Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#13217
wie kan me info geven over bier gist( giest)
heb op internett gezoch maar heb niet echt veelgezien
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 14 jul 2003, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#13218
Hoi Lupa, biergist bevat een aantal vitamines uit de B groep. Maar, biergist is ook afval van de bier-industrie! Met andere woorden: de bierindustrie KRIJGT nu geld voor hun afval in plaats van dat zij moeten betalen om hun afval verwerkt te krijgen..

Het is rommel.

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#13219
maar waarom is het rommel?
op zich heb ik er geen probleem dat het afval is, kijk hier in nederland organe vlee is eigenlijk afval in Italia is een delicatesse, dus het gaat erom wat je er mee doet, als de bier industrie er mee verdient heb ik ook geen probleem mits het een goeie produkt is.
maar je zegt dat het romel is.Op het etiket staat er dat en rijk bron is van vitamine b eiwitten en mineralen.
wat vindje niet goed er aan en waarom?(pure interesse hoor)
Door SHIVA
#13220
[quote]Hoi Lupa, biergist bevat een aantal vitamines uit de B groep. Maar, biergist is ook afval van de bier-industrie! Met andere woorden: de bierindustrie KRIJGT nu geld voor hun afval in plaats van dat zij moeten betalen om hun afval verwerkt te krijgen..

Het is rommel.

Groetjes, Lizzy hoi lizzy dit begrijp ik niet ,ik geef mijn honden en katten biergist tab. voor hun vacht en voor teken en vlooien biergist is bloedzuiverend ook voor de mens met de enge ziekte k...... wordt dit voorgeschreven . dit met eigen ervaring in de fam. mijn oudste kat is 21 jaar geworden en vanaf dat ze kitten was biergist gegeven mijn golden had hd kreeg medicijnen maar dat wilde ik niet toen per toeval stond er in de labradorpost een stukje over soort gelijke klachten en ook hun gaven biergist met vit. c dat ben ik gaan geven en mijn hond is 13 jaar geworden zonder medicijnen en iedere dag ging hij nog vrolijk mee met de andere honden en was tot een dag voor het inslapen een vrolijke hond gebleven maar hij was gewoon op vandaar dat ik het niet zo goed begrijpt over die rommel sorry maar ik ben er heel positief over gr. shiva
Door Lizzy
#13221
Ik quote even uit het boek van Harvey Diamond:

"Vraag: op welk tijdstip kun je het beste biergist eten?

Antwoord: het beste tijdstip dat je biergist kunt eten is als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen. Wij mensen zijn heel erg lichtgelovig. Voordurend krijgen we afval door onze keel geduwd en heel vaak moeten we voor dat voorrecht nog betalen ook! Doordat er zo'n gigantische hoeveelheid voedsel wordt geproduceerd, ontstaan daarbij ook enorme hoeveelheden bijproducten, afval. In het algemeen is het bijzonder moeilijk om van die afvalstoffen af te komen. Maar, dan krijgen ze het etiket gezond opgeplakt en worden ze aan mensen verkocht die men ervan heeft overtuigd dat je gezondheid in blik/potjes kunt kopen.
Neem nu wei, het weerzinwekkende, geelgroene bijproduct van de kaasproductie. Slechts ongeveer 10 procent van de melk die voor de kaasbereiding wordt gebruikt, wordt in feite kaas. De rest van het onaantrekkelijke vocht scheidt zich af als viesruikende, viessmakende wei. Aan het eind van de jaren 70 probeerde men koortsachtig manieren te vinden om zich van deze wei te ontdoen. Voordat de consumptie van zuivel zich in de periode 1960-1978 verdubbelde, werd wei naar de varkensfokkerijen getransporteerd en aan de varkens gevoerd. Maar dat werd te duur. Strenge overheidsregels verbieden dat wei in de riolering wordt gedumpt. Wei is een stof die 100 tot 200 keer zo sterk vervuild als het rioolwater van woonwijken. De meeste stadriolering kunnen wei onvoldoende verwerken. Afvoer naar open water is uitgesloten omdat wei zuurstof aan het water ontrekt en daardoor het leven in de betrokken wateren onmogelijk maakt. Afvoer op braakliggend land op grintputten is vaak ongeschikt omdat de afvalstoffen in het grondwater doorsijpelen. Veel kaasfabrieken dumpten het spul voorheen clandestien en illegaal. In een artikel in de Los Angeles Times van 4 december 1978 stond: "De oplossing die zowel de industrie als de regering hebben gevonden is om geavanceerde technologie en subtiele marketingtechnieken toe te passen en het spul voor menselijke consumptie te bestemmen".
Natuurlijk! Dat is het! Hoe zouden ze er anders van af kunnen komen? Er mogen dan strikte verordeningen zijn die verbieden dat wei in de riolering wordt gedumpt, maar er is niets dat zegt dat je wei niet in uw voedsel mag dumpen. Zou u de voedselfabrikanten daarvoor niet een stevige pakkerd willen geven? Zij hebben het gemaakt. Zij krijgen de wei voor minder dan gratis en voor niets, want zij ontvangen 2 cent per 4 liter om deze weg te halen! De fabrieken die wei produceren willen maar al te graag 2 cent per 4 liter betalen om ervan af te komen, zodat zij niet langer met het afvalprobleem zitten. Lees maar eens een aantal etiketten en u zult wei in een verbijsterende reeks producten tegenkomen (soep, cacao, margarine, instant aardappelpuree, spagettisauzen, sladressings, Ovomaltine, etc.). Wei ziet er uit als pus en ruikt als braaksel. Het hoort niet in uw voedsel thuis.

