Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1320560
Als je lever die als beloning wordt gegeven, eerst kookt en dan droogt, zit er dan nog (veel) vit. A in?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1320584
*milik* schreef: Als je lever die als beloning wordt gegeven, eerst kookt en dan droogt, zit er dan nog (veel) vit. A in?
Ja, ongeveer net zoveel als toen je begon.

In detail:  75 gram gebakken lever bevat 8000mcg. Vit. a en een 95mcg.  (met dank aan het voedingscentrum)
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 27 jul 2009, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1320586
Had ik natuurlijk kunnen bedenken  :-[  :) Dan maar eens op zoek naar long want er gaan met een puber nogal wat beloningen doorheen!
Door Marjet
#1320592
Is jouw witje nou nog steeds aan het puberen? Heeft Luna helemaaal geen last van  :biggrin2: (en ik destemeer  ;) )
Door millyckk
#1320626
Marjet schreef: Is jouw witje nou nog steeds aan het puberen? Heeft Luna helemaaal geen last van  :biggrin2: (en ik destemeer  ;) )
He Marjet! Verder alles goed met Luna?

Behalve die beloningen gaan er hier ook heel wat binnensmondse verwensingen doorheen :biggrin2: Maarre, gedeelde smart is halve smart ;) !
Door deja
#1320638
*milik* schreef: Had ik natuurlijk kunnen bedenken  :-[  :) Dan maar eens op zoek naar long want er gaan met een puber nogal wat beloningen doorheen!
Kan je long ook eerst koken en dan drogen gaat het dan een stuk sneller.
Door Alba
#1321011
Is het niet zonde om het eerst te koken en dan te drogen? Ik vind het fijne van het drogen juist dat ik Alba een beloning kan geven die 'in principe' nog rauw is, al is het dan gedroogd. Waarschijnlijk is dat meer mijn idee ofzo hoor, ik weet 't niet, maar het lijkt me een beetje krom om 't eerst te koken. En ik kan me ook niet bedenken waarom het dan sneller zou drogen eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1321077
Alba schreef: Is het niet zonde om het eerst te koken en dan te drogen? Ik vind het fijne van het drogen juist dat ik Alba een beloning kan geven die 'in principe' nog rauw is, al is het dan gedroogd. Waarschijnlijk is dat meer mijn idee ofzo hoor, ik weet 't niet, maar het lijkt me een beetje krom om 't eerst te koken. En ik kan me ook niet bedenken waarom het dan sneller zou drogen eigenlijk?
Ik denk dat het ts 'idee was dat wellicht de vit. a kapotgekookt zou worden en ze daardoor wat scheutiger kon zijn met de leverbeloninkjes. Waarom het sneller droog zou zijn zie ik ook niet direkt logica in.
Door millyckk
#1321085
Ik had inderdaad bedacht dat, als ik het eerst zou koken, er  misschien minder vit. A in zou blijven zitten, maar dat was een beetje "blond"gedacht  :) !
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1321299
*milik* schreef: Ik had inderdaad bedacht dat, als ik het eerst zou koken, er  misschien minder vit. A in zou blijven zitten, maar dat was een beetje "blond"gedacht  :) !
mmm, waar ken ik dat van???
Enne...dat puberen kan ik mij niet meer herinneren hoor  :biggrin2:
Door millyckk
#1321420
yuki13 schreef: mmm, waar ken ik dat van???
Enne...dat puberen kan ik mij niet meer herinneren hoor  :biggrin2:
Weg jij, zit, plaats, af >:(  :D Heb net een afspraak met de kapper gemaakt 8)
Laatst gewijzigd door millyckk op di 28 jul 2009, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1321423
*milik* schreef: Ik had inderdaad bedacht dat, als ik het eerst zou koken, er  misschien minder vit. A in zou blijven zitten, maar dat was een beetje "blond"gedacht  :) !
Ach, ik vind het niet BlonT gedacht hoor aangezien heel veel vitaminen wel verloren gaan bij koken/bakken. Deze dan net niet,. tja kan gebeuren. Maar beter zo dan dat je zonder na te denken bakken met verhitte lever was gaan voeren met het idee dat het geen kwaad kon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door