Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#1320510
Robbie heeft last van wat bij ons mensen een slappe enkelband is. Het heeft een hele tijd geduurd voordat we erachter waren waarom hij op onregelmatige tijden kreupel liep.

Sinds een maand of twee liep ik me te verbeelden dat hij slechter begon te lopen. In het begin gooide ik het op overbelasting van zijn voorpoot.
Hij kreeg echter ook last van "tril billen". Eerst zo nu en dan en alleen als hij stond, maar nu heeft hij het bij liggen/staan/zitten.

Sinds een aantal dagen is het bar en boos. Hij kreupelt niet maar hij loopt zo ontzettend moeizaam, net alsof zijn lijf zeer doet.
Hij wil liever niet mee uit en als hij mee is dan loopt hij ergens achteraan met een blik van "pff...zijn we er nog niet?"
Behalve als we naar het bos gaan, dan is het in 1 keer het mannetje. Maar zoals mijn vriendin zegt "dat is een kwestie van motivatie".

Vandaag ben ik met Robbie naar de DA geweest.
Er is bloed getapt en dat wordt nu naar het laboratorium gestuurd om te kijken of er iets te vinden is.
De bespiering van zijn achterhand was matig.

Als het goed is dan krijg ik daar deze week antwoord op.
Met de DA heb ik nu overlegt dat we eerst eens een pijnstilling gaan proberen.
Hij had het ook over anabolen maar daar wil ik zelf liever nog even mee wachten.

Ook zat ik te denken om misschien nog eens een rontgen te laten maken van zijn rug i.v.m. atrose. De laatste foto van zijn rug was van 2005 en toen was hij atrose vrij. Of denken jullie dat dat geen zin heeft?

Robbie reageert niet op pijncomposium. Ook op de spiersupport zie ik geen verbetering.
Zijn er nog middeltjes waarvan jullie denken...."misschien is dat wat?"
Door Nynke
#1320559
Hoe oud is Robby Sylvia ??

Zoals je in de bar gelezen hebt, krijgt Gunnar nu Metacam Novacam en lijkt het daar goed op te doen, maar Gunnar is wel al echt bejaard  :P dus als zijn leeftijd nog niet meespeelt moet je het misschien toch in wat anders zoeken  :-\
#1320599
Wie weet is groenlipmossel wat. Dat gaf bij Jonas wel een hele boost toen ik er mee begon. Die trilpoten herken ik wel  :-\
Hoe reageert hij neurologisch?

Vergeet ik bijna de knuffel voor Robbie  :-*
Laatst gewijzigd door Cathelijn op ma 27 jul 2009, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1320690
Nynke F schreef: Hoe oud is Robby Sylvia ??

Zoals je in de bar gelezen hebt, krijgt Gunnar nu Metacam Novacam en lijkt het daar goed op te doen, maar Gunnar is wel al echt bejaard  :P dus als zijn leeftijd nog niet meespeelt moet je het misschien toch in wat anders zoeken  :-\
Robbie is 11 jaar (word in januari 12).
Ik weet niet of je dat echt bejaard kunt noemen maar een jonge blom is hij niet meer.  ;)
Cathelijn schreef: Wie weet is groenlipmossel wat. Dat gaf bij Jonas wel een hele boost toen ik er mee begon. Die trilpoten herken ik wel  :-\
Hoe reageert hij neurologisch?

Vergeet ik bijna de knuffel voor Robbie  :-*
Knuffel is in dank aangenomen.

Groenlipmossel is toch grotendeels glucosamine toch? Ik heb 2 jaar geleden glucobest gegeven voor zijn zere poot.
Dat werkte toen natuurlijk niet omdat hij toen last had van zijn slappe banden.
Ik ga maar eens kijken naar groenlipmossel. Haal je dat bij de winkel of bestel je dat via internet?

Wat bedoel je trouwens met hoe hij neurologisch reageert?
#1320703
Truus schreef: Het is alsof ik het verhaal van Timo lees. Wat hem nu helpt is Metacam en dan kan hij weer vooruit. Sterkte met Robbie !!
Aan de ene kant hoop ik dat Metacam hem gaat helpen maar aan de andere kant had ik het liefst dat hij zonder pijnstillers zou kunnen  :-\
Geef jij Timo nog iets naast de Metacam?
Door Truus
#1320707
Robian schreef: Aan de ene kant hoop ik dat Metacam hem gaat helpen maar aan de andere kant had ik het liefst dat hij zonder pijnstillers zou kunnen  :-\
Geef jij Timo nog iets naast de Metacam?
Het liefst geef ik ook niets :-\ het is een keuze die we hebben gemaakt om hem nog een fijn leven te geven op z'n 14e.
Nee, verder krijgt hij niets. Ik geef het ook alleen als hij weer erg slecht loopt en probeer daar nu een ritme in te vinden.
Het is niet anders :(
#1320718
Truus schreef: Het liefst geef ik ook niets :-\ het is een keuze die we hebben gemaakt om hem nog een fijn leven te geven op z'n 14e.
Nee, verder krijgt hij niets. Ik geef het ook alleen als hij weer erg slecht loopt en probeer daar nu een ritme in te vinden.
Het is niet anders :(
Nee tuurlijk geef jij liever ook niets...het is ook gewoon een gevoel, maar dat snap je vast wel  ;)

