Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#1320088
eventjes het volledige verhaal om te kunnen volgen
ik heb misschien al eens verteld over de lompe kat van de buren die wel af en toe over het muurtje geraakt, maar dan te onnozel is om snel uit de tuin te geraken als onze honden in aantocht zijn
ze hadden al voorzorgen genomen met extra draad tegen de muur, maar helaas, daar was ze dan toch niet te onnozel voor, ze had een manier gevonden om weer in onze tuin te geraken
alleen wisten wij dat dus niet hé, en onze buren ook niet
ik laat gisterenavond de honden in de tuin, Binno begint gelijk zot te snuffelen en te sluipen en spurt plots naar achteren... juist... daar zat de kat...
eventjes een gevecht, kat ontsnapt, vliegt naar voren in de tuin, Binno er achteraan, kat stormt in volle vaart weer naar van achter en die loopt in haar zeven haasten Gian omver, kaieeeeeet Afbeelding
Binno heeft het intussen druk met de kat te molesteren die daar zit te blazen en te krabben, dus ik smijt mij daartussen en trek Binno van die kat af en sleur haar mee naar binnen, deur dicht
intussen is de kat weer weg, buurvrouw had de herrie gehoord en de kat teruggeroepen, kat mist wat plukken haar maar is verder op 't eerste zicht OK, Binno gelukkig ook
maar Gian dus niet...
hij kon niet meer op zijn rechtervoorpootje staan
heb hem wat zitten betasten en ik denk dat het ongeveer ter hoogte van zijn polsgewricht zit
het is niet gezwollen maar hij geeft daar wel pijn aan
heb hem Traumeel gegeven en Rimadyl,
als het vanmorgen niet beter zou zijn dan werd het een bezoekje aan de DA

...

Gian kon vanmorgen nog steeds niet op zijn pootje steunen dus tja, toch maar afspraak met de DA
we mochten om half 10 langskomen
hij gaf duidelijk pijn aan ze hebben dus een plaatje genomen om te zien of er niks gebroken is

ja, wel dus Afbeelding er zit een klein breukje in een middenvoetsbeentje of zoiets
een spalkje is op deze plaats nogal moeilijk maar vermits het een "mooi" breukje is zou het vanzelf en met 6 weken rust moeten genezen (da ga nog plezant worden Afbeelding)
hij heeft wel een pijnstillend spuitje gekregen en nog Rimadyl pillekes meegekregen
en een compliment (en lekkere koekjes) van de DA omdat 'm zo braaf en dapper geweest is Afbeelding

oh ja, nog even een vraagje, goed plan om een tijdje Traumeel te blijven geven, of iets anders?
en hoeveel per dag voor zo'n klein hondje (3kg)? :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#1320154
nja, ik ben er dus ook absoluuuut niet blij mee, rotkat g*tverd*mme Afbeelding
en Gian wil steeds maar achter me aan huppelen op 3 pootjes ocharme
ofwel moet ik zelf de hele tijd blijven zitten, ofwel hem in z'n bench opsluiten, anders zal er van rusten niet veel sprake zijn
en oppassen dat hij zeker niet op of af het verhoogje naar de tuin springt
leuke zomerse wandelingen maken kunnen we dus ook wel eventjes vergeten Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1320220
:(  Ruk zeg.

Ik zou zeker Traumeel blijven geven. Zeker zo'n 3 per dag. Daarnaast iets van Osteo-vetsem wat bevorderend werkt bij botbreuken.

Wat een ukkie trouwens met drie kilo :o Niettemin, geef ukkie maar een voorzichtige big hug.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1320335
Angelique schreef: Ik zou zeker Traumeel blijven geven. Zeker zo'n 3 per dag. Daarnaast iets van Osteo-vetsem wat bevorderend werkt bij botbreuken.
OK, doe ik, en 'k ga meteen eens kijken of ik ook nog Osteodinges heb staan
Wat een ukkie trouwens met drie kilo :o Niettemin, geef ukkie maar een voorzichtige big hug.
:-*
Gebruikersavatar
Door Binno
#1321219
Thanks! ;)

buurvrouw is komen informeren of met Gian alles OK was en heeft toen ze het hoorde van het breukje in de poot onmiddellijk de kosten van de DA vergoed 
en ze zou voortaan de kat beter in het oog houden  :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Binno
#1321331
ja 'k vind het ook heel sympathiek :)

gaat relatief goed met Gian, hij huppelt nog wel op drie pootjes maar ik heb hem daarnet toch maar even meegenomen op een wandelingetje...
stukje op de arm, eventjes laten huppelen (echt verbazend hoe vlot dat op drie pootjes ging :o) snuffelen, plasje doen, weer stukje op de arm enz...
gelukkig is hij maar een pluimgewichtje, ik zie me nog niet met een rottie op m'n arm rondwandelen :P ;D

thuis tja, zolang ik stil zit blijft hij ook rustig liggen, nu ligt hij ook te slapen
als ik vind dat hij te toch teveel rondloopt of te druk gaat doen dan gaat hij eventjes in de bench om te rusten ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#1322617
Hij steunt nog steeds niet op dat pootje, ja af en toe eens eventjes, maar niet om op te lopen.
Zal wel normaal zijn, dat kon wel wat duren had de DA gezegd.
Verder is hij helemaal in zijn normale doen, en moet voor zijn eigen bestwil af en toe wat afgeremd worden.
Hij kan rustig zijn hoor, maar als eenmaal de 'AAN' knop ingedrukt werd...  ::) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door