Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1321899
Sorry, een vies verhaal :-X ::):

Gunnar heeft, in de buurt van zijn nek en oren en tussen zijn ogen allemaal dikke korsten zitten, sinds ruim een week. Gisteren ontdekte ik dat er onder een dikke korst pus zat. Die korst heb ik losgemaakt en de wond ingesmeerd met betadinezalf.

Wie weet wat dit kan zijn? Moet ik naar de DA voor AB ?? en zoniet, wat dan ?
Laatst gewijzigd door Nynke op di 17 nov 2009, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pieterendiaan
#1322058
hotspots?? of komt daar geen pus bij kijken?

Bikkel heeft regelmatig een soort van harde korstjes, maar bijna nooit met pus.. Komt bij hem waarschijnlijk door zijn allergie en de homeopaat vindt het niet schrikbarend.. krab het korstje er vaak af en t gaat bijna altijd vanzelf weer weg.

Kan het niet van de warmte zijn? of flink gespeeld met een andere hond? (weet t ook anders niet hoor  ;) )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1322193
Even geen idee wat het zo zou moeten wezen. Ik zou even al die korsten eraf weken en de boel goed schoonmaken en dan even 1 á 2 dagen aanzien wat het doet. Meteen ab erin vind ik altijd een beetje overdone :-\
Door Nynke
#1322236
ik ben toch maar even langs de DA gegaan en die heeft toch AB voorgeschreven, het ziet er zo lelijk uit  :-X :-X

ik moet het nu een paar dagen lang wassen met hibiscrub en daarnaast dus 10 dagen AB, dan moet het weer goed gaan  :) :) :)
Laatst gewijzigd door Nynke op do 30 jul 2009, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1322550
tt-tjes schreef: Ach gossie, sterkte met het ouwe ventje. Hij moet het wel weer meemaken hè.
ja  :-X :-X  maar hij lijkt er gelukkig niet onder te lijden  :) :) :)  en de DA, wederom Aldo, vond het geweldig om te horen dat hij een stuk beter loopt op de Novacam  :) :) :)
Door Anthraciet
#1322574
Agut het arme ventje! :-\

Ik hoop dat het snel over zal gaan, heb ook geen idee waardoor zoiets ontstaat eigenlijk....

Sterkte met het ventje! :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door