Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1318287
heeft iemand een tip voor me? kyra word altijd 2 keer per jaar heel dun behaard. dat is zo sinds ze prednison heeft gehad en dat is nooit meer over gegaan. nou heb ik dat geaccepteerd omdat, dat wel weer goed komt maar nu heeft ze ook flinke kale plekken in haar nek. ook is er bij haar 7 maanden geleden ongeveer een gezwel weggehaald en is er bij haar een vierkantje geschoren van 12cm x 12cm maar ook dat is nog steeds niet echt behaard. vis krijgen ze hier wel eens vers en blik en de kivo vorm. ook zalmolie krijgen ze hier. ik weet even niet wat te doen. ik kan letterlijk mijn hond nu kaal plukken net als een kip :-\ en eigenlijk dacht ik een hond aangeschaft te hebben en geen kip :P
Laatst gewijzigd door lightning op di 04 aug 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1319370
Niet teveel borstelen anders stimuleer je het alleen maar. Op de operatieplek kan het zijn dat er helemaal geen haar meer op komt,,bij oudste hond zie je het ook nog steeds. Is er niks mis met de huid en is er al een afkrabsel gemaakt? Een goede behandeling bij een trimslon is wellicht ook een optie .
Aan de voeding zal het niet liggen ..wat geef je?
Door lightning
#1319455
nee borstelen doe ok op het moment ook niet bang dat er helemaal geen haar meer blijft zitten :-[. nee nog geen afkrabsels laten doen. ik ga morgen wel de DA bellen om dat te laten doen. ze eten hier kivo en wat barf dingetjes. niks anders als anders
Door pallas
#1319530
Hier ook een kale neet.

extra vis geef je al en een eitje is ook geod voor de vacht.
Verder zou ik het niet weten , anders had ik hier ook een hond met een volle haardos :P
Door lightning
#1319546
pallas schreef: Hier ook een kale neet.

extra vis geef je al en een eitje is ook geod voor de vacht.
Verder zou ik het niet weten , anders had ik hier ook een hond met een volle haardos :P
mag ik jou dan wat vragen als je net zo'n hondje heb als ik :-[.. krijgt jou hond ook van die grote kale plekken in de nek en 1 op de kop? jeuk heeft ze niet. niet dat ze constant ligt te krabben likken of al dat soort dingen...
Door pallas
#1319553
lightning schreef: mag ik jou dan wat vragen als je net zo'n hondje heb als ik :-[.. krijgt jou hond ook van die grote kale plekken in de nek en 1 op de kop? jeuk heeft ze niet. niet dat ze constant ligt te krabben likken of al dat soort dingen...
Didot is een grijze border collie.
Op vers opgegreoid maar helaas toch een voedsel allergie ontwikkeld.
Bij het minste geringste gooit hij zijn vacht eraf en het groeit er maar heel langzaam weer aan.
Meestal is het het ergste op het lijf, de staart en kop/hals blijven meestal aardig behaard.
Zijn poot is een keer geschoren geweest voor een operatie, duurde ook weg lang voordat ie weer haar had.
Door lightning
#1319556
pallas schreef: Didot is een grijze border collie.
Op vers opgegreoid maar helaas toch een voedsel allergie ontwikkeld.
Bij het minste geringste gooit hij zijn vacht eraf en het groeit er maar heel langzaam weer aan.
Meestal is het het ergste op het lijf, de staart en kop/hals blijven meestal aardig behaard.
Zijn poot is een keer geschoren geweest voor een operatie, duurde ook weg lang voordat ie weer haar had.
heb jij daar een foto van? ik wil graag vergelijken want ook kyra haar operatie plek zit nog steeds geen haar en dat is al 6 maanden geleden. maar vind dit zo erg. buiten op straat word ik aangekeken alsof ik mijn hondje niet goed verzorg en ik doe echt wel mijn best voor mijn honden. alleen zij ziet er niet uit nu. wat denk jij? beter wel even checken voor mijten of zo of schimmels of schurft? ik neem aan dat een hond dan vreselijke jeuk moet hebben en dat heeft ze niet :-[
Door pallas
#1319581
lightning schreef: heb jij daar een foto van? ik wil graag vergelijken want ook kyra haar operatie plek zit nog steeds geen haar en dat is al 6 maanden geleden. maar vind dit zo erg. buiten op straat word ik aangekeken alsof ik mijn hondje niet goed verzorg en ik doe echt wel mijn best voor mijn honden. alleen zij ziet er niet uit nu. wat denk jij? beter wel even checken voor mijten of zo of schimmels of schurft? ik neem aan dat een hond dan vreselijke jeuk moet hebben en dat heeft ze niet :-[

