Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1317091
Ik wil ook even wat goed nieuws melden. Zo'n 3 1/2 jaar geleden zijn we overgestapt naar vers voeren, in ons geval is dat Carnibest geworden. We voeren altijd nog naar volle tevredenheid Carnibest.

Onze Savannah (idiopatische Epilepsie) had op een gegeven moment toen ze nog brokken kreeg, zo'n 30 aanvallen in de maand. We zijn homeopathie gaan geven en daar werden de aanvallen korter van en minder hevig. Maar de grootste verandering kwam toen we vers zijn gaan voeren.
Binnen 2 weken veranderde Savannah van een onderdanige sheltie in een vrolijke levenslustige sheltie. Ook haar oogjes begonnen weer te glimmen, ze veranderde vrijwel meteen in een andere hond. De eerste dagen wilde ze geen 3 maaltijden, was te zwaar op haar maag schijnbaar. Toen ze brokken kreeg en een maaltijd miste had ze ook een aanval. Bij vers vlees was dit niet het geval. Uiteindelijk na een week at Savannah 3 volle maaltijden, en ze stond vooraan met eten. Na 14 dagen vond ze haar oude brok ergens en dat heeft ze opgegeten, het resultaat was een paar aanvallen in een kort tijdsbestek.

Hierna hebben we alles wat brok was of van meel en deeg gemaakt was, weggegeven. Ook alle hondenkoekjes hebben we weggegeven.  Later heeft ze nog een paar aanvallen gehad. Een keer door primperid en haar laatste aanval was 21 augustus 2007 in het bos ging ze ineens onderuit. Ze heeft toen 5 minuten niet bewogen.

Na deze aanval, heeft ze geen aanvallen weer gehad, er is nog wel heel soms een lichte activiteit te zien, een schokje door het hoofd, daar heeft ze in januari een ander potentie van het homeopatisch middel gekregen en sindsdien is haar hoofdje weer veel rustiger. Onze Savannah is nu inmiddels 23 maanden vrij van aanvallen.

De grootste verandering is gekomen door het vers vlees voeren.
Door Staftime
#1317281
Wat een fijn bericht!
Niet te geloven eigenlijk he, wat slechte voeding met een hond kan doen...
Maar geweldig dat er ook goede voeding bestaat!
En dat jullie dat hebben gevonden!
Door charmed
#1317387
Bedankt voor jullie reacties. We zijn zeker heel blij met dit resultaat. Ik had voorheen nooit kunnen dromen dat vers vlees zoveel verschil zou maken. Had al zoveel geprobeerd, allemaal voeders van de da. Tja toen geloofde ik daar nog in. Niet alleen Savannah is er van opgeknapt. Mijn andere 2 oudjes nu 13 1/2 en 14 jaar, hebben door op oudere leeftijd over te gaan naar vers, nog jaren erbij gekregen. Als ik toen niet overgestapt was, had ik denk ik niet zoveel honden meer gehad als nu. Pas als je zieke honden hebt merk je hoeveel verschil gezond voedsel kan maken in een hondenleven.

Van nooit meer uit de mand komen tot weer op de bank kunnen springen en kilometers kunnen lopen. Helaas kunnen we niet eeuwig voorkomen dat ze oud worden. Ze voelen zich nu dan toch wel weer echt oud, maar ze hebben toch enkele jaren weer volop kunnen leven :)
Door charmed
#1317621
Het is zeker fijn om 1 minder te hebben om me zorgen over te maken :)

@ Truus, normaal hou ik niet van reclame hoor, maar dit mag van mij iedereen weten. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door