Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1323069
Nou, ik heb inmiddels het menu aangepast met nier en hart. Nu vraag ik me weer af of ik wel spiervlees erbij moet geven steeds. Ze krijgen nooit kale botten, altijd met behoorlijk vlees eraan. Konijnenpootjes, patrijsbouten, hazenbout, er zit echt best veel vlees aan. Dan hoef ik toch niet nog eens spiervlees erbij te geven? Groetjes Ingrid
#1323075
Als ze goed bevleesde botten krijgen, dus ongeveer 50%vlees en 50% bot dan hoef je er niet extra spiervlees bij te geven.
Je hoeft niet elke dag compleet te voeren als ze in een tijdsbestek van 1 a 2 weken maar van alles voldoende hebben gehad.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1323088
Ik zelf geef per dag een vleessoort. De botten zijn wel 50% bevleesd.

Wel hebben ze soms een lichte vorm van krijtpoep na een bot dag. Maar dat lost weer op door de dag erna orgaan of spiervlees te geven
Door wendy71
#1323411
Het hoeft idd niet mits je goed bevleesde botten hebt.
Ik zelf geef wél altijd iets van spiervlees of orgaan bij botwerk maar dat komt omdat Jakko een keer een darmobstructie heeft gehad(is operatief verholpen), daardoor ben ik toch iets voorzichtiger geworden met het geven van enkel RMB's.

Goed de ontlasting in de gaten houden, krijgen ze bv heel erge krijtpoep, dan zou je bijv. wat spiervlees bij de RMB's kunnen geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door