Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1317687
Welke soorten anti-vlooienspul kunnen er gebruikt worden bij een jonge kitten?
Ik ken frontline, maar meer niet.
Door ibbi
#1317717
frontline werkt niet tegen vlooien - die zijn er resistend tegen geworden.
je kunt 't beste advantage of stronghold gebruiken.
op hun websites kun je zien vanaf welke leeftijd/gewicht ze het mogen hebben.
stronghold al vanaf 6 weken meen ik maar weet 't niet zeker, kan ook 8 weken zijn...

die middelen werken echt perfect! ik gebruik altijd stronghold als 't nodig is en binnen een dag zie je zo alle vlooien doodvallen, vlooieneitjes worden ook gedood, en 't werkt tegen de meeste soorten wormen en tegen oormijt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1317742
Das nieuw voor me dat frontline niet meer werkt.
Nadeel is dat wat ik lees, dat alle vlooienspul zo ong. pas vanaf 8 weken gebruikt mag worden en boven een gewicht van 1kg.
Dit is beide niet het geval, kitten is 7 weken ong. en nog geen kilo.
Wel lastig wat nu te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1317842
haha nee geen kleintje hier. Was vraag voor iemand anders, die net een kitten heeft.
En ze zei dat ze vlooien had, maar er weinig aan kon doen omdat ie zo jong is.
vroeg ik me af wat nou te gebruiken bij zo'n jonge kitten.
Door Mevroi Kruim
#1317978
Kammen en verzuipen en kammen en verzuipen  :-X bakkie water met een drup afwasmiddel erin, anders klimmen ze er zo weer uit.
Toen wij Kruimel kregen 19 jaar geleden was het echt een vlooienbunkertje, niet te geloven. In een week tijd 400 vlooien gevangen op het mini-beessie  :-X ze had er pikaal bloedarmoede van.
En heeeel goed stofzuigen! Gladde vloer zonder kieren is ideaal.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1317987
toen ik sien net kreeg, was ze ook een wandelende vlooienbaal en bleek ze ook aardig wat wormen te hebben (en ik maar denken dat die dikke buik van het vele eten kwam  :-[ ).
toen we naar de DA gingen, was ze 12 weken en 900 gram. ze kreeg er eerst een pipet stronghold voor kittens, met het advies pas een week later te komen voor vaccinaties. die avond moest ze kotsen (wormen die doodgingen? er kwamen er iig geen uit) en nog een dag later zag ik de vlooien al creperen. na 2 dagen vielen ze allemaal dood uit haar vacht. ik heb nooit extreem gestofzuigd of omgevingsspray gebruikt. de pietenkam gebruik ik af en toe om te testen of ze pietjes hebben.

als het kitten niet aan de kwalificaties van bv stronghold voldoet, zou ik idd met de kam en bakje water met dreft (anders springen ze er zo uit!) aan de slag gaan. ook uitkijken met omgevingsspray en dat soort dingen, das namelijk ook nogal gevaarlijk spul.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1317994
Ok thnx voor de adviezen! zou het haar doorspelen.
en dat de kitten binnenkort dus wel stronghold mag hebben.
Ik vindt het ook van die nare beestjes, maar had zoiets van arme kitten, moet toch iets mee te doen zijn...
Door Mevroi Kruim
#1318005
Kruimel was een week of 7 toen ik haar kreeg, die was stilletjes aan het doodgaan van de honger, dat krijg je wel eens als moeders met 10 maanden aan haar tweede nestje bezig is en dan 7 kittens krijgt  :-X  gif kon er beslist niet op toentertijd dus het was kammen geblazen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1318007
ja, als gif nog niet kan, is kammen zeker een goede optie. niets doen kan zeer desastreus uitvallen. voor de wormen zijn bij de DA aparte wormenmiddeltjes verkrijgbaar voor kleine kittens. geen exil gebruiken!
Door Mevroi Kruim
#1318009
Niks doen is idd meestal geen strak plan, Kruimel werd geheel leeggezogen door de vlooien, en ze hebben nogal de neiging om zich overal in je huis te vestigen  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door