Biergist is een bijproduct van de bierproductie. De bierbrouwers wisten niet wat ze met hun afval moesten doen, dus zochten zij hun heil bij de betrouwbaarste oplossing die er was - noem het "goed voor de gezondheid" en dump het spul in de maag van het lichtgelovige publiek. Wat een fijn, gemakkelijk, winstgevend antwoord op zo'n lastig, stinkend probleem!

Ik woonde eens een cursus bij waar het onderwerp biergist aan de orde kwam. Een meisje wat vlak voor me zat zei "Bah! Biergist. Ik eet het elke morgen, maar zodra ik de deksel van de pot schroef, stink ik de keuken uit". Ik tikte haar op haar schouder en vroeg: "Als biergist al in je keuken stinkt, wat denk je dan dat die in je darmen doet?". Zij keek zo perplex als iemand die net te horen heeft gekregen dat hij een reis naar de maan heeft gewonnen.
Of het product nu wei is, molasse, biergist, fluoride of radioactief afval, WIJ MOETEN NIET TOELATEN DAT DE INDUSTRIE EN DE BEDRIJVEN ONS LICHAAM GEBRUIKEN OM HUN AFVALPROBLEEM OP TE LOSSEN".

Was getekend, Harvey Diamond.

Maar goed, het wordt biergist toegeschreven vitamine B's te bevatten. Dat klopt wel, maar we hebben het hier over kleine hoeveelheden. Maar, het bevat ook gist. En gist is helemaal niet gezond. Gist "vergist" het lichaam. Gist zorgt juist voor extreme gistgroei in het lichaam. Niet alleen gisten gedijen goed op gist, ook schimmels gedijen prachtig op gist! Biergist werkt beslist NIET bloedzuiverend en vlooien blijven alleen maar van de hond/kat weg omdat het zo smerig ruikt....

Het is niet voor niets dat serieuze vitamine fabrikanten juist een vitamine B complex middel te maken zonder er gist in te verwerken....

Biergist is te vergelijken met brokken. Het is afval. Ala, dit is natuurlijk mijn mening, gebaseerd op mijn eigen ervaringen (als candida en hypoglykemie patient) en ondersteund door Harvey Diamond. Mensen die vinden dat zij of hun dier er baadt bij heeft, kan het natuurlijk gewoon blijven geven.

Ik zelf prefereer en goed vitamine B complex voor de vitamine B's en knoflook als bloedzuiverend en vlooien-werend middel.

Groetjes, Lizzy
Door Lupa
#13222
ben toch eigenwijs geweest en heb gisteren biergist gegeven aan mijn honden,(wou het zelf uit proberen)
de flatcoated heb  ik 5 tabletten gegeven.
Ik had natuurlijk ook met de dorgisterij man er over gesproken en hij zei dat veel gebruikt wordt door show honden, wat wilt het toeval(of geen toeval) sávonds heeft ze alles eruit gekots,(de kooikers niet).
Mijn flat geeft nooit over is dat toeval of is dat nou wat je bedoeld Lizzy?
Door Lizzy
#13223
ben toch eigenwijs geweest en heb gisteren biergist gegeven aan mijn honden,(wou het zelf uit proberen)
de flatcoated heb ik 5 tabletten gegeven.
Ik had natuurlijk ook met de dorgisterij man er over gesproken en hij zei dat veel gebruikt wordt door show honden, wat wilt het toeval(of geen toeval) sávonds heeft ze alles eruit gekots,(de kooikers niet).
Mijn flat geeft nooit over is dat toeval of is dat nou wat je bedoeld Lizzy?
Hoi Lupa, je hebt groot gelijk dat je eigenwijs bent! Ik heb alleen geen idee of het overgeven van deze pillen komt... Ik durf het echt niet te zeggen. Het kan zijn hoor, ik vind het tinnuf, maar het kan ook zijn dat jouw hond bijv. niet helemaal zichzelf is door de warmte... Ik zou zeggen, probeer het over 1 week nog een keer te geven (als het wat koeler is). Als ze dan wEEr overgeeft, dan zou ik er (denk ik) vanuit gaan dat ze niet goed reageert op biergist.

Groetjes, Lizzy
Door SHIVA
#13224
hoi lupa mijn honden hebben gisteren vers vis gekregen de teef heeft alles er uitgegooid de reuen niet vanochtend heeft ze letterlijk haar gal er uitgekots moet ik er nu van uitgaan dat het van de verse vis komt of zou het toch een stukje zijn wat ze van mij overneemt omdat ik die graten in de vis maar niets vind ik probeer het volgende week weer en mocht ze weer kotsen dan blijft het mooi bij sardientjes uit het blikje goed of niet  over eigenijs gesproken?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door