Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#1321061
Noa is een "moeilijk" geval....
Paar jaar terug is er een blaassteen bij haar weggehaald. Maar bij het minste geringste plast ze naast de bak, soms met bloed...Omdat ik vermoed dat het met stress te maken heeft, probeer ik er alles aan te doen om die stress te verminderen. Lang is het goed gegaan...
Paar weken terug heeft ze ineens weer her en der zitten plassen. Gewone kleur urine en ook normale hoeveelheid. Daarna allemaal kleine plasjes in de kattenbak gevonden.
Nu blijkt dat Noa te zijn. Net een lepel er onder gehouden en jahoor...rood :-X
Gisteren had ik al gezien dat zij de kleine plasjes deed en de fles appelazijn weer erbij gepakt. Ze krijgt 2 maal daags wat azijn door haar eten en ik leng haar eten aan met water. (zodat ze extra vocht binnen krijgt)

Wat denken jullie? Ritje DA of even kijken of de apelazijn zijn werk gaat doen....
Of andere tips?!
Door Borke
#1321094
Ik zou een vers urinemonster even bij de DA afgeven, dat bespaart haar de stress van een ritje DA en dan heb je alvast wat meer informatie.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1321168
ik zou de urine meten. of zelf thuis met een stripje of door de DA. daar hoeft noa niet voor mee, alleen een vers staal inleveren is voldoende.
Door Mevroi Kruim
#1321294
Ik denk idd ook niet dat het gelijk nodig is om met de kat naar de da te sjouwen, plasje moet voorlopig voldoende zijn. Je kunt idd ook zelf meten, maar dan moet je wel zo'n multi-stick van de da halen, alleen pH heb je niet zoveel aan. En het moet idd vers wezen, de pH loopt snel terug en er komt allerlei bezinking in.
Appelazijn en veeeeeeel vocht lijkt mij sowieso een strak plan, ik zou er zelf vt C bij mikken.
Door flin
#1321616
mjah, 'k ga mee met de voorgangers,
mocht er een ontsteking zitten, ontkom je niet aan 'n kuur ab...helaas,
  dat red je nu niet meer met verzuren...

succes! met de patiënt!
Door zurca
#1323404
Net nog eens een lepel er onder gehouden....keurig helder gele urnine...
Wat zou dat nou kunnen zijn, dat ze met vlagen ineens bloed in haar urine heeft en dan geef ik haar weer een tijdje appelazijn, extra vocht en met een dag/paar dagen is ze weer oke?!
Dit is namelijk niet de eerste keer na haar blaassteenavontuur, een paar jaar terug, dat ze dit heeft....
Door JuRi
#1333077
Wij hebben een hele poos lopen kwakkelen met onze blaasgruis kater. Allerlei (brok)voer geprobeerd, maar steeds weer een terugval en een mega dikke kater tot gevolg. Carnibest geprobeerd, ging al wat beter. Nu al bijna een jaar blaasgruis vrij (tenminste geen zichtbare klachten). Komt doordat we 3x per dag Bandit voeren met appelazijn en water. Blijf dit gewoon doorvoeren, ook al zijn er geen problemen meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door