Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1322564
Pfff, slechte nacht achter de rug, dus of 't door 't slaapgebrek komt of door de nare ervaring op het gebied van maag/darm problemen met mijn eerdere twee honden..... Ik weet 't niet, maar maak me 'n beetje zorgen....

Ik zal jullie alle details van vannacht besparen, maar ben al vanaf 00.00u vannacht in de weer met allerlei dingen die me bezig en wakker hielden en toen ik rond rond half vier net wat wegsukkelde barstte er hier noodweer los en toen merkte ik dat Ikijok wat vreemd aan 't doen was. Ik ging effies bij 'm kijken en hij liep wat te kokhalzen/braken en wat soort kuch- en hoestgeluiden te maken. Intussen kwamen er echt ongelooflijke putluchten uit 'm (uit zijn bek dus) en dat werd dus naar buiten. Heb met 'm gelopen toen 't noodweer was verminderd, maar toen we buiten liepen barstte het weer los. Toch nog gelukt om wat te lopen, maar er kwam geen ontlasting. Ik voelde aan zijn buik en die was heel hard, vooral 't gedeelte net voor zijn piemeltje zeg maar... Voelde heel strak. Ik was eerlijk gezegd even bang voor 'n maagtorsie of iets, want hij braakte wel, maar 'r kwam niks. Afijn, hij oogde verder niet doodziek ofzo, was niet onrustig, niet sloom en 't rare braken en hoesten hield ook op. Hij is rustig gaan liggen slapen en ik ben bij 'm gebleven.... Rond zes uur nog eens een klein rondje, geen ontlasting, maar weer die putlucht. En nu rond 8 uur, vanuit zijn slaap weer raar hoesten (of is 't kokhalzen) en wat doorzichtig dikke slijm (of maagsap?). Hij is onrustig loopt heen en weer en zijn buik voelt weer strak, piept en drentelt.... Half 10 is mijn da pas open, rj is op zijn werk (en kan eigenlijk niet weg ben ik bang - hij is mijn vervoer) en twijfel nu of ik da moet inschakelen of dat 't nog effe aan kan kijken.....

Bah, ben gewoon bang over bezorgd te zijn (na al die rotervaringen en de slaapgebrek doet ook niet goed)....
#1322576
Bij mijn weten kunnen honden met maagtorsie vaak nog wel rondhobbelen. Een DA vertelde ooit dat een hond op zaterdag een maagtorsie kreeg en (om weekend tarief uit te sparen) de mensen op maandag op spreekuur kwamen. Kun je nagaan.

Maar, weet je zeker dat zijn buik echt strakker is dan normaal? Want ik vind die plek die jij nu beschrijft altijd vrij stevig aanvoelen. En dat kuchen en slijmen kan net zo makkelijk ook weer kennelhoest zijn. Hoewel dat dan niet past bij de onrust en het drentelen... Ja lastig. Ik kan het vanuit hier gewoon niet beoordelen. Ik zou inderdaad even naar buiten gaan en kijken wat er gebeurd....
#1322581
Lizzy schreef: Bij mijn weten kunnen honden met maagtorsie vaak nog wel rondhobbelen. Een DA vertelde ooit dat een hond op zaterdag een maagtorsie kreeg en (om weekend tarief uit te sparen) de mensen op maandag op spreekuur kwamen. Kun je nagaan.

Maar, weet je zeker dat zijn buik echt strakker is dan normaal? Want ik vind die plek die jij nu beschrijft altijd vrij stevig aanvoelen. En dat kuchen en slijmen kan net zo makkelijk ook weer kennelhoest zijn. Hoewel dat dan niet past bij de onrust en het drentelen... Ja lastig. Ik kan het vanuit hier gewoon niet beoordelen. Ik zou inderdaad even naar buiten gaan en kijken wat er gebeurd....
Hij ligt nu weer te slapen, dus ik laat 'm maar weer even (is nu weer rustig). Het slijm stinkt in elk geval vreselijk (en ik ben echt wel wat gewend, maar nu moest ik zelf ook overgeven van de stank). Kennelhoest klinkt volgens mij anders en volgens mij stinkt dat niet? Natuurlijk houd ik 'm in de gaten. Ja, dat gedeelte van zijn buik voelt keihard, de rest van zijn buik vind ik moeilijk te beoordelen. Heb 't idee dat 't ietsjiepietsje dikker is, maar niet heel erg ofzo. Met 3 kwartier zijn ze volgens mij open, dus ik ga zowieso maar even bellen denk ik.... Als hij wakker wordt of weer onrustig, ga ik alsnog even met 'm buiten.
#1322583
Lizzy schreef: Bij mijn weten kunnen honden met maagtorsie vaak nog wel rondhobbelen. Een DA vertelde ooit dat een hond op zaterdag een maagtorsie kreeg en (om weekend tarief uit te sparen) de mensen op maandag op spreekuur kwamen. Kun je nagaan.

Maar, weet je zeker dat zijn buik echt strakker is dan normaal? Want ik vind die plek die jij nu beschrijft altijd vrij stevig aanvoelen. En dat kuchen en slijmen kan net zo makkelijk ook weer kennelhoest zijn. Hoewel dat dan niet past bij de onrust en het drentelen... Ja lastig. Ik kan het vanuit hier gewoon niet beoordelen. Ik zou inderdaad even naar buiten gaan en kijken wat er gebeurd....
:o :o :o

Nou ja zeg! Wat zijn dat voor rare mensen!
#1322587
Ja, die mensen bestaan echt. Volgens mij is DA daarom het meest afschuwelijke beroep dat er bestaat. Niet alleen komen mensen zoals jij bij hen, die oprecht zielsveel van hun huisdier houden. Er komen ook dit soort afgrijselijke types. En daar moet je dan maar mee om zien te gaan...

