Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1321224
Ik heb net overenthousiast vlees gehaald bij het slachthuis en dus ook een vuile pens gehaald. Maarja, die is dus echt vuil. Met inhoud volgens mij. blleehh wat stinkt dat zeg ;D. Maar voor de duidelijkheid, moet ik eerst de inhoud eruit halen en weggooien, of kan ik die ook zo geven? En hoe doen jullie dat, met een pens. Eerst invriezen en dan in stukken hakken, of gelijk als je hem hebt?
Hij vond het trouwens wel erg lekker ruiken, hij was niet weg te slaan bij mn tas.
Kreeg trouwens ook nog gratis 'hondenworsten' mee. Zou compleet voer zijn maar wat ik hoor zit er alleen runderorgaan in en schapenvet. Zegt ie er ook nog bij dat het goed is voor honden met vachtproblemen ::). Nou ja, ik heb ze wel meegenomen. Kan ik altijd nog een keer voeren als ik minder tijd heb.
Door ulla
#1321246
De inhoud kan je gewoon voeren.
Ik snij de pens voor ik het de vriezer in doe, maar er zijn ook mensen die het makkelijker vinden snijden,als hij iets bevroren is.
Door Lizzy
#1321248
suzanne 1 schreef: Ik heb net overenthousiast vlees gehaald bij het slachthuis en dus ook een vuile pens gehaald. Maarja, die is dus echt vuil. Met inhoud volgens mij. blleehh wat stinkt dat zeg ;D. Maar voor de duidelijkheid, moet ik eerst de inhoud eruit halen en weggooien, of kan ik die ook zo geven? En hoe doen jullie dat, met een pens. Eerst invriezen en dan in stukken hakken, of gelijk als je hem hebt?
Hij vond het trouwens wel erg lekker ruiken, hij was niet weg te slaan bij mn tas.
Kreeg trouwens ook nog gratis 'hondenworsten' mee. Zou compleet voer zijn maar wat ik hoor zit er alleen runderorgaan in en schapenvet. Zegt ie er ook nog bij dat het goed is voor honden met vachtproblemen ::). Nou ja, ik heb ze wel meegenomen. Kan ik altijd nog een keer voeren als ik minder tijd heb.
Je kunt het "met vuil" geven. Ik klopte zelf altijd het allerergste er even uit (omdat er in de inhoud vaak dingen zitten waarvan je denkt "huh?!"). De meeste runderen worden toch gevoerd met kuilgras en runderbrokken en daarvan wil je ook niet teveel geven. Als het afkomstig is van rund dat echt in een gezonde wei heeft gestaan, dan is de inhoud veel aantrekkelijker.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1321424
Ik schud ze leeg en gooi de zooi weg. Ik vind de inhoud niet zo interessant en controle is zowieso nodig omdat er nog wel eens een dikke spijker of zoals hier gister een stuk prikkeldraad in wil zitten.
Ik snij ze zo aan stuiken, stuk uit de zak trekken, mes erdoorheen en klaar. Kijk ik uiteraard niet op een onsje per verpakking meer of minder.
Door Xada
#1321440
Mijn honden eten de inhoud ook op. Het is toch groente en hier lopen de dieren in goede weilanden.
Hoe je de pens geeft hangt af van wat voor dier het afkomstig is en hoe groot je hond is.
Zelf heb ik wel eens een complete koeiepens aan al mijn 5 honden gegeven. Dat is een schitterend gezicht. Precies zoals in de natuur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door