Ik heb ook zoiets dat ik liever een pijnstiller geef dan dat hij met pijn moet lopen.
Even afwachten maar wat het bloed beeld zegt.
#1320728
Je zou toch om te beginnen Metacam naast Groenlipmossel te geven? En dan later kijken hoe het gaat, als het beter gaat kan je de metacam laten staan. Het is ook wat als je ze met pijn moet laten lopen. Savannah had ik een tijdje geleden ook liever niets gegeven, maar ze liep zo mank, dat ik wel moest, tegelijkertijd ben ik ongeveer begonnen met Glucosamine/Chondroitine & Traumeel en nu doet ze het aardig en heb de pijnstilling weggelaten. Het gaat nu redelijk goed.
Robian schreef: Aan de ene kant hoop ik dat Metacam hem gaat helpen maar aan de andere kant had ik het liefst dat hij zonder pijnstillers zou kunnen  :-\
Geef jij Timo nog iets naast de Metacam?
Laatst gewijzigd door charmed op ma 27 jul 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#1320750
Robian schreef: Robbie is 11 jaar (word in januari 12).
Ik weet niet of je dat echt bejaard kunt noemen maar een jonge blom is hij niet meer.  ;)

Knuffel is in dank aangenomen.

Groenlipmossel is toch grotendeels glucosamine toch? Ik heb 2 jaar geleden glucobest gegeven voor zijn zere poot.
Dat werkte toen natuurlijk niet omdat hij toen last had van zijn slappe banden.
Ik ga maar eens kijken naar groenlipmossel. Haal je dat bij de winkel of bestel je dat via internet?

Wat bedoel je trouwens met hoe hij neurologisch reageert?
Ik bestel groenlipmossel via internet: http://www.lovelyhealth.com/ en een linkje wat het is http://www.medicinfo.nl/%7Be325c181-bd5 ... 10f3c2d%7D

Je bent nu toch niet zeker van artrose? Zou het dus ook wat anders kunnen zijn? Jonas loopt niet goed vanwege een hernia en dat werd gediagnosticeerd door een aantal tests te doen. Hij reageerde iets vertraagd, hoe gaat dat bij Robbie?
#1321225
In 2005 is de rug nagekeken op Artrose, een jaar daarna 1 van de schouders en vorig jaar de polsen.
Dat hebben we toen gedaan omdat we op zoek waren naar de reden van het onregelmatig lopen wat hij toen deed.
Toen zat er in de rug geen artrose, maar dat was 4 jaar geleden. Het zou zich ontwikkeld kunnen hebben in de loop van de tijd.

Ik zal er eens met de DA over hebben als hij de uitslagen van het bloed doorgeeft, ook zal ik hem eens vragen naar een hernia.
De DA heeft wel Robbie's achterpoten staan buigen en lopen voelen bij zijn achterwerk en heupen.
Door Lizzy
#1321256
Robian schreef: Robbie heeft last van wat bij ons mensen een slappe enkelband is. Het heeft een hele tijd geduurd voordat we erachter waren waarom hij op onregelmatige tijden kreupel liep.

Sinds een maand of twee liep ik me te verbeelden dat hij slechter begon te lopen. In het begin gooide ik het op overbelasting van zijn voorpoot.
Hij kreeg echter ook last van "tril billen". Eerst zo nu en dan en alleen als hij stond, maar nu heeft hij het bij liggen/staan/zitten.

Sinds een aantal dagen is het bar en boos. Hij kreupelt niet maar hij loopt zo ontzettend moeizaam, net alsof zijn lijf zeer doet.
Hij wil liever niet mee uit en als hij mee is dan loopt hij ergens achteraan met een blik van "pff...zijn we er nog niet?"
Behalve als we naar het bos gaan, dan is het in 1 keer het mannetje. Maar zoals mijn vriendin zegt "dat is een kwestie van motivatie".

Vandaag ben ik met Robbie naar de DA geweest.
Er is bloed getapt en dat wordt nu naar het laboratorium gestuurd om te kijken of er iets te vinden is.
De bespiering van zijn achterhand was matig.

Als het goed is dan krijg ik daar deze week antwoord op.
Met de DA heb ik nu overlegt dat we eerst eens een pijnstilling gaan proberen.
Hij had het ook over anabolen maar daar wil ik zelf liever nog even mee wachten.

Ook zat ik te denken om misschien nog eens een rontgen te laten maken van zijn rug i.v.m. atrose. De laatste foto van zijn rug was van 2005 en toen was hij atrose vrij. Of denken jullie dat dat geen zin heeft?

Robbie reageert niet op pijncomposium. Ook op de spiersupport zie ik geen verbetering.
Zijn er nog middeltjes waarvan jullie denken...."misschien is dat wat?"
Testen ze ook op Lyme?

Ik geloof dat ik zelf eerst naar een osteopaat zou gaan.
#1321332
Lizzy schreef: Testen ze ook op Lyme?

Ik geloof dat ik zelf eerst naar een osteopaat zou gaan.
Geen idee, ik zal wel eens gaan vragen.

Afspraak voor de Osteopaat staat al geplant voor na de vakantie.
Ik kon er niet eerder terecht i.v.m. haar en mijn vakantie.
choopy schreef: Is een brace niet iets voor hem om in ieder geval stabiliteit te krijgen??
Bedoel je voor zijn linker voorpoot? Daar heb ik een brace overwogen maar na een gesprekje met een fysiotherapeut heb ik besloten om dat niet te gaan doen.
Wat Robbie nou heeft staat volgens mij niet in verbinding met zijn voorpoot. Zijn voorpoot valt echt te herleiden naar de slappe polsbanden. Je kunt het ook zien aan de stand van zijn pols als hij staat.
Het heeft hem ook nooit belemmerd in zijn normale doen. Het was alleen iets sneller overbelast dan zijn andere poten maar daar viel rekening mee te houden.

Wat hij de laatste tijd echter heeft is anders. Het lijkt alsof hij nu pijn heeft in zijn lijf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door