Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ad18
#1322124
Na onze flatcoat pup (Floyd nu 11 weken) bij de fokker opgehaald te hebben heb ik mij o.a op deze site (complimenten!) ingelezen in de BARF methodiek. Hoewel nut en noodzaak van BARF mij duidelijk zijn heb ik toch nog een vraag.

Op basis van de rekenhulp heb ik een menu samengesteld wat door Floyd met veel smaak en zonder problemen verorbert wordt.

Daarnaast heb ik van de fokker 25 kg Royal Canin brokjes meegekregen.

Deze brokjes lijken ideaal als beloning bij de opvoeding van Floyd.

Vraag: kan en mag je deze brokjes weliswaar in beperkte mate combineren met zijn BARF menu?

Bij voorbaat dank voor de reactie(s).
Door rheawithpixels
#1322144
Onze hond eet af en toe ook nog vrijwillig van die droge zooi  ;D We hebben zon megagrote zak gekregen van de fokker toen we onze pup ging halen. Het enige verschil wat je merkt is dat hun poepje daarna wat meer en groter is. We mengen het niet door elkaar omdat brokken een andere verteringstijd hebben. Als beloning geven wij ook vaak nog een brokje hoor (frolic)
Door Ziviaantje
#1322177
Zelf geef ik ook regelmatig brokjes als beloning. Makkelijk met clickeren  ;) Maare... niet verder vertellen hoor  :D :D :D Voor de rest staan ze hier lekker op vers vlees  :)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1322178
Ik heb Tilly ook een hele tijd beloningsbrokjes gegeven. Het heeft heel lang geduurd voor ik door had dat ze met brokjes als beloning af en toe wat zachtere poep had. Ze had dan geen diarree, maar het bleef wel een beetje plakken in haar vacht. Dat betekende dan dat ik haar moest wassen en dat was geen pretje.  :-X
Nu geef ik haar helemaal geen br*k-zooi meer en heb ik haar alleen nog maar gewassen om andere bagger uit haar haar te wassen.
Een br*kje af en toe is volgens mij helemaal niet zo slecht. Mijn kinderen geeft ik immers ook wel eens snoep. Toch doe ik het niet meer en is het is dus wel iets om in de gaten te houden. Het is mogelijk dat je hond het beter doet zonder die troep.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1322235
hier krijgen ze ook wel eens brokjes als beloning hoor ;)......geen enkel probleem. Ik ben al 3 jaar een groot voorstander van vers voeren maar sla er niet in door :)
Door Ad18
#1322351
Dank voor de reacties!

Ik geef toe dat de brokjes erg handig bij het clickeren zijn.

Stel dat ik "zuiver in de leer wil blijven" hebben jullie dan wellicht goede BARF alternatieven voor de clicker beloningen?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1322353
Jahaaaaa. Ik maak zelf lekkere hapjes met mijn droogmachientje. Kipfilet in dunne plakjes of kippenhartjes heb ik al gemaakt. Ze vinden het erg lekker en de andere hondjes op de school ook  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1322391
Gedroogde dingetjes kun je ook in de dierenwinkel halen.
of van die gedroogde visjes (voor katten), kun je heel goed in kleine stukje knippen en mee clickeren!
Gebruikersavatar
Door kira
#1322398
Ik heb verwende beren, een brokje als beloning zien ze echt niet meer zitten. Nadat we de droger hadden ontdekt werd er zelfs een neus opgehaald voor gekookte worst. Ik geef geen brok als beloning en omdat kleine beer na het eten van een frolic ook nog eens mega aan de race ging vraag ik andere ook mijn beren niets meer te geven. Zelf clicker ik en met kleine stukjes gedroogde long, gedroogde visjes gaat dat ook helemaal geweldig.
Door spickenstef
#1322407
ik gebruik ook voor te klikkeren gedroogd kippenvlees paardenvlees en rundervlees . Nu heb ik eens bij een wandeling in het asiel zakjes gekregen met gedroogde kip . Het noemd Boxby for dogs en het is van Pro Line ik heb de variant kip gekregen en Spickel is er dol op ? Ik weet niet of het in nederland te verkrijgen is want ik heb het in België gekregen
Door Alba
#1322433
Mijn pup is nu ruim 20 weken en ondanks dat ik er vreemd over wordt aangekeken (tot discussies aan toe) wil ik dat Alba alleen maar gedroogde of verse dingetjes krijgt als beloning. Er is genoeg variatie te vinden of te maken en in mijn ogen zijn brokken troep die ik niet in mijn hond wil hebben. Ik eet zelf ook wel eens junk food en snoep, maar ik kan zelf kiezen wat ik eet terwijl ik als baas voor de hond kies dus kies ik voor haar wat ik denk wat het gezondste is. Voordeel is dat ze dat ook nog eens het lekkerste vind :).

Ik gebruik thuis voornamelijk gedroogde dingetjes zoals oa long (wat ik zelf droog in de machine, as we speak staat een volgende lading te drogen), zalm (eveneens in de droger) en visjes (op de kattenafdeling van de dierenwinkel). Tijdens de puppycursus gebruikten we ook stukjes vers vlees (bv paardenspiervlees in heel kleine stukjes gesneden) want dat vind ze helemaal geweldig. Iedereen was onder de indruk van de hoeveelheid aandacht die Alba voor ons had en hoewel ze dat ook buiten de training heeft hielp het verse vlees ook zeker :D.

Als je via de zoekmachine hier op droogmachines zoekt, vind je daar veel info over en ik kan het je aanraden. Ik vind het echt leuk om voor Alba zelf snacks te maken en nieuwe dingen te verzinnen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1322448
Ad18 schreef: Dank voor de reacties!

Ik geef toe dat de brokjes erg handig bij het clickeren zijn.

Stel dat ik "zuiver in de leer wil blijven" hebben jullie dan wellicht goede BARF alternatieven voor de clicker beloningen?
long, pens, zalm, kip, lever
ik droog alles zelf ;)
Door Lizzy
#1322558
Ik droog ook zelf vlees, orgaanvlees en vis voor mijn hondjes. Natuurlijk krijgen ze ook wel heel af en toe "iets goors" tussendoor, maar ik beperk dat echt tot een minimum.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door