Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarjoleinSolo
#1322808
Hallo,

Mijn Bullmastiff pup van 8 maanden heeft van heel jong af snel last van zijn oortjes wat een aantal weken terug ontaarde in een ontsteking. Ik gebruikte preventief Otoclean, maar dat heeft dus niet mogen baten.
Nu heeft hij Surolan gekregen, dat flesje is inmiddels op en het lijkt nu goed te gaan. Ik wil natuulijk voorkomen dat het weer terug komt, maar wat kan ik nu het best doen, even afwachten of het goed blijft, of preventief homeopatisch druppelen bijvoorbeeld?
Ik las hier iets over ProDier van vsm?

Ik moet er bij zeggen dat hij van de fokker af op Royal Canin stond en wij de eerste weken helaas Eukanuba hebben gevoerd.  >:(
Omdat ik eigenlijk van het begin af aan al het gevoel had dat die brokken niet goed voor hem waren heb ik hem toen hij 4 maanden oud was overgezet op gedeeltelijk vers. Mijn man was wat sceptisch, zijn ouders hebben nooit anders gevoerd dan brok, dus hij vond vers eigenlijk onzin. Inmiddels heb ik hem kunnen overtuigen en zijn we nu helemaal over op kvv (nu wil ik ook aan barf gaan beginnen).
Ik vertel dit er bij, omdat ik het idee heb dat hij nu hij volledig vers krijgt, meer weerstand heeft en daardoor hopelijk minder snel last krijgt van kwaaltjes als bijvoorbeeld oorontsteking.

Wat is volgens jullie wijsheid? Ik moet sowieso bij de DA even laten nakijken of het echt helemaal weg is, maar hoor graag jullie mening!
Laatst gewijzigd door MarjoleinSolo op do 30 jul 2009, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1322811
Ik zou er helemaal niets aan doen verder.  Des te meer je eraan rommelt!
Hij heeft flapoortjes zie ik? Het enige wat ik bij mijn honden altijd doe is de oortjes openklappen. Als ze slapen gewoon even oortje omdraaien zodat het kan 'luchten'.

Dat is alles wat ik doe.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1322821
Ik zou preventief één keer per maand  Prodier Oor druppelen en daarnaast goed in de gaten houden of er (te) veel oorsmeer geproduceerd wordt en zo ja, dit met een zacht vochtig doekje verwijderen. Eventueel na zwemmen de oren goed drogen en als er weer een ontsteking aan dreigt te komen de oren te spoelen met Cleanaural. Flinke scheut in het oor, even goed inmasseren onder het oor, dan de hond even naar buiten sturen alwaar hij de overtollige cleaner inclusief losgemasseerd vuil eruit klappert en dan daarna met een tissue het restant weghalen uit de oorschelp. Dit doe je 1 á 2 x per dag, todat de situatie zich weer normaliseert. Daarnaast kun je op die dagen ook driemaal daags Prodier Oor druppelen.
#1322846
Bedankt voor de tips alvast!

Ik heb gelijk nog een vraag, ik kan alles bij Solo doen, nagels knippen enz, maar oordrupples vindt hij echt vreselijk. Ik heb het op diverse manieren geprobeerd, door bijvoorbeeld een rudnerstaafje te geven, zodat hij afgeleid is, ook stukjes Rodi worst gevoerd met mijn ene hand en dan de druppels met mijn andere hand toedienen en vreselijk beloond als hij zijn hoofd even stil had.
Hij wil dus graag weglopen en schud met zijn hoofd. (Nu hoop ik dus dat het voorlopig even niet nodig is te druppelen, maar voor latere toepassingen..). Het is op dit moment 44 kg dat niet wil, dus even simpel het 'hoofdje' vasthouden is ook lastig.

Dus alle tips zijn welkom!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door