Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1319296
Hoi allemaal, ons hondje van 13 is veel te dik. Ze is ongeveer 35 cm hoog en weegt bijna 9 kilo, terwijl onze andere hond (1 jaar) die net zo groot is er maar 4 weegt. Ze is niet altijd zo geweest, maar in 2007 had ze een gezwel aan haar melkklieren en heb ik ook haar baarmoeder en eierstokken laten verwijderen om zeker te zijn dat alles weg was. Sindsdien is ze zo aangekomen, dus ik ga ervan uit dat het door de hormonen komt, die natuurlijk erg verstoord zijn toen. Iedereen die ik vraag om raad zegt dat ze meer moet bewegen, maar ze is al minimaal 13 (is een straathondje geweest, dus DA heeft leeftijd nu vastgesteld tussen 13 en 15 jaar) en ze is dus niet zo happig op veel wandelen. Achter balletjes aanrennen enz. wil ze al helemaal niet. Ze eet ook niet veel. Overdag wat Frolic brokjes en 's avonds een half blikje natvoer. Wat kan ik doen om haar een beetje te laten afslanken? Klinkt misschien dom, maar we hebben al veel honden gehad, maar nog nooit eentje met overgewicht.
#1319327
Als ze ouder worden bewegen ze ook minder dus zou ik het eten aanpassen. Valt niet mee om er iets af te krijgen weet ik uit ervaring met oudste hondje van 14. In ieder geval zou ik overgaan op versvlees en dan voeren op het oog..te dik ..minder voeren.
Ik zou de brokjes en de blikjes natvoer laten staan want dit is troep.
Succes.
#1320683
je hond is al behoorlijk op leeftijd, op het moment toen je hond geopereerd is had de DA jou moeten vertellen dat je hond op dieet moest, dit voorkom meestal het dik worden en er zelf natuurlijk bij stil staan geen extra's te geven.
maar aangezien haar leeftijd zou ik er niet veel aan doen wel haar voedings patroon aanpassen naar haar leeftijd, het zou misschien iets op kunnen leveren.
In ieder geval veel succes er mee.
#1320687
in 2007 is ze geholpen dus je heb 2 jr lang gezien dat ze langzamerhand te dik werd...
toch zal ik ondanks haar leeftijd haar toch aan banden leggen wat haar gewicht betreft natuurlijk..
zelf heb ik een vriendin met een 13jarige groenendaeler die sinds kort vlees krijgt en je merkt echt het verschil..
ten eerste loopt ze vlotter, heeft overal meer zin in en ze valt wat af..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 28 jul 2009, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door