Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Miss_Carmen
#1317081
Ik wil ook even vol trots melden dat ik eigenaar ben van een barfkat :D

Mijn Robbedoes van 10 jaar, die al zijn hele leven lang brokjes heeft gegeten, raakt nu na 4 weken geen brok meer aan. ik kan het voor hem neerzetten maar juist dan kijkt hij me aan met een blik alsof ik niet goed wijs ben  ;D

Mijn honden heb ik anderhalve maand geleden van de brokken afgehaald en staan nu sinds 2 of 3 weken volledig op barf.
Op een gegeven moment heb ik het ook geprobeerd bij Robbedoes, aangezien hij toch weleens een muisje of een vogeltje uit het wild haalt, en hij vond het heerlijk. Hij eet alles wat ik hem voorzet, dus ik hoef gelukkig niet alles apart te doen. Wat Rocko & Pops eten, eet hij ook!

En nog een fijn voordeel van vers is dat hij nu maar 2 a 3 keer per dag staat te mauwen om voer, terwijl dat voorheen wel 15 keer was. Owee als de brokjes ook maar naar oud ruikten (lees 1 uur in zijn bakje) dan hoefde meneer niet meer. Nu krijgt hij 's morgens smuldier en 's avonds barft hij lekker mee met zijn 2 Ierse vrienden

Een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd, omdat ze ervan overtuigd is dat het beter is voor haar katten, maar die van haar weigeren ook pertinent. we hebben al van alles geprobeerd, mengen met nat/brok, even opwarmen, overgieten met warm water. Niets helpt.
We gaan het nog proberen met de duurdere kvv's. Maar als ik alle verhalen over katten en barf lees, ben ik er bang voor  :'(
Door Too
#1317140
:D :D :D Lang leve Robbedoes!!
Snapt z'n mens eindelijk wat echt lekker eten is!!!!!!

En jij gefeliciteerd met de zeur-vrije-barf-kat  ;), zoals je hebt gehoord/gelezen t kan ook anders!!

Laat m lekker met de honden meeknagen!!
Door Krullebol
#1318608
Heerlijk is dat :)

Bij katten is het een kwestie van de langste adem hebben. Ik ga gerust een weekend weg en gooi wat voor ze neer. Ze zien maar wat ze ermee doen. Bastet doet soms ook moeilijk, maar uiteindelijk overwint de honger en neemt ze toch wat hapjes. Het moet niet gekker worden hoor [ik me in allerlei bochten wringen. Vreten die handel!]
#1319549
Ja, ik heb ook echt geen moeite hoeven te doen. Hij eet gewoon. Misschien omdat hij toch al vogels en muizen (laatst zelfs een vleermuis  ???) uit het wild eet. Ik weet het ook niet. Hij krijgt zo voor de eerste keer een vissenkopje. Kijken wat hij daarmee doet :)
Door Nouchka
#1319715
Super hé, dat de kat gewoon mee kan barfen.  :D
Hier ook zo.  Ik heb er 2 exemplaren van.  Het heeft wel even geduurd, maar nu zijn ze er gek op.  Ze vallen me nog net niet aan als ze hun etensbakjes zien verschijnen.  ::)  Ik ben nog niets tegengekomen dat ze niet lusten...
En ze kunnen toch zo heerlijk smikkelen  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door