Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door margreet
#13225
Hallo allemaal

Ik zoek advies, was gisteren bij de trimster om Nicky zijn nek kaal te laten scheren, hij blijft na het zwemmen, zelfs nadat ik hem afgedroogd heb, nog te lang nat en dus gaat het broeden.
Het gevolg is dat we al twee keer bij de dierenarts geweest zijn .
De keus is dus nu om hem voor de vakanties kort te laten scheren of iets wat de trimster zei, zijn afweer te verhogen door middel van een homeopatisch middel in de trend van enchinae ofzo.
Heeft iemand ervaring of verstand van deze dingen ??? ???
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#13227
Kan deze vacht niet uitgedund worden? Kaal is ook al zo wat......
Door margreet
#13228
Uitgedund is hij al dat laat ik twee keer per jaar doen.
Ja Paul hij staat al driekwart jaar op bibi of denk jij dat dit voer niet goed genoeg is :-/ :-/ :-/
Door Paul_Barte
#13229
Margreet na al die tijd op vers had het eigenlijk niet meer moeten voorkomen echter ik ken het probleem van honden met een hele dichte en zware vacht (zelf 4 Schotse herders). Indien ze niet door en door droog zijn gaat het broeien en de hond gaat likken en likken....gevolg kapotte plekken en z.g. 'hotspots'.

Je zou wat borageolie kunnen toevoegen om de ontstekingsreacties wat beter op te vangen maar eigenlijk is DROOGMAKEN het toverwoord in dit soort gevallen.
Fohnen...desnoods met een waterblazer maar met een handdoek (al gebruik je er 5) wordt de hond niet droog genoeg!!!
Door margreet
#13230
Dank je wel Paul , waar haal ik borageolie.
Verder zal ik nog zorgvuldiger met de handdoek tekeer gaan, zeker op zwakke plekken zoals naast zijn edele delen is hij helemaal rauw.
Zal wel zeer doen, maar daar ga ik iedere dag beter opletten.
Door Paul_Barte
#13231
Oef Margreet..weet precies wat je bedoeld!!
Sepp hier heeft een hele dichte inplant en presteerde het in 1 nacht tijd om een soort rode tennisballen te kweken i.p.v. zijn normale zaakje  >:(

Een hele grote bos ellende...niet normaal meer!! Ik liep met een soort gestoorde kangaroe aan de lijn i.p.v. met een hond.

Daarna ontsteken, haren die bleven plakken, met 5 man schoonmaken etc. etc.

Bij de Etos kun je visleveroliecapsules EXTRA  kopen. Let op het woord EXTRA daar zit namelijk borageolie aan toegevoegd. Je hond mag er wel 2 per 10 kg per dag!!

Over borageolie zal ik je privé wat mailen via je pb'tje.
Door lobbes
#13232
Beste Paul
zou jij zo vriendelijk willen zijn om dat stuk over borage olie ook naar mij toe  te willen mailen ?!
ik maak nl. een soort barfplaats tips boek
alvast hartelijk dank
groetjes ellen
Door Sylvie
#13233
Prive :o
Volgens mij heb je nu iedereen nieuwsgierig gemaakt  ;D
Door Sylvie
#13234
Over hotspots heb ik trouwens wel een vraagje, jeuken ze ook altijd?
Malou heeft namelijk een plek op haar heup, Ik dacht eerst dat het een abces werd, maar ik geloof toch niet dat het dat is. Het is een soort wondje met een korst, maar het trekt niet weg. Het jeukt niet bijzonder erg.
Door sylvia
#13235
Prive :o
Volgens mij heb je nu iedereen nieuwsgierig gemaakt ;D
mij niet hoor ik ken dat mailtje al ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 11 jul 2003, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#13236
Margreet na al die tijd op vers had het eigenlijk niet meer moeten voorkomen echter ik ken het probleem van honden met een hele dichte en zware vacht (zelf 4 Schotse herders). Indien ze niet door en door droog zijn gaat het broeien en de hond gaat likken en likken....gevolg kapotte plekken en z.g. 'hotspots'.

Je zou wat borageolie kunnen toevoegen om de ontstekingsreacties wat beter op te vangen maar eigenlijk is DROOGMAKEN het toverwoord in dit soort gevallen.
Fohnen...desnoods met een waterblazer maar met een handdoek (al gebruik je er 5) wordt de hond niet droog genoeg!!!
je kan ook een hondenzeem gebriuken daar krijg je ze echt goed droog mee op de shows staan ze er altijd mee mijn honden gaan zomer en winter in het water dus moeten ze goed droog gemaakt worden een wonder zeem is het gr. shiva
Door Paul_Barte
#13237
Uiteraard heb ik ook (meerdere) Pet-towels........tussen droog en ECHT droog zit precies het verschil wat bij sommige honden het probleem veroorzaakt.
Door sylvia
#13238
volgens mij is het juist het klamme wat gaat broeien en voor ellende zorgd,helpt geen toweltje tegen.
Door Paul_Barte
#13239
Dat bedoelde ik eigenlijk OOK te zeggen Sylvia...mischien was ik niet helemaal duidelijk.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door