Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1320960
Ik heb de vraag of ik weer terug moet op blik/brokken of dat hij aan 2 kuikens per dag want ik krijg er beslist niet meer in of hij daarop leven kan.
Heb haar al van alles voor gezet kippennek wil ze nog wel eens eten maar ik denk dat ze niet moet kiezen want ik heb een tijdje kip smuldier een beetje in haar bakje gedaan een stukje kippennek en een kuiken ook wel eens wat eendenhart of lever maar ze laat alles liggen alleen het kuiken eet ze op, daar doet ze ook wel heel smerig mee vaak al het eigeel op de grond maar over het algemeen genomen gaan de kuikens er wel in.
Ze heeft ook een patrijsbout aangeboden gekregen maar dus niets van dat alles.
Laatst gewijzigd door deja op do 01 okt 2009, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#1320980
Misschien een beetje kvv? Of wil je dat niet?

Ik heb mijn poezen aan de kvv gekregen door te mengen met blik. Een hele tijd gedaan en blik heeeeel langzaam afgebouwd. Dan kun je later proberen om echt bot toe te voegen.
Door deja
#1320988
Heb ook al kvv geprobeerd maar die uit Abcoude ook gemengd maar moest ze niet nou wil ik haar juist van die blikprak af hebben want daar spuugt ze nogal veel op en op blik is ze ook niet zo gek het is gewoon een slechte eter. Dus ben eigenlijk al blij dat ze kuikens eet daar spuugt ze veel minder op.
#1321049
Je zou ook zelf kunnen malen, of wat andere merken kvv proberen.
Voor een tijdje kan een kat best leven op kuikens maar geen maanden, dan zal hij toch tekorten krijgen.
Ik zou voorlopig kuikens geven en dan proberen wat andere dingen in te voeren. Ik weet niet wat je al heb geprobeerd? Kip gaat kennelijk wel, bv kipfilet, misschien kwartel, hier zijn ze bv helemaal waus van konijn ...
Door deja
#1321078
In principe heb ik eigenlijk een heleboel want beiden honden barfen heb kip konijn patrijs vis paard hert ree rund haas ook de karkassen van kip konijn haas vis eendenkarkas ook rug misschien gewoon een stukje vlees van de karkassen afsnijden ik ga het proberen, mijn honden krijgen vanavond haasspier zal proberen wat te geven daarvan.
Morgen staat er eend op het menu zal dat ook aanbieden.
En dan nog wat kan je met een blender of staafmixer dat vlees gemalen krijgen.
Ik heb voor mijn honden van alles gekocht sapcentrifuge vind ik niet zo goed werken toen blender moet heel veel vocht bij nu staafmixer en ook hakmachine van tomado misschien dat het daar me kan want ik heb geen vleesmolen.
Laatst gewijzigd door deja op di 28 jul 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1321163
de gemalen prak uit abcoude is in eerste instantie voor honden en er zal dus wel pens doorheen zitten. die van mij zullen dat ook niet eten. heb je al eens katten-kvv geprobeerd dan? das fijner gemalen, geen pens, geen groente, minder rijst, iets andere smaken.
Door boskat
#1321203
koekje schreef: de gemalen prak uit abcoude is in eerste instantie voor honden en er zal dus wel pens doorheen zitten. die van mij zullen dat ook niet eten. heb je al eens katten-kvv geprobeerd dan? das fijner gemalen, geen pens, geen groente, minder rijst, iets andere smaken.
Er is ook kattenprakvariant sinds een poosje uit Abcoude hoor
Maar die lusten ze hier ook niet
Door deja
#1321211
Inderdaad ik had ook voor de kat die rolletjes zijn 250 gr. en speciaal voor katten maar zij moest het niet zoals ze heel weinig moet, maar ik denk dat ik 1 ding tegelijk in haar bakje moet leggen en niet 3 soorten want dan eet ze het kuiken er tussen uit en heb mevr. genoeg want ze is gauw tevreden.
Is zomers altijd aan de magere kant.
Door flin
#1321615
mocht je een slagers-hak-mes hebben, dan kom je ook 'n heel eind om dingen flink fijn te maken,
(zelf heb 'k 't eten lang fijn gemaakt voor onze muts, en dan 't vlees, en/of botvlees liefst in lichtbevroren toestand, en choppen maar!)
persoonlijk zou 'k m'n elektrische keuken-apparatuur behouden, waarvoor 't bedoeld is...

