Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1318355
Sinds vanmorgen vroeg geeft Bea pijn in haar voorpoot aan, om half 6 uit haar bench gehaald en bij het oppakken jankte ze, ze mag altijd even in bed liggen en toen ze naast me lag, jankte ze weer. Even onderzocht, kussentjes, poot zelf en toen gaf ze geen kik, buiten laten plassen om te kijken hoe ze loopt, ze loopt normaal, daarnet jankte ze weer even maar als ik overal op duw en haar pootje nakijk geeft ze geen reactie, ze is wel heel erg onder de indruk; ligt nu in haar bench te slapen!

Donderdag heeft ze dus wel de lepto-enting gekregen.

Wat nu te doen: laten rusten of toch voor de zekerheid naar de DA  ::)
Laatst gewijzigd door CallistaBea op di 28 jul 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318357
Gisteravond toen ze ging slapen was er nog niks aan de hand, en ze kwam vanmorgen zo uit de bench (sorry had ik erbij moeten vermelden). Wat zijn traumeeltjes?
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318559
Vanmorgen toch maar naar DA geweest, ze gaf geen kick en heeft een ontstekingsremmer gekregen. Ze kruipt echt weg in haar bench, ben net gaan kijken en raakte haar rechts aan (heel zachtjes) en ze jankt het weer uit, pfffffffffffffffffft, radeloos word ik ervan.

DA gebeld en ze hebben om 17.00 uur noodspreekuur; maar weer er naartoe want dit is ook niks  :(
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1318565
Misschien is het haar pootje helemaal niet, maar haar schouder of nek, wellicht haar ribbetjes.
Kan je je niet herinneren dat ze een rare draai of sprong heeft gemaakt, en waar de enting is gegeven is daar een bult/schijf ontstaan , die kan ook even gevoelig zijn kan misschien een spier geraakt hebben met enten...
Strekte met de patiente...
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318567
Haar nek is vanmorgen helemaal gedraaid door de DA en toen gaf ze geen pijn aan. De enting is tussen de schouderbladen gegeven; kan geen bult ontdekken. En het lijkt mij dat ze dan toch al eerder pijn gehad moet hebben als ze met het enten een spier geraakt hebben?  Het is zo vreemd dat het vanmorgen de linkerkant was en nu de rechterkant  :-\
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1318571
Het vervelende met onze honden bij een DA, is dat ze door de stres van het moment ( die van mij vinden het 4 x niets n.l  ;D ) vaak geen kik geven..
Maar als het wisseld, geeft me toch het gevoel dat het hoger  ( dat is bij een teckel al gauw  ;D) als het pootje zelf gezocht moet worden, toch haar nekje of rug....
En spierpijn is een dag of wat later altijd wat erger....
Ik zou de enting wel even aankaarten bij de DA.
Door vagebond
#1318575
Sorry hoor, ik krijg t spaans benauwd als ik dat lees van die nek draaien, het zou best van de lepto kunnen zijn. Traumeel en afwachten, en vooral niet teveel aandacht geven. Ik heb ook teckels, och als ze wat hebben en je gaat ze extra aandacht geven, nou het is direkt 10x zo erg,haha. Als het niet met een paar dagen overgaat zou ik rechtstreeks naar een ortho-manuele arts gaan! Da'sen weten echt niet hoe hier mee om te gaan, dat is helaas mijn ervaring. Heel veel sterkte met je teckel!
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318584
Zou 't een nekhernia kunnen zijn? Misschien haal ik nu teveel in mijn hoofd maar ze heeft heel sporadisch wel eens dat ze heel licht door haar voorpootje zakt!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1318591
Ach ja , alles is mogelijk jammer genoeg.. maar de onze vergeten zelfs hun voorpootjes weleens te gebruiken en gaan op hun kin verder  :biggrin2: of verstappen zich even...
Ik denk dat je het even aan moet kijken en haar lekker rustig houden het week-end, door het draaien van haar kopje en nek zal de DA hersenvliesontsteking ook uitgesloten hebben..
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318593
Ik weet het Vagebond het is een teckel, maar ze heeft echt pijn :-\

Denk dat ik idd het maar even aankijk en is het maandag nog dan bel ik met Dr. Aharon voor een afspraak.

Heb helaas geen traumeeltjes in huis maar ze heeft van de DA wel een pijnstiller/ontstekingsremmer ingespoten gekregen ???
Door Lizzy
#1318642
Maar waar lijkt ze pijn te hebben? Want als ik jou zo lees, is dat niet in de nek maar echt in het pootje. Een reactie op de enting kan altijd. Lepto is een zeer vervelende enting en als je dit topic leest: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 668.0.html moet je gewoon concluderen dat het vaker voor komt. Maar ze reageert dus ook niet of nauwelijks op de pijnstilling die ze gekregen heeft?
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1318724
Nee, niet in haar pootje, dat dacht ik vanmorgen omdat ze het even omhoog hield maar meer naar boven toe naar haar schouderbladen/nek.  Ze is wel heel suf van de pijnstilling, durf haar niet meer zo goed aan te raken, laat haar maar even met rust maar ze lijkt al wel wat levendiger! Op het bonnetje staat injectie novem per maar dat zegt mij niets.
Laatst gewijzigd door CallistaBea op za 25 jul 2009, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1318819
Owwww...die kl*te entingen...... :-X
Yuki liep ook mank na het enten...en toen dat de volgende keer weer zo was, wist ik genoeg.
Geen entingen dus meer aan ons adres.....

Maar ik zou ook de nek laten nakijken door een osteopaath of fysiotherapeut!!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1319021
CallistaBea schreef: Nee, niet in haar pootje, dat dacht ik vanmorgen omdat ze het even omhoog hield maar meer naar boven toe naar haar schouderbladen/nek.  Ze is wel heel suf van de pijnstilling, durf haar niet meer zo goed aan te raken, laat haar maar even met rust maar ze lijkt al wel wat levendiger! Op het bonnetje staat injectie novem per maar dat zegt mij niets.
Novem is Metacam in grootverpakking, bestemd voor runderen en varkens.
http://www.boehringer-ingelheim.nl/nl/H ... vem_20.pdf

Hopelijk knapt ze snel weer op, het klinkt of ze er flink last van heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door