd (of beloning)  ;). De Rodi in pakjes uit de diepvries is wel KVV trouwens!

Duck is prima hoor! Inderdaad ze hebben allemaal soorten kun je allemaal geven en lekker afwisselen. Overigens mag je ook gerust een ander merk erbij geven hoor.
Door bloemetje
#1322806
Overigens zal hij heus niet omvallen als je eens een restje geeft hoor. Alleen te vaak is niet goed (50% is gewoon te vaak).
Maar zo nu en dan bijvoorbeeld een rauw eitje of een beetje yoghurt of wat gekookte groentjes zonder zout is heel gezond!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1323025
[quote="Basserd"]
Hallo,

mijn hond krijgt nu nog brokken, maar daar wil ik liefst vanaf!
Zou het oké zijn om over te schakelen naar bijvoorbeeld 's ochtends kvv (verschillende soorten) en dan 's avonds gewoon tafelrestjes?
Ik ben nog niet echt een professional in al die dingen, dus ik weet er nog niet zo veel van   :-\

:help:
[/quote]

Nee, das duidelijk ;D  Maar dat maakt niet uit, hier scholen we je in notime om  Afbeelding

Savonds alleen maar tafelrestjes vult wel de maag, maar valt niet onder biologisch verantwoorde voeding voor honden.

Een keer wat gezonde tafelrestjes in de vorm van een schepje groente of andere extraatjes zoals een ei kan geen kwaad, integendeel zelfs, is hartstikke gezond

Je kunt gerust smorgens en savonds kvv geven, dat is geen probleem. Jammer dat je net een nieuwe zak meuk hebt gekocht. Ik zou 'm wegpletteren :biggrin2:  Vergeet die 8 uur tussen die maaltijden maar, dat is helemaal niet spannend.
Je kunt verschillende merken kvv en soorten kvv geven, dit voor de broodnodige afwisseling. Gebruik je komplete versies dan zou dat in principe kompleet moeten zijn en hoef je niks toe te voegen. Maar aangezien een aantal mensen hier van mening zijn dat het altijd beter kan zou ik zeker een paar keer per week een rauw eitje erbij geven, het schepje groente en natuurlijk voor het nodige knaagwerk met regelmaat een lekker vleesbot.
Door Basserd
#1323035
Héél erg bedankt voor alle reacties en tips!
Hier in de buurt is wel niet zo veel keuze tussen verschillende kvv's, heb tot nu toe beetje rondgekeken en gezocht en enkel de verschillende soorten Duck gezien en die Rodiworsten!
Weet er iemand waar je in Zuid-West-Vlaanderen verschillende soorten kvv's kan kopen?

(dat rauw ei, kan ik dat misschien nu ook al doen, bv mengen tussen zijn korrels? En moet je er dan de schaal (geplet of helemaal)bijdoen of niet? Anders gewone droge korrels eet hij (bijna) niet meer, en misschien met nu en dan eens een rauw ei erdoor dat de korrels sneller weg zijn  :P)
Door Suzanne
#1323080
[quote="Basserd"]
Héél erg bedankt voor alle reacties en tips!
Hier in de buurt is wel niet zo veel keuze tussen verschillende kvv's, heb tot nu toe beetje rondgekeken en gezocht en enkel de verschillende soorten Duck gezien en die Rodiworsten!
Weet er iemand waar je in Zuid-West-Vlaanderen verschillende soorten kvv's kan kopen?

(dat rauw ei, kan ik dat misschien nu ook al doen, bv mengen tussen zijn korrels? En moet je er dan de schaal (geplet of helemaal)bijdoen of niet? Anders gewone droge korrels eet hij (bijna) niet meer, en misschien met nu en dan eens een rauw ei erdoor dat de korrels sneller weg zijn  :P)

[/quote]

Hoi,
die rodiworsten hebben niets met rauw van doen; dat is dus niet geschikt eigenlijk. Wel als beloningsbrokjes, maar niet als kwalitatief hoogwaardig voer. Bovendien betaal je je daar vreselijk bont en blauw voor volgens mij.

Kijk 's op de sites van de diverse kvv's... is Naturis bijvoorbeeld niet in oorsprong Belgisch? Dat zou toch goed verkrijgbaar moeten zijn dan?