Maar goed, nee, ik denk niet dat slijm stinkt in geval van kennelhoest. Daar heb je een punt. Hij is niet dik/opgezet? Speekselt hij ook?
#1322590
Lizzy schreef: Ja, die mensen bestaan echt. Volgens mij is DA daarom het meest afschuwelijke beroep dat er bestaat. Niet alleen komen mensen zoals jij bij hen, die oprecht zielsveel van hun huisdier houden. Er komen ook dit soort afgrijselijke types. En daar moet je dan maar mee om zien te gaan...

Maar goed, nee, ik denk niet dat slijm stinkt in geval van kennelhoest. Daar heb je een punt. Hij is niet dik/opgezet? Speekselt hij ook?
Hij speekselt heel af en toe licht, niet heel erg. Zijn buik voelt keihard aan (voorkant nu ook). Hij kijkt wel levendig uit zijn oogjes en die onrust komt en gaat ook weer.... Opzich wil ik wel een da raadplegen, maar ga gewoon liever naar onze eigen da (en die is er nu nog niet)..... En opgezet, tja ik vind 't moeilijk te zeggen... Heb wel 't idee dat zijn buik iets opgezet aanvoelt, in elk geval heel hard/gespannen (en zeker voor en naast zijn piemel, maar nu dus ook de rest).
#1322593
Heb je Okugest in huis? Zo ja, dan zou ik daar 2 tabletjes van fijn pletten tussen twee eetlepels en de poeder van de tabletjes in zijn bek gooien. Daar zit Carbo vegetabilis in en dat lijkt me een goed idee om te geven nu.
#1322595
Lizzy schreef: Heb je Okugest in huis? Zo ja, dan zou ik daar 2 tabletjes van fijn pletten tussen twee eetlepels en de poeder van de tabletjes in zijn bek gooien. Daar zit Carbo vegetabilis in en dat lijkt me een goed idee om te geven nu.
Heb ik in huis, maar durfde hem uberhaupt niets te laten eten/drinken....
#1322598
chips Rachel :o
Kokhalzen en zo doet mij aan een geïrriteerde keel denken. Miisschien van 't braken, maagzuur?
Wat heeft hij gisteren gegeten?
Harde buik vind ik niet goed klinken
Is er iemand anders die je eventueel naar de DA kan brengen?


Had Ikijok een hele tijd geleden niet eens een maagontsteking.......?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 30 jul 2009, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#1322599
Malamoods schreef: Heb ik in huis, maar durfde hem uberhaupt niets te laten eten/drinken....
Hij hoeft daar toch ook niet voor te eten of te drinken? Je moet de poeder in zijn bek gooien. Dat poeder (en de werkzame stoffen) worden dan via het wangslijmvlies opgenomen. Carbo Vegetabilis kan zelfs bij maagtorsie ingezet worden en da's precies wat er in Okugest zit.
#1322600
Lizzy schreef: Hij hoeft daar toch ook niet voor te eten of te drinken? Je moet de poeder in zijn bek gooien. Dat poeder (en de werkzame stoffen) worden dan via het wangslijmvlies opgenomen. Carbo Vegetabilis kan zelfs bij maagtorsie ingezet worden en da's precies wat er in Okugest zit.
Ik dacht dat het in de maag zou komen en daar opgenomen zou worden, daarom wilde ik 't niet geven (als die wel is afgesloten, of bezig is afgesloten te raken), maar als 't door 't wangslijmvlies wordt opgenomen ga ik 't NU geven!

Inmiddels RJ gebeld, zodra ik da aan de lijn heb, komt hij hierheen en gaat met Ikijok richting da....(ik ben bang dat hij enorme bonje op 't werk gaat krijgen, maar dat moet dan maar. :-X)

Ja, nu je 't zegt gemma, hij heeft gisteren geitenvlees op.... Dat was wel behoorlijk aan de vette kant, zou dat 't zijn? Hij heeft enorme pruttelbuik nu en boert ontzettend....(knijpt neus dicht smiley).

Ik ga nu okugest pakken en klok vooruit kijken, om half tien hang ik aan de foon bij de da.
#1322603
Malamoods schreef: Ik dacht dat het in de maag zou komen en daar opgenomen zou worden, daarom wilde ik 't niet geven (als die wel is afgesloten, of bezig is afgesloten te raken), maar als 't door 't wangslijmvlies wordt opgenomen ga ik 't NU geven!

Inmiddels RJ gebeld, zodra ik da aan de lijn heb, komt hij hierheen en gaat met Ikijok richting da....(ik ben bang dat hij enorme bonje op 't werk gaat krijgen, maar dat moet dan maar. :-X)

Ja, nu je 't zegt gemma, hij heeft gisteren geitenvlees op.... Dat was wel behoorlijk aan de vette kant, zou dat 't zijn? Hij heeft enorme pruttelbuik nu en boert ontzettend....(knijpt neus dicht smiley).

Ik ga nu okugest pakken en klok vooruit kijken, om half tien hang ik aan de foon bij de da.
Aha, geitenvlees..... Ik heb 1 keer met Brutus meegemaakt dat hij lag te winden en te boeren, ik dacht dat ik gek werd, zo'n putlucht! Ik zou zeker Okugest geven!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door