Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M.P
#1320136
Kan een hond, als je erbij aan het wandelen bent en hij is erg hevig en trekt enorm, eventjes flauwvallen?
Door charmed
#1320181
mijn Keshia viel ook vaak flauw, zij heeft een hartprobleem. Haar tong werd altijd blauw tijdens flauwvallen. Ze was dan toch wel 10 minuten niet n staat om verder te lopen. Koelen (met pootjes in water is dan het eerste wat je moet doen)
Door M.P
#1320191
dat dacht de DA ook, een flauwte of zo, fel trekken,  der waren al die vroegen of ze wel goede voeding kreeg, ik dacht toen in mijn eigen........
ze hadden voor alle zekerheid bloed genomen , dat was in orde , hart was goed , was al van in de nest voldoende gecontroleerd.
epilepsie niet, want het duurt maar een paar seconden , en dan terug heel levendig...

groetjes
Door Ons Elftal
#1320668
M.P schreef: epilepsie niet, want het duurt maar een paar seconden , en dan terug heel levendig...
Ik wil je niet ongerust maken, maar de epilepsie bij één van onze honden - Dribbel - begon waarschijnlijk ook op die manier. Ze stond te snuffelen, viel neer, stond direct weer op en er was niets meer aan de hand. We zijn direct naar de dierenarts geweest, maar die kon niets bijzonders ontdekken.
Na die tijd vond ik 's morgens als we beneden kwamen, steeds een flinke plas. In de eerste instantie dachten we dat onze teckel dat gedaan had. Het heeft namelijk heel lang geduurd voor zij zindelijk was.
Een paar dagen later kreeg Dribbel ineens een epilepsie-aanval waar we bij waren en toen liet ze haar urine lopen. Dat verklaarde direct de plassen die we 's morgens vonden. Zij heeft 's nachts aanvallen gehad.
Op een gegeven ogenblik waren de  aanvallen zo heftig en snel achter elkaar dat we besloten hebben haar in te laten slapen. Zij was al bijna dertien.
Tussen het even neervallen en het inslapen zat net een week. Dat is heel snel gegaan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1320684
zou of wat aan het trekken gaan doen in de vorm van wat meer onder appel laten staan en/of een tuig om..
een hond die zo hard trek dat ie ervan flauwvalt----lijkt me niet nodig...
Door M.P
#1320691
je hebt gelijk ivm dat trekken , heb hun dat nooit afgeleerd omdat ik het niet erg vind (engelse cockers). ze lopen veel aan de lange lijn en zijn zeer geur gericht, je kunt je dan al inbeelden hoe het in het bos gaat. en als je dan met de korte lijn gaat hebben ze niet dezelfde vrijheid natuurlijk, maar het was beter als ze het niet doen.

epilepsie kan, maar het rare is dat het in volle actie  (trekken) gebeurd en warm weer, en een epilepsie-aanval gebeurt meestal in rusttoestand .
op welke leeftijd kreeg hij zijn eerst aanval.??

groetjes
Door kojak
#1320996
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ons Elftal
#1321183
M.P schreef: epilepsie kan, maar het rare is dat het in volle actie  (trekken) gebeurd en warm weer, en een epilepsie-aanval gebeurt meestal in rusttoestand .
op welke leeftijd kreeg hij zijn eerst aanval.??
Dribbel was bijna dertien toen ze de eerste aanval kreeg en toevallig was het ook warm weer. Ik heb geen idee of dat een trigger geweest is of zou kunnen zijn. Haar epilepsie werd naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door een tumor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door