Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zita09
#1318780
Heb hier al eerder geshreven over onze hond die zo spuugde, met name 's morgens.
Dank zij jullie tips beschouwen wij het spugen nu als over, het gebeurt nog incidenteel, zoal 1xper2weken. Daar kunnen we allemaal mee leven.
We zijn van gekookte geit en rijst (zie topic geit) naar Carnibest eend geaan, en nu heeft ze voor het eerst zonder problemen cb nature op. Wij zijn erg blij dat we dit probleem hebben kunnen teckelen.

Volgende vraag en ik wist geen andere rubriek te bedenken dan deze. De hond maakt werkelijk al haar speelgoed kapot. Alles. Hard, zacht, duur, goedkoop. De kong willen we nog niet want we hebben weinig hoop dat ze die heel laat. En ze zijn te duur om na twee weken weg te gooien. Ze heeft nu een nylabone en dat schaven we bij als er hapers af komen, en ze krijgt die alleen als we erbij zitten.

Welke kluif (bot dus, beestenbot, geen speelgoed) kopen we het best? Ze zit op Carnibest en krijgt dus nooit dierenkluif. Ik ben toch erg bang voor splinters in haar bek e in haar buik. Is het wel handig om een been te geven? Ze kluift veel en graag.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1318788
kippenekken/karkas, parelhoen, konijn of een flinke lap pens of spiervlees!
en zo'n zwarte kong krijgen ze niet snel stuk hoor.
Door zita09
#1318810
Zwarte Kong? Heb je daar dan nog sterktes in?
Heb ik niet opgelet...

Kippenekken durf ik denk ik wel, karkassen... ik vind dat echt eng.

Maar ik lees hier zo vaak over karkassen dat ik zelf niet begrijp waarom ik daar zo bang voor ben.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1318812
Ik heb hier 2 maal de zwarte kong.
1 maat groter dan aangegeven op de verpakking en de 1e leeft al 5 jaar, de ander is er net bijgekomen.

Ook hier slopen ze alles, daarom heb ik ook de speeltjes van Pedigree. Kosten wel wat, maar gaat ook lang mee.
Door zita09
#1318828
Choopy en Vanaalst, ik heb even huiswerk gemaakt en heb de King Kong gezien en die is niet duurder dan de nylabone. Dan weet ik niet wat ik in de winkel in mijn handen had, maar dat ging richting 20 euro.
Goed, dan halen we snel op het dorp een King Kong en later bij gelegenheid kippennekken. Zal ze leuk vinden!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1318922
[quote="zita09"]
Choopy en Vanaalst, ik heb even huiswerk gemaakt en heb de King Kong gezien en die is niet duurder dan de nylabone. Dan weet ik niet wat ik in de winkel in mijn handen had, maar dat ging richting 20 euro.
Goed, dan halen we snel op het dorp een King Kong en later bij gelegenheid kippennekken. Zal ze leuk vinden!


[/quote]

De 2 kongen die ik heb waren ook 20 euro. Het is dan ook de 1 na grootste maat dacht ik.
Maare het is mn geld wel waard als ik zie hoelang de eerste al leeft.
Ik heb zelf de kong voor mn Border Collies.
Door petra-amsterdam
#1319135
Mijn inmiddels 6 jaar oude zwarte Kong heeft twee DH,s overleefd, een Am-Staff en ,n Spaanse piranha 8).
Ik vind ,t een topproduct ,vooral ook omdat je er ook van alles in kunt stoppen.
Meeste speelgoed dat hier vrij op de grond ligt is van Kong overigens. In allerlei varianten.
Alleen de kong-wubba bewaar ik voor m,n jongste (DH) De rest sloopt arme Wubby ::)
Zie:  http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... 3godglU--Q
Sjee...de XXL kong is daar  ,n stuk goedkoper ook nog zie ik.... :D

Ik vond zelf ook alles ''eng'' hoor...zat in het begin ook op het puntje van m,n stoel met de hondenheimlich uit de hondenEHBO paraat....doodeng vond ik ,t al die krakende botten in dat bekkie...
Maar karkassen eten zoooo leuk weg ....weet ik inmiddels ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1319638
De rode kong overleeft het hier niet, de zwarte wel!
De Nylabone koop ik een maat groter dan er op aangegeven wordt, daar komen dan wat "raspertjes" aan, hij wordt wat ruw zeg maar, maar er komen geen stukken vanaf.
Door Eef+Stippels
#1319697
[quote="vanaalst"]
kippenekken/karkas, parelhoen, konijn of een flinke lap pens of spiervlees!
en zo'n zwarte kong krijgen ze niet snel stuk hoor.
[/quote]

Sluit ik me bij aan.

En de zwarte kong gaat hier ook al jaren mee  ;)

Edit: ze krijgen hier ook wel regelmatig een bullepees van 80 cm of een groot buffelhuidbot, daar vermaken ze zich binnen uren mee, de vleesbotten moeten buiten blijven  8)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 27 jul 2009, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door