Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#1317110
Wat zijn jullie ervaringen als je een hond behandelt met druppels in de nek tegen de teken (Prak-tic; Pulvex) en de hond daarna geregeld zwemt? Hoe lang werken de druppels dan?
Door evelyn02
#1317228
Ik vraag het omdat ik mijn honden Prac-tic heb gegeven maar na minder dan drie weken vind ik al weer veel teken  :(. Ik zoek nu de oorzaak daarvan. En zwemmen doen mijn honden graag, daarom zou dat een oorzaak kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1317259
[quote="evelyn02"]
Ik vraag het omdat ik mijn honden Prac-tic heb gegeven maar na minder dan drie weken vind ik al weer veel teken  :(. Ik zoek nu de oorzaak daarvan. En zwemmen doen mijn honden graag, daarom zou dat een oorzaak kunnen zijn.
[/quote]

Oww, maar het eerste spulletje waarvan je hond 100% vrij van teken/vlooien moet blijven moet nog uitgevonden worden.  :-X
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1317264
Nou ik vind met de Pulvex dus echt niet één teek, met PracTic vond ik nog steeds teken. Pulvex werkt nl tekenwerend, bij de pracTic moeten ze eerst aanhechten. Mijn honden zwommen iedere dag toen ze pulvex hadden gehad en ik merkte niet dat de werking minder werd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1317271
Ik had het idee dat Prac Tic hier helemaal nul komma nul deed. Ik vond nog net zo veel teken al er voor, en ze hadden zich ook al lekker volgezogen.....
Nu heb ik ze Pulvex gegeven en sinds dien, ondanks regelmatig zwemmen geen teek meer gezien.
Wel moet je na toediening, dacht ik 12 uur wachten met zwemmen.
Door evelyn02
#1317630
[quote="vanaalst"]
bij practic moeten ze eerst vastzitten en dus hebben 'gebeten' daarna gaan ze langzaam dood...dus het klopt dat je met practic nog steeds teken kan vinden..
[/quote]

Maar ze moeten binnen 24-48 uur doodgaan en uit ervaring weet ik dat ze dan nog niet erg volgezogen zijn. Ik vind nu nog gewoon volgezogen teken....
Door bedaan
#1318975
Bedan heeft een scaliborband om gehad maar hij kreeg er erg veel klitten van dus 3 weken geleden af gedaan. Bedan had met de band om evenveel teken als nu zonder band. Daan heeft helemaal geen antiteken behandeling gehad, andere jaren wel, en ik vind niet meer teken dan andere jaren. Eigenlijk zelfs minder dan vorig jaar. Geloof dat Daan dit jaar pas 20 teken heeft gehad terwijl ik andere jaren er wel 20 per week afhaalde.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1320258
[quote="evelyn02"]
Gebruik je nu wat anders?
[/quote]
heb tick off gegeven, id geen teek meer gezien, alleen vince had op de plekken waar ik de pipetjes had uitgeknepen mooi kale plekken,nu ben ik zoekende...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door