Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door regina
#131389
Hoi ik heb een vraagje.
Mijn JR van 15 weken is erg kieskeurig wat betreft eten als ik de carnibest rauw geef wilt ie het niet eten, heb het 2 dagen volgehouden, maar is nog een pup dus hij moet wel eten, noe heb ik vanochtend gemerkt, dat als ik het opwarm in de magnetron of eeven kookt, hij het binnen no time opheeft.
Kan dat kwaad als ik het hem zo geef??
Door Netty
#131399
niet in de magnetron en niet koken, AUB
laat er wat warm water over lopen zodat het aan de buitenkant niet zo "vers" is
Gebruikersavatar
Door Nitus
#131412
Geef je het zo uit de koelkast soms? In dat geval zou ik het eten voor 's morgens al de avond ervoor uit de koelkast halen, en zo lekker op kamer temparatuur laten komen. Anders idd een tijdje overgieten met warm water, maar dat moet je natuurlijk wel afbouwen. En pup of niet, als ze echt honger hebben gaan ze heus wel eten, maar zorg er wel voor dat het voer niet te koud is.
Door qyan
#131436
op zich zou je het best wel even kunnen koken of in de magnetron, maar dit moet je niet te lang doen en wel af gaan bouwen.
je zou het eerst een dag of 3 licht kunnen koken of in de magnetron doen en na die 3 dagen gooi je er ongekookt warm water overheen.
en zo bouw je het af naar rauw.
maar zoals gezegd, doe dit niet te lang en probeer het in een week af te bouwen.

sommige honden vinden het ookal genoeg als je er gewoon een beetje warm water overheen gooit, zodat toch de smaak beter naarboven komt van het vlees.
zo zou je het ook eerst kunnen proberen.
Door 202spots
#131702
NOOIT NOOIT NOOIT geen voer KOKEN waar BOTTEN in zitten!!!! :o :o :o
En helemaal niet in 'n magnetron!!! :o :o :o
Bijna geen enkele hond vind ijskoud eten lekker,dus zorg dat je 't voer op tijd uit de koelkast/freezer haalt om het op kamertemperatuur te krijgen,als je daar geen tijd voor hebt,leg de verpakking in warm water of giet 'n beetje warm water over het voer.
In uiterste noodgevallen kan je het 'n paar seconden in 'n warme koekepan gooien,maar liever niet.
Door qyan
#131775
[quote="202spots"]
NOOIT NOOIT NOOIT geen voer KOKEN waar BOTTEN in zitten!!!! :o :o :o
En helemaal niet in 'n magnetron!!! :o :o :o
Bijna geen enkele hond vind ijskoud eten lekker,dus zorg dat je 't voer op tijd uit de koelkast/freezer haalt om het op kamertemperatuur te krijgen,als je daar geen tijd voor hebt,leg de verpakking in warm water of giet 'n beetje warm water over het voer.
In uiterste noodgevallen kan je het 'n paar seconden in 'n warme koekepan gooien,maar liever niet.


[/quote]

dat is waar ja, in CB zit natuuurlijk bot :-[
toch kookte ik het ook gewoon voor qyan hoor als hij ernstige diaree had, en zonder problemen eigenlijk :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#131801
[quote="qyan"]
[quote="202spots"]
NOOIT NOOIT NOOIT geen voer KOKEN waar BOTTEN in zitten!!!! :o :o :o
En helemaal niet in 'n magnetron!!! :o :o :o
Bijna geen enkele hond vind ijskoud eten lekker,dus zorg dat je 't voer op tijd uit de koelkast/freezer haalt om het op kamertemperatuur te krijgen,als je daar geen tijd voor hebt,leg de verpakking in warm water of giet 'n beetje warm water over het voer.
In uiterste noodgevallen kan je het 'n paar seconden in 'n warme koekepan gooien,maar liever niet.


[/quote]

dat is waar ja, in CB zit natuuurlijk bot :-[
toch kookte ik het ook gewoon voor qyan hoor als hij ernstige diaree had, en zonder problemen eigenlijk :-[

[/quote]

de bot deeltjes in de carnibest zijn niet zo grot of scherp dat ze in die zin schade aandoen, maar je hond kan er gekookt alleen geen calcium uithalen of minder omdat hij het niet meer verteerd krijgt (te hard)
Door ~Joke~
#131824
Ik zou een kant en klaarproduct nooit koken of in de magnetron doen. Ook al vanwege de botten. Ik bewaar het versvoer in de koelkast en verwarm het even au bain marie. Gewoon de voerbak met de portie voer even in een bak warm water dat is zo het koude van de koelkast eraf. Wat ik net bedenk is dat misschien de stukken vlees nog wat te groot voor de pup zijn? Je hebt een JR dat is heel wat anders dan een pup van een groot ras. Mijn pup [border terrier]heeft de eerste weken energique pup gehad, als je een vleesmolen hebt raad ik je aan de carnibest daar even doorhalen.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 24 jul 2004, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#131846
[quote="sylvia"]
de bot deeltjes in de carnibest zijn niet zo grot of scherp dat ze in die zin schade aandoen, maar je hond kan er gekookt alleen geen calcium uithalen of minder omdat hij het niet meer verteerd krijgt (te hard)
[/quote]
Kleine geKOOKte botjes kunnen ook scherp zijn EN kunnen OOK splinteren en de oorzaak van darmopstopping zijn wanneer je veel geKOOKte bot(jes)
geeft..dus waarom koken.... :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#131851
[quote="202spots"]
[quote="sylvia"]
de bot deeltjes in de carnibest zijn niet zo grot of scherp dat ze in die zin schade aandoen, maar je hond kan er gekookt alleen geen calcium uithalen of minder omdat hij het niet meer verteerd krijgt (te hard)
[/quote]
Kleine geKOOKte botjes kunnen ook scherp zijn EN kunnen OOK splinteren en de oorzaak van darmopstopping zijn wanneer je veel geKOOKte bot(jes)
geeft..dus waarom koken.... :-\
[/quote]
Ik zou het nooit koken, ik zie geen nut om een gezonde voeding weer ongezond te maken, maar de botjes in de KVV"s zijn niet van het formaat dat ze nog kunnen splinteren of scherp schade aan kunnen richten, maar dat is geen reden om het te koken.
Door qyan
#131868
[quote="202spots"]
[quote="sylvia"]
de bot deeltjes in de carnibest zijn niet zo grot of scherp dat ze in die zin schade aandoen, maar je hond kan er gekookt alleen geen calcium uithalen of minder omdat hij het niet meer verteerd krijgt (te hard)
[/quote]
Kleine geKOOKte botjes kunnen ook scherp zijn EN kunnen OOK splinteren en de oorzaak van darmopstopping zijn wanneer je veel geKOOKte bot(jes)
geeft..dus waarom koken.... :-\
[/quote]

de keren dat ik het heb gekookt was toen qyan een ernstige maagontsteking had en zijn vlees rauw er weer uitgooide en het gewoon niet kon verdragen.
kon toen kiezen: dieet brokken of vlees koken.
die keus is dan snel gemaakt ;)
Door diana
#131872
heet water lijkt me voldoende
en misschien een klein beetje van een schijf rodi pens???
dat hielp hier ook een keer
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door