Helaas geen foto ervan.
maar een bezoekje naar de da lijkt mij toch geen luxe. Na een half jaar moet er toch wel weer haar op staan  :-\

Hier valt Didots haar verlies meestal niet op voor leken. Hij ziet er dan uit alsog hij bijna halve kortharige collie is.
Ik erger me er wel aan , maar wordt er dan gelukkig niet op na  gestaard.
Door lightning
#1319620
als jij je hond aait zitten jou handen dan ook onder de haren? ik zal eens kijken of ik foto's kan maken van haar dan kan je het zien.

schimmels en zo jeuken toch????
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1319642
ik ben vorige week naar de da gegaan omdat vince ook van de kale plekken had/heeft..
voor zijn oren heeft ie nu ook 2 nieuwe kale plekken, die op zijn kont begroeid gelukkig weer aardig maar de plek onder zijn staart is ook nog kaal..
verders zit zo slecht in zijn vacht dat ik me bijna schaam, ik vertel iedereen zo vaak en graag dat ik zulke goede voeding geef en wijs dan op de jongens.......nu doe ik dat maar effies niet meer..
maar bij de da ben ik helemaal niks wijzer geworden, ik hou het er maar op dat ie nu gewoon ontiegelijk zwaar aan het verharen is en hoop dat er een prachtige wintervacht voor terug komt!
hij krijgt zeewier en visoliecaps en 4 keer per week een eitje...
Door pallas
#1319680
Tis wel hefig  :(

Is dat één pluk die je in je hand hebt?? :o
arme ziel . :'(
Het ziet er toch wel heel erg hetzelfde uit als bij Didot toen hij nog niet zijn eliminatie had gedaan.
didot jeukt zich dus wél kapot. Maar dat zegt niet altijd zoveel bij borders :-\

Ik zou er zeker een de d.a. naar latne kijken , bij didot hebben we ook getest op schimmel, daar kunnen ze ook giga kaal van worden.
Door lightning
#1319720
pallas schreef: Tis wel hefig  :(

Is dat één pluk die je in je hand hebt?? :o
arme ziel . :'(
Het ziet er toch wel heel erg hetzelfde uit als bij Didot toen hij nog niet zijn eliminatie had gedaan.
didot jeukt zich dus wél kapot. Maar dat zegt niet altijd zoveel bij borders :-\

Ik zou er zeker een de d.a. naar latne kijken , bij didot hebben we ook getest op schimmel, daar kunnen ze ook giga kaal van worden.
ja dat is 1 pluk die ik in mijn hand heb. meer hoef ik niet te doen om zoveel in mijn handen te hebben.

dan bel ik morgen wel voor een afspraak en een afkrabsel van haar huis. jeuk heeft ze niet althans ze krabt wel eens maar dat doen gezonde honden ook wel eens. kijken of het mijt schimmel of wat dan ook is. als dat het niet is dan weet ik het niet
Door pallas
#1319724
lightning schreef: ja dat is 1 pluk die ik in mijn hand heb. meer hoef ik niet te doen om zoveel in mijn handen te hebben.

dan bel ik morgen wel voor een afspraak en een afkrabsel van haar huis. jeuk heeft ze niet althans ze krabt wel eens maar dat doen gezonde honden ook wel eens. kijken of het mijt schimmel of wat dan ook is. als dat het niet is dan weet ik het niet
Tjee..
Hoop dat je snel wat wijzer wordt!
:-* voor jullie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door