Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lucien
#1322680
Hoi

Voordat ik naar de dierenarts stap even kijken of er iemand op het forum is die me kan helpen.

Ik heb een teckel met knakkende tenen  :-\
Ik heb het wel eens eerder gehoord als ie bij me op schoot ging zitten, knak..
Vanmorgen in het bos knakte het aldoor, voorpootjes.
Z'n nagels zijn niet te lang, dus er is geen contact met de grond ofzo.
Nou is ie gisteren ook wel veel meegeweest en heeft veel gejaagd en gerend.
Heb niet het idee dat hij er zelf last van heeft.
Ik maak me erge zorgen, ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen,

bij voorbaat dank,

groetjes Lucienne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1322723
hmmm, geen idee. Kan je alleen zeggen dat ik ook al, zolang ik mij kan heugen, knakkende tenen heb..en dat dat verder geen enkel probleem veroorzaakt...
Dus misschien valt het heel erg mee......  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1322734
vanaalst schreef: danny heeft dat ook, knakkende voeten en tenen, oke het is dan geen hond ;)
ik wel dan???  >:(    ;D
Door wenche
#1322902
Ik zelf heb ook last van kankkende tenen... DeeJay heeft het af en toe als ie te veel beweging gehad heeft... Als ie dan een dag voldoende rust is het weer over
Door lucien
#1323055
Daar was ik weer, :-*

Het is meer een tikkend geluid :-\, het klinkt misschien maf.
Het zijn alleen z'n voorpoten.
Als je me vanochtend tegen was gekomen dan had je een lange vrouw gebukt zien lopen om bij d'r Teckel te luisteren naar het geluid....tik tik tik tik, nouja :o
Ik blijf kijken of er reacties komen, ik las al enge dingen op internet over kraakbeenaandoeningen enzo.


nouja, ik wacht de tip af.......

groetjes Lucienne
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1323578
Stan knakt altijd bij het opstaan. Ik zelf knak ook regelmatig en ik heb zelfs een paard dat zich 's ochtends knakkend uit kan rekken. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad mits de hond (mens/paard) er geen last van heeft.
Door Mevroi Kruim
#1323676
Hier ook een knakkerd  :D meestal zijn het pezen die over een bot schuiven die dat geluid geven. Kan meestal ook niet veel kwaad volgens de chiropractor.
Door Nouchka
#1323846
Mijn cocker heeft dit ook even gehad.  Het leken idd de pezen die knakten.  Het is ook weer vanzelf overgegaan..... :P
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1323909
Mevroi Kruim schreef: Hier ook een knakkerd  :D meestal zijn het pezen die over een bot schuiven die dat geluid geven. Kan meestal ook niet veel kwaad volgens de chiropractor.
Jijzelf, hond of paard?
Door Doedels
#1323965
lucien schreef: Ik blijf kijken of er reacties komen, ik las al enge dingen op internet over kraakbeenaandoeningen enzo.
Kraakbeenaandoeningen kraken over het algemeen niet, maar zijn wel pijnlijk. Zolang jouw teckel kraakt, maar niet kreupel loopt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Over het algemeen is het een beweging van pezen, banden of gewrichten (waardoor gas wordt verplaatst) en dat maakt een knakkend geluid. Sommigen onder ons, mens of dier  ;) gaan krakend door het leven...
Gebruikersavatar
Door nova
#1324051
Hier zit ook een knakker of een kraker. ;D
rug en vooral vingers.
Wat het kankken in de rug aangaat:
Mijn fysiotherapeut adviseerde mij eens oefeningen die ik pas goed uitvoerde als ik dat bekende knakkende geluid te horen kreeg. ::)
Voor jouw hondje zal het ook wel meevallen, gelukkig dan maar weer
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1324297
nova schreef: Hier zit ook een knakker of een kraker. ;D
rug en vooral vingers.
Wat het kankken in de rug aangaat:
Mijn fysiotherapeut adviseerde mij eens oefeningen die ik pas goed uitvoerde als ik dat bekende knakkende geluid te horen kreeg. ::)
Voor jouw hondje zal het ook wel meevallen, gelukkig dan maar weer
Ja klopt, zulke oefeningen heb ik ook wel eens moeten doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door