Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1321238
Wij zijn meteen de volgende dag voor een echo gegaan. mijn DA heeft ook geen apparatuur daarvoor, maar heb meteen een afspraak gemaakt bij de dichtsbijzijnde DA die dat wel had.

Er is toen een echo gemaakt en een punctie gedaan.
Op de echo waren duidelijk vaatjes op de lever te zien. Dit was een bewijs dat de lever toch ontstoken is. Wanneer de lever normaal gekleurd is, zie je die vaatjes niet. Nu de lever donkerder was zag je de vaatjes wel.
Uit de punctie bleek ook dat er een forse ontskeing was.
We zijn dezelfde dag gestart met AB. Omdat ze door een ontsteking misselijk zijn, kreeg ze ook een injectie Primparid om haar weer aan het eten te krijgen. Ik kreeg hiervan ook tabletjes mee.
Het duurde wel een paar dagen, maar zag zeker na 3 dagen al verbetering. Ze begon iig al weer kleine beetjes te eten en wilde weer mee met de wandeling. Dat was ook iets wat ze al helemaal niet meer wou.

Ze heeft wel een leverontlastend dieet gehad, wat voor 40% uit havermout bestond, aangemaakt met water, yoghurt en/ of ei.
Daarnaast magere diersoorten zoals kip, konijn en kalkoen.
Ik weet niet in hoeverre dit voor kat te doen is??

Ik kreeg ook advies om Mariadistel te geven, dit helpt mee de lever te reinigen.

hopelijk heb je de mogelijkheid om een echo te doen. Dit geeft over het algemeen meer duidelijkheid.
#1321290
He jakkes Astrid, arme Cheri  :'( nog zo jong  :-\ Beterschap!

Ouwe Kruimel heeft ook zoiets gehad een paar jaar geleden, torenhoge leverwaardes, niet eten, doodziek, zij had ook nog iets ontsteking-achtigs maar oorzaak onbekend. De da heeft er toen AB en prednison in gekiept onder het motto 'als we niks doen gaat ze iig dood' en ik ben met de spuitjes en blikjes AD in de weer geweest. Iets heeft er gewerkt/geholpen want ze knapte heel langzaam weer op en ging na een week of 3 uiteindelijk weer zelf eten. Maar het was echt kantje-boord.
#1321309
Heel veel sterkte met Cheri, de duimen gaan hier op volle vaart! :-*

Ik heb een tijd terug ook een doodzieke kat gehad, eigenlijk ook zo ineens. Hij heeft bijna een week op het randje gebalanceerd bij de dierenarts, waar ze hem vocht en dwangvoer hebben toegediend. Ondanks dat hij wel op gewicht bleef daardoor, knapte hij niet echt op.
We hebben hem toen weer naar huis gehaald en binnen een dag was hij weer zijn oude zelf :o

Hij eet weer als een bootwerker en je merkt niks meer aan hem. En wat er nu met hem was? Wij staan samen met de dierenarts voor een raadsel....


Ik hoop dat jouw Cheri ook snel weer zal opknappen! :bigarmhug:
#1321312
Bedankt voor jullie bemoedigende verhalen Choopy, Kruimel en Anthraciet, laten we hopen dat Cheri ook nog een kans heeft.

We zitten nu te wachten totdat de DA belt.
We mogen hem ook bellen, maar het is altijd erg druk aan het eind van de dag (ze werken zeker tot 18.30 uur door en als het druk is langer) en het is handiger om hem te spreken als hij er ook de rust voor heeft.
Ik weet dat ze in ieder geval goed verzorgd wordt en ik hoop dat we haar straks mee naar huis mogen nemen...
#1321416
Leo is Cheri gaan halen.
De DA belde, haar conditie is nog hetzelfde als vanmiddag.
Hij gaf ons de keuze om haar daar te laten voor de nacht, voordeel is dat het een prikkelarme rustige omgeving is, maar nadeel dat ze er helemaal alleen is.
Daar ze wel in hem geinteresseerd is, hebben we besloten haar naar huis te halen.

Leo is haar alleen gaan halen, dan kon ik een plekje voor haar regelen.
Ik heb onze kleedkamer - ook zeer prikkelarm met alleen maar grote dichte kasten - voor haar ingericht met een kleine lage kattenbak, water en 5 mini hapjes van Bandit, zodat ik kan checken of ze ervan gegeten heeft.
Dan nog een afgedekt kenneltje met kleedje en een groot vetbed op de grond, laag tafeltje er overheen met handdoek afgedekt en een poezenmandje.
Dan kan ze zelf kiezen hoe ze wil liggen en kunnen we haar vannacht checken, want ze ligt naast de slaapkamer.
De slaapkamer is echter een stuk kouder en dat lijkt me met haar temperatuurprobleem niet zo handig.

Toen Leo al weg was heb ik de DA nog gebeld en gevraagd om een uitdraai van haar patiëntenkaart, zodat mochten we vannacht naar een waarnemer moeten, we die goed kunnen informeren over wat er gedaan is tot nog toe.

Nu maar hopen dat rust en thuis zijn haar gaan helpen en dan zien we morgen wel weer verder.
Het goede nieuws is dat ze nog leeft en iets verbeterd is ten opzichte van vanochtend.
#1321434
Och jeetje arme Cheri!

Onze duimen draaien op volle toeren dat ze op knapt! Cheri is ook voor ons een beetje speciaal, toch de mamma van onze geweldige Pina!

Jij en Leo ook sterkte, na alle ellende op kattengebied van het afgelopen jaar hoop ik toch echt dat Cheri er doorheen komt!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door