Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jeannet & Gimli
#1320179
Ik kwam wat tegen en vroeg me af of dit wat is :
http://www.catandogs.nl/anti-vlooien-product.html

Verder heb ik nog een vraag,
Ik heb Gimli  en Thorin nu gewassen met een vlooienshampoo, ze hebben ook een pipetje gehad, verder heb ik ook het hele huis van boven naar beneden bespoten met omgevingsspray.
Maar de vlooien zijn nog niet weg, is er iets wat ik nog meer kan doen ?
Door Mevroi Kruim
#1320206
Gimli & Thorin schreef: Ik kwam wat tegen en vroeg me af of dit wat is :
http://www.catandogs.nl/anti-vlooien-product.html

Verder heb ik nog een vraag,
Ik heb Gimli en Thorin nu gewassen met een vlooienshampoo, ze hebben ook een pipetje gehad, verder heb ik ook het hele huis van boven naar beneden bespoten met omgevingsspray.
Maar de vlooien zijn nog niet weg, is er iets wat ik nog meer kan doen ?

Herhalen, en herhalen, en herhalen :P
Niet dat pipetje natuurlijk, althans niet binnen de termijn, en wassen ook niet te snel, maar wel blijven stofzuigen en huis spuiten. Stuk vlooienband in de stofzak, of een flinke dot omgevingsspray na het stofzuigen anders hopsen de vlooien er zo weer uit :-X Vooral heel vaak en grondig stofzuigen en stofzak wisselen en honden kammen.
Gladde vloerbedekking zonder kieren is al een hele vooruitgang boven tapijt of planken vloeren met fijne kieren. Tapijt is haast onmogelijk om snel vlo-vrij te krijgen helaas, en de kieren in planken vloeren zijn ook mooi verstopplekken voor eieren en larven.
O, en als je gladde vloeren hebt, vooral niet dweilen. Vlooien houden van warm en vochtig >:(
Door flin
#1320797
Gimli & Thorin schreef:
Verder heb ik nog een vraag,
Ik heb Gimli en Thorin nu gewassen met een vlooienshampoo, ze hebben ook een pipetje gehad, verder heb ik ook het hele huis van boven naar beneden bespoten met omgevingsspray.
Maar de vlooien zijn nog niet weg, is er iets wat ik nog meer kan doen ?

welk merk pipet had je gegeven?
Door Nyncke
#1320832
Lastig, ik heb het huis en beestjes 3x behandeld, maar Barrik heeft heel hardnekkige.
Ik geloof dat ik het nu een beetje onder controle heb...pfjioew..maar dat is een heel karwei geweest...idd...verder alle tips die hier staan gedaan...en straks gaat vloerbedekking eruit.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1320837
Als je kijkt naar de onderzoeksresultaten, zijn zowel de honden met een penning als de honden zonder penning om, niet vlo vrij???
Ze hebben er alleen minder.....
Door Jeannet & Gimli
#1320905
flin schreef: welk merk pipet had je gegeven?
Advantage kon ik niet vinden, dus heb ik frontline combo gebruikt
Door Mevroi Kruim
#1321843
Gimli & Thorin schreef: Advantage kon ik niet vinden, dus heb ik frontline combo gebruikt
Bolfo Gold bevat dezelfde werkzame stof als de Advantage en wordt bij de dsz verkocht. Advantage idd alleen bij de da.
Door flin
#1321924
overzichtje:


Afbeelding

selamectine = stronghold
fipronil = frontline/ frontline-combo
imidacloprid = advantage en bolfo-gold
imidacloprid+ moxidectine = advocate

en er zullen ongetwijfeld nieuwe middelen op de markt zijn...

de frontline werkt hier ook minimaal, trouwens...
Gebruikersavatar
Door choopy
#1322019
Met wat voor shampoo heb je gewassen??
k heb begin van de middag mn reu gewassen met defencare shampoo van de dierenarts en heb hem net gekamt en de vlooien die ik nu vind zijn allemaal al dood? Ze springen iig niet weg en lijken ook echt levenloos.

Moet nog even kijken of dit zo blijft natuurlijk, maar het begin is hier er.
Verder heb ik vanochtend het huis onder handen genomen, inclusief buitenkennel en auto. Alles gesprayd, kleedjes gewassen, nu nog de andere 3 voor de zekerheid wassen en dan hoop ik dat het onder controle is.

Ik heb nog nooit echt vlooien gehad, dit jaar voor het eerst, maar ik lees al van meerderen die er last van hebben. Zullen de vlooien, net als de teken, dit jaar vastbeslotener zijn om te blijven??
Door Suzanne
#1322035
Gimli & Thorin schreef: Advantage kon ik niet vinden, dus heb ik frontline combo gebruikt
Poeh, da's dan maar goed ook!
In Advantage zit (naar ik recent weet) ivectermine en je weet wat DAT met mdr1-gendefecte shelties kan doen?!

Frontline combo is veilig, Stronghold pipetten zijn een twijfelgeval. Ik KAN nu niets anders, maar Advantage stond ook op het lijstje van de DA wat hielp hier ivm de problemen van Guinnie, maar DAT krijgen ze hier dus NOOIT.

Oppassen hoor... !

Zeker geen Promeris Duo, Frontline is veilig...

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1322212
Die cat&dog penning hebben wij getest, meerdere mensen, maar niemand merkte verbetering.
We gaan het nu anders doen.....
Smeagol heeft af en toe en vlo en heeft er ook last van...maar mag even geen chemicalien, omdat ie niet helemaal lekker in zijn velletje zit en daarvoor behandeld wordt dmv bioresonantie-therapie.

Nu heb ik vanmiddag 2 vlooien gevangen en levend in een jampotje gedaan. Dit potje breng ik zo naar de therapeute..en zij maakt er dan een anti-vlo van....dwz...de trillingen van deze vlooien worden gespiegeld gegeven aan de kat, waardoor de kat een dusdanige frequentie heeft, dat hij niet meer aantrekkelijk is voor de vlooien en ze zelfs gedood worden. (vergelijk het met het verjagen van hangjongeren dmv ultrasonische signalen)...
Ik zal jullie laten weten of het iets doet  ;)
Door Mevroi Kruim
#1322239
Suzanne schreef: Poeh, da's dan maar goed ook!
In Advantage zit (naar ik recent weet) ivectermine en je weet wat DAT met mdr1-gendefecte shelties kan doen?!

Frontline combo is veilig, Stronghold pipetten zijn een twijfelgeval. Ik KAN nu niets anders, maar Advantage stond ook op het lijstje van de DA wat hielp hier ivm de problemen van Guinnie, maar DAT krijgen ze hier dus NOOIT.

Oppassen hoor... !

Zeker geen Promeris Duo, Frontline is veilig...

Suzanne
Hoe weet je dat, dat er ivermectine in Advantage zit? Volgens opgave van de fabrikant zit er alleen Imidacloprid in en da's heel wat anders.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door