Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1320726
hallO

Ik heb vandaag 4 kwartels gehaald (zonder kop) bij de Makro, om eens te proberen wat Boef er van vindt.
Een kwartel weegt zo'n 175 gram maar nu weet ik ff niet of ik t moet tellen als bot dus net zoals dat je bv
175 gr kippenvleugels geeft of 175 gr eendennekken.
Als dat zo is weet ik wel raad met de aanvullingen qua orgaan/spier/groente.

dankjewel, mrloes
Door flin
#1320774
zo'n kwarteltje is geen karkas, waar de mooie filétjes afgesneden zijn, toch?
maar wel schoongemaakt, zonder kop en ingewanden?

dan kun je 't zien als zo'n 15 % bot, en de rest vleesch
Door mrloes
#1320779
hi

Klopt, het enige wat je mist zijn t hoofd en de nageltjes zegmaar.

Wat betreft de ingewanden, geen idee. Het ziet er wel gevuld uit, het is een 'bol' dier zegmaar.

Krijg alleen de indruk dat deze al voor gekookt is, het vlees/dier ziet er nl. een beetje bruin uit.
(niet wit/roze zoals bv een bevroren kippenvleugel)
Mhh ... tja, wat nu?! 
Door spickenstef
#1320783
een geslachte kwartel kan je tellen als een volledige maaltijd als er de organen uitgehaald zijn die effe bijgeven , als ie gekookt is zou ik hem niet geven maar kwartelvlees is donker hoor 
Door Borke
#1320785
mrloes schreef: Krijg alleen de indruk dat deze al voor gekookt is, het vlees/dier ziet er nl. een beetje bruin uit.
(niet wit/roze zoals bv een bevroren kippenvleugel)
Mhh ... tja, wat nu?! 
Gewoon even goed op de verpakking kijken, als het gekookt is, dan moet het er op staan als het gekookt is.
Maar bijvoorbeeld parelhoen ziet er ook wat oranje/bruinig uit, als gebraden kip eigenlijk en dan is het gewoon rauw.
Het is alleen kip die er bevroren zo wittig uit ziet.
Door mrloes
#1320789
hi

Op de verpakking staat 'prête à cuire' en dat betekent 'klaar om te koken' dus ik ga er vanuit dat ie nog niet gekookt is.
Boef krijgt morgenvroeg KVV en morgenavond Barf = dus de kwartel die maar 175 gr weegt .. en hij moet ongv 320 gr
krijgen dus waar ga ik dit mee aanvullen? Zal ik geen orgaan toevoegen omdat ie dat sochtends al krijgt in de KVV?
Of bv:
kwartel = 175 gr
eendenhart = 50 gr
spiervlees = 100 gr  (struis of lam)

mrloes
Door mrloes
#1320799
Oke, dankjewel.
Heb alleen t idee dat een eendennek van 175 gr meer bot bevat dan zo'n kwarteltje ...
Dus: misschien moet ik naast t kwarteltje nog iets van een kippenvleugel geven?
En op die manier aan 50% bot komen?
Door Nynke
#1320882
dat zijn inderdaad rauwe kwartels, mijn hondjes vinden ze ook superlekker  :) :)

Ik geef ze er 1 per "persoon" en verder niets, omdat het toch al meer is dan ze normaal krijgen. Normaal krijgen ze 250 g. per dag, verdeeld over 2 maaltijden.
Door mrloes
#1320891
hi

Hij krijgt er wat spiervlees bij, een duiveneitje en beetje groentemix.
Hapje klaar voor vandaag.
Ben erg benieuwd wat ie gaat doen want t is de 1e x dat ie iets krijgt wat nog echt een
dier is, althans voor mijn jonge Barf-begrippen. Een nek of vleugeltje ziet er niet uit als dier.
Ik zal vanavond ff posten hoe t gegaan is.
Door Alba
#1321010
Hij zal het vast wel lekker vinden! Alba heeft al meerdere keren kwartel gehad, ook 1 met kop/veren etc eraan. De eerste keer vond ze het wel een beetje gek, wist niet zo goed waar te beginnen maar ze had het al heel snel door en is er gek op.
Door mrloes
#1321436
hi allemaal

Boef heeft t op en ik heb 'm nog nooit zolang over iets v eten zien doen ...
Hij keek me ook aan met een blik van "dit duurt lang, dit is even niet leuk!"  maar dat is t wél natuurlijk.
De kwartel was aan de onderkant open dus ik dacht 'die is uitgehold' maar tegelijkertijd had ik wel de
indruk dat ie dik was, 'bovenin'. Boef moest ook echt bijten en t kraakte v alle kanten.

Super dus, dankjewel iedereen voor de reacties! Ik heb weer vertrouwen in iets nieuws (qua Barf).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door