Als hij zijn brokken nu al niet meer eet... doe er een asiel een plezier mee en ga lekker snel over op kvv... ;-)

Groetjes,
Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1323081
[quote="Basserd"]
Héél erg bedankt voor alle reacties en tips!
Hier in de buurt is wel niet zo veel keuze tussen verschillende kvv's, heb tot nu toe beetje rondgekeken en gezocht en enkel de verschillende soorten Duck gezien en die Rodiworsten!
Weet er iemand waar je in Zuid-West-Vlaanderen verschillende soorten kvv's kan kopen?

(dat rauw ei, kan ik dat misschien nu ook al doen, bv mengen tussen zijn korrels? En moet je er dan de schaal (geplet of helemaal)bijdoen of niet? Anders gewone droge korrels eet hij (bijna) niet meer, en misschien met nu en dan eens een rauw ei erdoor dat de korrels sneller weg zijn  :P)

[/quote]

Dat ei mag nu ook al. Eventueel kun je ook wat kvv door de brok mengen om het wat aantrekkelijker te maken. Krijgt je hond hier echter afwijkende (vaak slappe) ontlasting van, dan moet je het niet mengen.
Dat ei mag je in z'n geheel geven, dus met schaal en al. Ik gooi 'm wel altijd zo dusdanig de bak in dat die al een beetje kapot is, anders gaan ze er hier mee lopen voetballen.

Overige tip van Lique wat betreft korrels en rodiworsten:  Afbeelding 
Door Basserd
#1323085
De zak korrels die we nu hebben gekocht gaan mee met hem op pension. Aangezien we uitgenodigd zijn door mensen naar hun huisje (huisdieren niet toegelaten) gaat die zak korrels mee naar het pension.  Ik zal nog een beetje rondkijken naar diverse soorten kvv en zal na onze vakantie zo snel mogelijk overschakelen! Bedankt voor de vele tips en reacties!

En idd, de rest van de Rodiworst zal ik gebruiken als beloning, bedankt!

@Angelique: oké, bedankt voor de reactie!
Door AmStaff
#1323180
Wij zijn  sinds enkele maanden overgestapt van brok naar kvv.
Onze Amstaff krijgt Duck lam/rijst (dat kopen we in kennelverpakking van 16 kilo)en smuldier vlees compleet(400 gramsbakjes bij vomar),maar willen wat gaan afwisselen met de wat kvv's.
Hij doet het echt veel beter op kvv,ziet er goed uit en is ook wat rustiger geworden,hij is nu 7 maandjes.
Wat voor ras heb je en hoe oud is hij/zij als ik vragen mag.
Wij geven hem alleen maar kvv en geen restjes avondeten.
Na elke kvvmaaltijd geven we altijd een stukje bullenpees of een ander kauwstaafje om zijn maaltijd zeg maar te verlengen,voor een betere vertering.
Dat staat op de site van Duck natuurvoeding en dat doen wij dus ook.

prettige vakantie

Groetjes Daniel en Esmeralda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1323351
[quote="denhelder70"]
Wij zijn  sinds enkele maanden overgestapt van brok naar kvv.
Onze Amstaff krijgt Duck lam/rijst (dat kopen we in kennelverpakking van 16 kilo)en smuldier vlees compleet(400 gramsbakjes bij vomar),maar willen wat gaan afwisselen met de wat kvv's.
Hij doet het echt veel beter op kvv,ziet er goed uit en is ook wat rustiger geworden,hij is nu 7 maandjes.
Wat voor ras heb je en hoe oud is hij/zij als ik vragen mag.
Wij geven hem alleen maar kvv en geen restjes avondeten.
Na elke kvvmaaltijd geven we altijd een stukje bullenpees of een ander kauwstaafje om zijn maaltijd zeg maar te verlengen,voor een betere vertering.
Dat staat op de site van Duck natuurvoeding en dat doen wij dus ook.

prettige vakantie

Groetjes Daniel en Esmeralda
[/quote]

Zie derde bericht van boven :)
Door Basserd
#1333445
Hallo, hier ben ik nog eens terug

Ik heb nog een vraagje, zou dat goed zijn mocht je je hond 's ochtends bv Duck geven en dan 's avonds een mergpijpje of iets anders.
Ik heb nl. gezien in de Delhaize dat ze mergpijpjes (3 voor0.69 €) verkopen en nog andere dingen ook (ik denk dat ik lever of iets anders heb zien liggen).
Mag je dat geven of toch beter niet? En ik hoorde van iemand dat je je hond enkel rauw mag geven als je eerst het vlees 14 dagen hebt ingevroren? Is dat juist of mag je dat gewoon geven zoals je het koopt in de winkel?

Groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door