2 kuikens op 'n dag is ècht te weinig hoor!, misschien kun je een kuiken door iets anders van vlees hakken?
('t klinkt niet echt smakkelijk, maar je begrijpt 't hoop ik....wèl bevroren hakken !)
nog 'n beetje lekkere gekrunchte brok (vind ze dat wel lekker?) erover als topping....of iets anders favoriets,,,

Afbeelding
Laatst gewijzigd door flin op wo 29 jul 2009, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#1321752
Nou 2 kuikens haalt ze amper blijft nog wel eens een stuk liggen heb er gisteren kippennekken bij gegeven nou misschien 1 op in totaal derest lag er vanmorgen nog.
Vandaag krijgt ze er eend bij met botje wel fijn geknipt heb het vanmorgen neer gezet maar niet aangeraakt en ze is er al weer vandoor dus dan maar weer in de koelkast.
Het is altijd al een slechte eter geweest.
Daarbij staan er in huis voor de andere kat siamees nog brokken want die moet er helemaal niets van hebben.
Dat kan ik niet anders regelen staat in het trappenhuis vanwege de honden anders eten die het weer op, dus daar zal ze ook nog wel wat van knabbelen.
Laatst gewijzigd door deja op wo 29 jul 2009, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1321789
Heb een tijdlang alles gemaald voor mn Binkie.

Maar, tja het is niet verantwoord maar vroeger in een studentenhuis waar ik zat, kreeg een blaasgruiskater toen op aanraden van de DA alleen maar eendagskuikens.
Daarna kregen alle katten daar, alleen maar eendagskuikens.

En ze zijn er allemaal oud op geworden, ook degene die er als kitten geboren zijn en echt alleen maar eendagskuikens te eten hebben gekregen.

Dus zelf zou ik er niet te moeilijk overdoen maar ook kijken, hoe ik het langzaamaan uit kon breiden.
#1321811
Brokken liet ik nooit de hele dag staan toen ik ze nog voerde. Ze kregen hier toen ook al 2x daags een portie en ik stond erbij om te zorgen dat iedereen uitsluitend zijn of haar eigen eten op at. Het stond maximaal 10 minuten en dan haalde ik de eventuele restjes weg.
Door deja
#1322031
Nyncke schreef: Heb een tijdlang alles gemaald voor mn Binkie.

Maar, tja het is niet verantwoord maar vroeger in een studentenhuis waar ik zat, kreeg een blaasgruiskater toen op aanraden van de DA alleen maar eendagskuikens.
Daarna kregen alle katten daar, alleen maar eendagskuikens.

En ze zijn er allemaal oud op geworden, ook degene die er als kitten geboren zijn en echt alleen maar eendagskuikens te eten hebben gekregen.

Dus zelf zou ik er niet te moeilijk overdoen maar ook kijken, hoe ik het langzaamaan uit kon breiden.
Ik heb zelf ook een kat gehad is zeker 30 jaar geleden die is 15 jaar geworden en niet door ziekte overleden maar hij lag onder de auto van de buren aan de overkant te slapen die hebben dat niet gezien hij heeft niets gehoord en ze zijn finaal over hem heen gereden.
Die kat heeft ook zijn hele leven kuikens gehad en was nooit ziek.
Maar die at er 3 per dag en hij at ze metteen op zij laat het zo lang liggen allemaal ze eet wanneer ze er zin in heeft en niet wanneer ik het neer zet.
Ik haal het dan ook wel weg als madam weer de hele dag op hort is en bied het s'avonds dan weer aan maar dan gebeurd het natuurlijk ook wel dat ze er maar 1 eet zo'n matige eter is het.
Ze is toch niet broodmager hoor. Het is ook geen dikkerd maar s'winters is ze weer lekker vol dikke vacht en wat mollig
Maar ik kan met er wel druk over maken maar het helpt toch niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door