Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1319604
Heb vandaag ze zoekfunctie eens onder handen genomen  :biggrin2:

Ons RR teefje hier heeft een erg dun vachtje, maar met hun ruige spelen zie je werkelijk alles
in haar vachtje, je kijkt haar zo op dr huid.
Nu kwam ik erachter dat je de dosis omega 3 olie kan verhogen,maar wat is verhogen?
Hoeveel mag ze hebben? Ze weegt nu 35 kg. Ik heb die van de Hema met borage olie erin.
In oktober gaat ze naar de World dog show in Bratislava dus wil zo graag
dat ze er dan mooi uitziet  ;) .
Vis vind ze totaal niet lekker.

Of weet iemand anders nog een wonder middeltje??

Alvast bedankt!
Door *Evie*
#1319744
Oke, zeewier heb ik in huis, eitje krijgen ze om de dag hier
mag ze 2 van die omega 3 vispillen?
Geef nu Savonds en Smorgens 1, of is dat teveel??

Ze heeft ook een vrij droog huidje, kan je ook iets van buitenaf doen?
Heb her en der gelezen met olie insmeren, maar hoelang moet zoiets
zitten want anders heb je het hele huis vies, lijkt me niet zo'n succes
op onze houten vloer  :-\ .

Ze is net megaaa in de rui geweest, ga haar vanaf morgen ook
even compleet op CB zetten.
Door Lizzy
#1319884
Het hangt er vanaf bij welke dosering ze diarree krijgt. Je kunt prima de mensendosering geven van de Hema capsules (alle doseringen van alle merken zijn anders). Maar als ze daar dunne ontlasting van krijgt, zul je minder moeten gaan geven, bijv. de hellft.

Teveel zeewier zou ik niet geven. Een paar kleine snufjes per week is genoeg (ik geef nooit zeewier maar ik voer wel zeevis, zeegroenten en waterkers).

Of dit haar vacht verbeterd is natuurlijk de vraag. Heeft ze normaalgesproken een dikkere vacht?
#1319994
zeewier kan geen kwaad hoor, maar overal waar te voor staat is natuurlijk niet goed..
ik geef ze normaal gesproken iedere dag een dessertlepel zeewier..
nu doe ik het om en om de ene dag zeewier en de andere dag een visoliecaps..
Door *Evie*
#1320012
Ze heeft nooit diaree, ze krijgt nu smorgens en savonds en heeft nergens last van.
2 per dag is de mensendosering, dus meer zal ze niet mogen?

Het is een hele dikke eter en heeft nooit genoeg, ze krijgt maar 500 a 600 gram vlees per dag,
maar word dik van de lucht  :o , hoop wel dat ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ze heeft normaal wel een dikkere vacht, maar nu kijk je dr zo op dr huid, ze heeft ook een
klein beetje last van pukkeltjes dus dat zie je mega goed.

Die blikjes vis, tonijn en zalm, zijn die ook goed voor de huis inplaats van verse vis?
Want die vinden ze hier zoooo lekker!
Door Lizzy
#1320031
vanaalst schreef: zeewier kan geen kwaad hoor, maar overal waar te voor staat is natuurlijk niet goed..
ik geef ze normaal gesproken iedere dag een dessertlepel zeewier..
nu doe ik het om en om de ene dag zeewier en de andere dag een visoliecaps..
Een teveel aan jodium kan overigens wel kwaad. Je kunt daar zelfs mee bereiken dat je hond een schildklierbeschadiging oploopt. Nu is die kans met zeewier niet zo heel groot volgens mij, maar in de link die ik je geef staat wat over de mensendosering en wat over de gevolgen van een teveel aan jodium.
#1320052
een teveel is id niet goed, maar die dessertlepel of grote theelepel is voor hun gewicht genoeg, mocht zelfs nog wat meer geven....
ook geef ik het ze omdat ze geen groente eten..
die link had ik al eens opgezocht, maar bedankt heb hem nu opgeslagen.
#1320053
*Evie* schreef: Ze heeft nooit diaree, ze krijgt nu smorgens en savonds en heeft nergens last van.
2 per dag is de mensendosering, dus meer zal ze niet mogen?

Het is een hele dikke eter en heeft nooit genoeg, ze krijgt maar 500 a 600 gram vlees per dag,
maar word dik van de lucht  :o , hoop wel dat ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ze heeft normaal wel een dikkere vacht, maar nu kijk je dr zo op dr huid, ze heeft ook een
klein beetje last van pukkeltjes dus dat zie je mega goed.

Die blikjes vis, tonijn en zalm, zijn die ook goed voor de huis inplaats van verse vis?
Want die vinden ze hier zoooo lekker!
Er gaat natuurlijk niets boven verse vis, maar een blikje kan altijd, wel als het kan vis op water.
Overigens zou ik tonijn niet te vaak geven.
Door *Evie*
#1320232
Kent iemand dit??

http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=26792

Heet Dog Showtime,
ingedrienten :

Brandnetel
Foenegriek
Guldenroede
Kleefkruid
Rode klaver
Zeewier

Heb geen verstand van kruiden, weet niet zeker of de link wel werkt.

Dan eventueel eventjes met deze olie insmeren voor de droge huid:
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35743

Zedan Goudsbloemolie
Fijne olie voor de verzorging van de geirriteerde huid. Werkt jeukstillend en huidherstellend.
Ingedrienten:

Amandelolie
Goudsbloem
Jojoba Olie
Tea trea
#1320388
weet het niet hoor, is misschien weer weggegooid geld...
visoliecaps, en die zeewier werkt hier goed(op vince na nu)
en het is nu wel ook de tijd he, dat ze d'r zomervachtje hebben....denk dat je het effies tijd moet gunnen..
Door Lizzy
#1320393
*Evie* schreef: Iemand een idee? Want kom over een uurtje langs Dursy Dog dus kan ik het zo meenemen (mits het wat is)
Ik weet niet. Het is een heel handje vol kruiden... Ik ben daar nooit zo kapot van te meer omdat je ook de oorzaak van het probleem niet kent. Ik vind het altijd een beetje in het wilde weg schieten, met dit soort supplementen.... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door